Miten toimia kun saa yllättäen tietää että mies pitääkin vielä yhteyttä entiseensä
Meillä siis talo rakenteilla, suunnitellaan perhettä, kaikkea sellaista normaalia. Ja sitten yhtäkkiä ilmenee että mies onkin pitänyt yhteyttä entiseensä, jonka jätti sen vuoksi ettei hänen kanssaan perhettä voi saada. Itse olen järkyttynyt enkä tiedä mitä pitäisi ajatella. Olen jo luopunut omasta asunnostani miehen vuoksi joka ilmeisesti haikaileekin menneeseen. Olen siis uhrannut kaiken enkä ilmeisesti merkitsekään miehelle mitään!
Kommentit (63)
Minäkin olen tekemisissä eksäni kanssa, muuten vaan muutamia viestejä joudutaan lähettää vielä yhteisten asioiden vuoksi yms. aloituksestasi ei käy ilmi missä mielessä eksään pidetään yhteyttä? omassa tapauksessa ainakin perheemme olivat jo tuttuja, eksä asuu sukulaisteni naapurissa yms, joskus tilanteet vaan vaatii yhteydenpitoa. Eikä kaikki eksät ole helvetistä :(
Minusta valehtelu ei ole ok enkä katsoisi enää hetkeäkään miestä, joka valehtelee. Olen sen tehnyt ja halunnut uskoa ja luottaa ja liian sinisilmäinen olin. Kuvittele kohdallesi pahin mahdollinen lopputulos sinun ja miehesi suhteen osalta - minä koin sen, kun vaan jatkoin suhdetta valehtelijaan.
On ok pitää kaverisuhde exään. Ei ole ok pitää yllä mitään suhdetta, jos puoliso ei siitä tiedä. Onhan se outoa, jos puoliso on tavannut kaikki muut kaverit ja näiden kaverien kanssa olleista yhteydenotoista puhutaan suoraan, mutta ystävyys exään salataan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta valehtelu ei ole ok enkä katsoisi enää hetkeäkään miestä, joka valehtelee. Olen sen tehnyt ja halunnut uskoa ja luottaa ja liian sinisilmäinen olin. Kuvittele kohdallesi pahin mahdollinen lopputulos sinun ja miehesi suhteen osalta - minä koin sen, kun vaan jatkoin suhdetta valehtelijaan.
On ok pitää kaverisuhde exään. Ei ole ok pitää yllä mitään suhdetta, jos puoliso ei siitä tiedä. Onhan se outoa, jos puoliso on tavannut kaikki muut kaverit ja näiden kaverien kanssa olleista yhteydenotoista puhutaan suoraan, mutta ystävyys exään salataan.
Eli ette ole koskaan puhuneet asiasta, et ole koskaan kieltänyt yhteydenpitoa, olet vain olettanut. Todennäköisesti mies on jättänyt kertomatta yhteydenpidosta, koska on arvannut että teet siitä numeron. Hän on yrittänyt pitää suhteenne mahdollisimman hyvänä ja olla aiheuttamatta sinulle pahaa mieltä turhasta.
Kerro nyt vihdoin, miten asia kävi ilmi, niin lisääntyy hieman tämän ketjun uskottavuus.
Taitaa ap olla niin äkäinen akka, että miesrukka ei uskalla puhua hänelle. Siinäpä on sitten kaksi tossukkaa, ap ja mies + tietenkin se entinen, uhka menneisyydestä. Liitolla on hyvät mahdollisuudet onnistumiseen, nyt vain niitä rakkauden hedelmiä kipin kapin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä ole mitään outoa jos pitää yhteyttä eksään? Vai mitä tarkoitat yhteydenpidolla?
Outoa on se, että pitää yhteyttä toiseen naiseen ilman että tyttöystävä/avovaimo tietää asiasta mitään. Se on selän takana toimimista, valehtelua. Sellainen ihminen on petturi. Ja petturin toiminta ei yhteen asiaan rajoitu.
Oletteko siis puhuneet asiasta ja hän on kieltänyt pitävänsä yhteyttä? Vai oletko vain olettanut, ettei hän pidä yhteyttä?
Miten asia nyt sitten kävi ilmi?
Tässä on erittäin asiallinen ja oleellinen kysymys asian kannalta. Jos on vaikka puoli vuotta tapailtu, asia ei vain välttämättä tule ilmi, että yhteyksiä on pidetty, jos eksään suhtaudutaan niin kuin kehen tahansa kaveriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ette ole koskaan puhuneet asiasta, et ole koskaan kieltänyt yhteydenpitoa, olet vain olettanut. Todennäköisesti mies on jättänyt kertomatta yhteydenpidosta, koska on arvannut että teet siitä numeron. Hän on yrittänyt pitää suhteenne mahdollisimman hyvänä ja olla aiheuttamatta sinulle pahaa mieltä turhasta.
Kerro nyt vihdoin, miten asia kävi ilmi, niin lisääntyy hieman tämän ketjun uskottavuus.
Lainaamasi viesti ei ollut minun. Mies itse paljasti että ovat puhuneet harrastuksen jatkamisesta. Olen hieman mustasukkainen, myönnän, mutta tässä on jo aihettakin olla, jos entisen kanssa aletaan välejä lämmittämään! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisolle ei pysty puhumaan, niin miksi jatkaa sellaista suhdetta?
Minusta on ihan suoraa valehtelua, jos sanoo menevänsä isoäitinsä luo ja meneekin etänä luo. Jos täytyy valehdella, ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä ole mitään outoa jos pitää yhteyttä eksään? Vai mitä tarkoitat yhteydenpidolla?
Outoa on se, että pitää yhteyttä toiseen naiseen ilman että tyttöystävä/avovaimo tietää asiasta mitään. Se on selän takana toimimista, valehtelua. Sellainen ihminen on petturi. Ja petturin toiminta ei yhteen asiaan rajoitu.
Oletteko siis puhuneet asiasta ja hän on kieltänyt pitävänsä yhteyttä? Vai oletko vain olettanut, ettei hän pidä yhteyttä?
Tässä on erittäin asiallinen ja oleellinen kysymys asian kannalta. Jos on vaikka puoli vuotta tapailtu, asia ei vain välttämättä tule ilmi, että yhteyksiä on pidetty, jos eksään suhtaudutaan niin kuin kehen tahansa kaveriin.
Eli jos puolisosi noin vaan tapailisi puoli vuotta jotain naista eikä puhuisi sinulle mitään, koska sehän nyt on vaan kaveri, niin se olisi sinulle ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaamasi viesti ei ollut minun. Mies itse paljasti että ovat puhuneet harrastuksen jatkamisesta. Olen hieman mustasukkainen, myönnän, mutta tässä on jo aihettakin olla, jos entisen kanssa aletaan välejä lämmittämään! ap
Eli onko niin, että mies ei ole valehdellut, vaan sinä olet olettanut? Jos mies on valehdellut suoraan, niin se ei tietenkään ole oikein eikä hyvä, mutta yhteyden pitäminen eksään ei ole minusta mitenkään outoa tai paheksuttavaa sinänsä. Jos sinä et ole vain tiennyt, asia ei ole kenties tullut puheeksi ja miehesi on olettanut, että eksän kanssa yhteydenpito on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheluita, viestejä, haluaisivat tavatakin vielä. Missä menee raja? Minusta entinen elämä jätetään taakse kun löytää Sen oikean!! ap
No, sun järjennuoksua mukaillen: sä et sit varmaan oo Se oikea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ette ole koskaan puhuneet asiasta, et ole koskaan kieltänyt yhteydenpitoa, olet vain olettanut. Todennäköisesti mieson jättänyt kertomatta yhteydenpidosta, koska on arvannut että teet siitä numeron. Hän on yrittänyt pitää suhteenne mahdollisimman hyvänä ja olla aiheuttamatta sinulle pahaa mieltä turhasta.
Naurettavaa ap!!! Yritä nyt jo hillitä tuo sairaalloinen mustasukkaisuutesi ja muistaa, että miehellä on ollut elämää ennen sinua ihan siinä missä sinullakin toivottavasti on ollut. Tuo ei todellakaan ole mitään vähäistä mustasukkaisuutta, vaan ihmeellistä vouhottamista. Aikuinen ihminen olet, keksi itsellesi parempaa tekemistä, vaikka joku harrastus, ja lopeta typerä nipottaminen. Voi huokaus teidän joidenkin kanssa, joilla ei ole minkäänlaista itsetuntoa..
Oletko ap yleisesti ottaen mustasukkaista sorttia? Oletko koskaan sanonut miehesi kuullen mitään tuollaista "uudessa suhteessa kaikki vanhat sillat poltetaan" -henkistä? Ehkä miehelläsi on jotain selvittämättömiä asioita, joista hän haluaa keskustella exänsä kanssa. Ehkä hän vain haluaa pysyä väleissä tämän kanssa, mutta pelkää että sinä reagoisit juuri siten kuin nyt reagoit. Koska olet nähtävästi rikkonut miehesi yksityisyyttä ja lukenut hänen viestejään, etkä kuitenkaan sano mitään viestien sisällöstä, niin oletan, ettei siellä lukenut mitään tyyliin "tyttöystävä lähti tunniksi pois, tule nopeesti panemaan".
Jos te taloa rakennatte ja perhettä suunnittelette, niin tuskin miehesi mihinkään on karkaamassa. Ehkäpä kannattaisi ottaa asia puheeksi miehesi kanssa, vaikka joudutkin tunnustamaan vakoilleesi hänen puhelintaan, sen sijaan että kuuntelet täällä toinen toistaan hysteerisempiä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos puolisosi noin vaan tapailisi puoli vuotta jotain naista eikä puhuisi sinulle mitään, koska sehän nyt on vaan kaveri, niin se olisi sinulle ihan ok?
Minä tiedän, että mun miehellä on useita naisia menneisyydestään esim. Facebook-kavereina. En heitä tunne enkä tiedä, mitä mun mies heidän kanssa viestittelee. Tavannut tuskin on heitä viime aikoina kun mieheni asui ennen niin kaukana nykyisestä kodistamme. Mutta ei mulla ole mitään ongelmaa asian suhteen, eikä haittaisi vaikka tapaisivatkin. Voisivat tulla mun puolesta vaikka meille yöksi, olisi kiva tavata heitä.
Pahinta tuossa on tuo asian salailu, se herättää epäilyksiä. Mun mies käy välillä eksänsä luona, lähinnä koska tämän naisen kanssa asuu koirat jotka hankkivat kun olivat vielä yhdessä. Joskus mies on auttanut jossain auton korjaus asiassa. Mua ei haittaa kun asiaa ei salailla ja olen tavannutkin tämän naisen.
Asia ei haittaisi jos me vain seurusteltaisiin, mutta ollaan sovittu vakiintumisesta ja aloitellaan yhteistä elämää tosissaan. Silloin ei entisten mukana roikkuminen tunnu mukavalta. Hän tietää hyvin miehen olevan varattu mutta silti tunkee itseään miehen elämään takaisin. Mikä motiivi? ap
itse kuulun siihen porukkaan että mielestäni exien kanssa ei tarvitse kaveerata.. luulis ihmisillä olevan muitaki kavereita ku entiset heilat.
Vierailija kirjoitti:
Eli. Nyt et haaskaa aikaasi enempää. Mies on epäluotettava ja mitä todennäköisimmin se epäluotettavuus ei rajoitu tuohon. Muutatte nyt heti erilleen, muutat vaikka ystävän sohvalle aluksi.
Sitten mietit, mitä teet. Neljä vaihtoehtoa : mies ostaa sinulta osuutesi talosta. Sinä ostat mieheltä hänen osuutensa. Myyttejä talon keskeneräisenä. Teette talon valmiiksi ja myytte.
Älä jää tuohon hetkeksikään jonkun talon vuoksi. Kokemuksesta voin sanoa, että petturiksi paljastuneeseen ei kannata enää luottaa vaikka olisi mikä. Jatkossa tiedossa vaan enemmän kyyneleitä.
Se että sulle on noin käynyt, ei tarkoita että AP:n mies tekee samaa. Yhteyttä voi pitää ns. ilman pettämistäkin.
AP:n kannattaa ottaa asia puheeksi ja kertoa mitä mieltä asiasta on, ei heittää kirvestä kaivoon ennen kuin on tietoa asiasta.
- Mies
Vierailija kirjoitti:
Asia ei haittaisi jos me vain seurusteltaisiin, mutta ollaan sovittu vakiintumisesta ja aloitellaan yhteistä elämää tosissaan. Silloin ei entisten mukana roikkuminen tunnu mukavalta. Hän tietää hyvin miehen olevan varattu mutta silti tunkee itseään miehen elämään takaisin. Mikä motiivi? ap
Eli exän vikahan tämäkin on? Eiköhän se vika ole sinun miehessäsi, eikä siinä exässä? Jos mies pitää suhdetta yllä exään sinun tietämättäsi, niin eihän sitä tiedä, että mitä valheita se on sille exälleen syöttänyt? Jo on vaikka valehdellut, että asia on sinulle ok??
Mitä enempi exiä sitä todennäköisempää ettei uudet suhteet tule kestämään.
Etenkin jos he ovat hyvissä väleissä.
Ovat jääneet toistensa ihon alle.
Mies kuvitellut että löytää sellaisen kenen kanssa perustaa perhe, mutta onkin huomannut että muut ominaisuudet merkitsee enempi.
Kiitos. Vielä eivät ole tavanneet mutta mies haluaisi jatkaa harrastusta jossa kävivät yhdessä. En pitäisi siitä ollenkaan! Itse en ole sentyyppisestä harrastuksesta kiinnostunut, mutta voisihan mies mennä jonkun muun kaverin kanssa eikä juuri exän. Minusta se on loukkaavaa meidän parisuhdetta kohtaan. ap