Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintöasiaa - tiedoksianto S

Vierailija
28.01.2016 |

Sain tänään käräjäoikeudelta kirjeen, jonka aiheena oli tiedoksianto S. Ilmeisesti asia koskee äitini testamenttia. En ollut äitini kanssa tekemisissä 18 vuoteen, koska hän oli narsisti ja teki elämäni äärimmäisen kauheaksi. Tuon 18 vuoden aikana en ole pyytänyt enkä saanut yhtään mitään ja kaikki lapsuudenperheeseen liittyvät tavarat olen palauttanut postitse - jopa valokuvat. Olen maksanut itse opiskeluni ja elämiseni ja olen siis ollut jo pitkään täysin riippumaton vanhemmistani, enkä ole halunnut tietää heistä mitään. Jokatapauksessa tämä tiedoksianto ahdistaa nyt suunnattomasti. Pelkään että se on jonkinlainen viimeinen loukkaus haudan takaa ja yritän valmistaa itseäni henkisesti siihen, että tapaan haastemiehen maanantaina. Eli voiko olla niin, että minut on tehty perinnöttömäksi ja siitä tiedotetaan nyt tällä tiedoksiannolla (mikä sopisi hyvin äitini nöyryyttävään linjaan) tai voiko olla niin, että voin joutua perimään velkaa ja jollen halua sitä, pitääkö tästä ilmoittaa jo tiedoksisaannin yhteydessä? En todellakaan ole kaipaillut tuota testamenttia, vaan olen pitänyt yhteystietoni salaisina ja hautajaisistakaan en tiennyt mitään. Itse asiassa en edes tiedä mihin äitini on haudattu, mutta vaikka hän on kuollut, pelkään yhä jonkinlaista viimeistä kostoa. En todellakaan ole elänyt mitään kunniatonta elämää, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta, kun äitini olisi valehdellut luonteestani. Vai onko niin, että perinnöstä tiedotetaan vain edunsaajille? En oikeastaan halua mitään muuta kuin selviytyä tiedoksiannosta kunnialla eli en halua järkyttyä siitä mitä joudun lukemaan, vaan ennakoida sen mahdollisimman hyvin. En ikään kuin halua, että ko. henkilöllä on valtaa masentaa minua vielä haudan takaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaperillisen kunniaton ja siveetön elämän pitäisi olla jotain sellaista tasoa, josta on saanut rikostuomion. Myös pedofilia ja vanhemman hakkaaminen ovat perusteita jättää rintaperillinen perinnöttömäksi. Kovin helposti tuo ei kuitenkaan onnistu.

Vierailija
42/46 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin tyttärenä ymmärrän mietteesi ja ahdistuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaperillistä ei voi perinnöttömäksi tehdä, ja velkoja ei peritä.

Joko se ilmoittaa että olet saamassa jotain tai sitten sulle kerrotaan että kuolinpesä on varaton. Jälkimmäisessä tapauksessa omaisia ei velvoiteta maksamaan hautajaiskuluja, vaan ne voi pummia sossusta. Näin meillä appiukko sai arkkunsa, ja sitten mies ja miehen sisko maksoivat hautakiven ja tarjottavat.

Ei noita voi vielä ilmoitella, sillä perunkirjoitusta ei ilmeisesti olla vielä tehty. Vasta perunkirjoituksen jälkeen tiedetään onko kuolinpesässä jaettavaa vai vain velkaa. Ap pitää rintaperillisenä perunkirjoitukseen kutsua. Perunkirjoituskutsu siinä haasteessa siis on.

Vierailija
44/46 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äitisi on kuollut, joudut asian käymään läpi. Pohtimaan itseäsi ja menneisyyttäsi. Suremaan. Miettimään.

Niin käy. Ei kukaan voi pyyhkiä pois menneisyyttään. Moni luulee, että 18 v auttaa. Ei se auta. Omien vanhempien kuolema on suru. Suru myös siitä kuinka asiat alunperin meni

Höpö höpö - puhu vain omasta puolestasi. Minä voin sanoa kokemuksesta, että ei ole surua näkynyt.

Vierailija
45/46 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin en sure äitiäni. Toiseksi olen jo menettänyt kaiken sukuuni liittyvän ja mainettani en vielä menetä. Spekuloikaa miten haluatte, mutta siveettömyys ja kunniattomuus ovat tulkinnanvaraisia perusteita, jotka voidaan kirjata testamenttiin ja siihen en enää suostu. Rahasta en välitä. 

Hautapaikkaa minulle ei ilmoitettu, samoin kuin ei hautajaisten ajankohtaa (ei myöskään parhaalle ystävälleni joka tunsi äitini 35 vuotta). Kävin hautausmaalla ja sukuhaudassa ei ollut äitiäni joten siitä minua ei voi ainakaan syyttää etten tehnyt sitäkään. Halusin vain nähdä omin silmin että ajojahti on vihdoin päättynyt. Paras ystäväni oli mukanani. 

En suostu antamaan rahoja, joita ei 99% todennäköisyydellä ole, pois sillä verukkeella, että minua syytetään valheelliseksi ja jopa rikolliseksi. Mitään en ole tehnyt. Olen auttamisammatissa ja tehnyt 10 vuotta vapaaehtoistyötä siihen päälle. Äitiäni kohtaan en tunne muuta kuin pelkoa. Viha loppui ajat sitten. Mutta tiedän että äitini murhanhimoisesti vihasi minua loppuun asti ja mietin mitä hän on vielä keksinyt pääni menoksi. 

Lähinnä toisten ihmisten älyttömät psykologisoinnit katkeruudestani, ahneudestani ja kiukkuisuudestani tekevät minut katkeraksi, muttei perheelleni, vaan toisille ihmisille. Ventovieraille jotka eivät voi tietää minusta oikeastaan mitään ja ovat silti valmiit heittämään ensimmäisen kiven. 

Ja kuten selitin aiemmin, äitini hylkäsi minut kun olin 18 eikä antanut mitään mahdollisuutta sovintoon. Ainoa vikani oli se, että halusin oman elämän niin kuin veljeni. Jos joku väittää tarinaani valheeksi, siitä pitää olla todisteita, muuten olette vain purkamassa omaa pahaa oloanne täällä lyömällä lyötyä. Kaikki äidit eivät myöskään yksinkertaisesti ole pyhimyksiä. 

Joku teistä voi tuntea pari narsistin lasta etäisesti, mutta itse vedin koulutettuna ohjaajana yhdistyksessä tukiryhmiä heille vuosien ajan. Luulen siis tietäväni mistä puhun ja kouluttajaksi haluavat testattiin ammattilaisten toimesta psykologisesti. Ja vaikka tuntisi narsistin lapsia, ei voi kuitenkaan koskaan tietää miltä heistä tuntuu, koska ei ole kokenut samaa. Voi vain projisoida heihin omia kuvitteellisia tunnetilojaan. 

Ap

Vierailija
46/46 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaperillistä ei voi perinnöttömäksi tehdä, ja velkoja ei peritä.

Joko se ilmoittaa että olet saamassa jotain tai sitten sulle kerrotaan että kuolinpesä on varaton. Jälkimmäisessä tapauksessa omaisia ei velvoiteta maksamaan hautajaiskuluja, vaan ne voi pummia sossusta. Näin meillä appiukko sai arkkunsa, ja sitten mies ja miehen sisko maksoivat hautakiven ja tarjottavat.

Ei noita voi vielä ilmoitella, sillä perunkirjoitusta ei ilmeisesti olla vielä tehty. Vasta perunkirjoituksen jälkeen tiedetään onko kuolinpesässä jaettavaa vai vain velkaa. Ap pitää rintaperillisenä perunkirjoitukseen kutsua. Perunkirjoituskutsu siinä haasteessa siis on.

Kiitos, toivottavasti ollaan vasta tässä vaiheessa. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä