Törkeät HÄÄVIERAAT
Onko teidän häissänne ollut huonosti käyttäytyviä vieraita/oletteko olleet häissä, joissa joku käyttäytyi sopimattomasti? Sammuiko anoppi? Lateliko bestman puheessaan törkeyksiä? Kirmasivatko serkun lapset kirkossa?
Sana on vapaa!
Minun siskoni häissä serkkuni (silloin n.9v) ryntäsi ensimmäisenä hääkakun kimppuun, ja kauhaisi itselleen palan kakun KESKELTÄ, siis niin että kakkuun jäi keskelle aukko. Itse olin silloin 8v ja olin itsekin tyrmistynyt, hääparista nyt puhumattakaan. En muista tätini nuhdelleen poikaansa millään tavalla.
Kertokaahan tekin! :)
Kommentit (49)
Ei nyt häitämme suoranaisesti pilannut, mutta ihmetystä herätti: appiukkoni piti meille puheen, tai siis oletimme että pitää sen meille. Mieheni sisko on appivanhempien lempilapsi, hän meni naimisiin vuotta ennen meitä. Appiukko puhui puheessaan vain ja ainoastaan tyttärestään, tämän upeasta miehestä ja miehen upeasta suvusta. Esim minua ei maininnut puheessaan kertaakaan. Oli vähän typerää meistä, kaasoni kanssa appiukolle naureskeltiin jälkeenpäin.
Yksissä häissä morsiamme isä puhui lähes pelkästään paikallisen urheiluseuran toiminnasta, jossa oli itse kovin aktiivinen. Odotin koko puheen ajan, että jossain vaiheessa se kerää tämän jaarittelun yhteen ja yhdistää tyttärensä jotenkin tähän 20 minuutin 'alkupuheeseen', mutta se jäi tulematta.
Törkeimmät olivat oma ystäväni ja oma mieheni, jotka päätyivät hääpaikalla yhteen ulkorakennukseen harjoittelemaan lisääntymistä. Jäivät rysän päällä kiinni. No, juhlat pistettiin poikki, mies ja kaveri ajettiin pois minun sukulaisteni toimesta. Minä sain paljon sympatiaa sekä omalta että miehen suvulta. Mitään ei tarvinnut tehdä itse, sain vaipua syvään epätoivoon ja masennukseen muiden lohduttaessa ja hoitaessa asiat.
Mies puolustautui, että oli liian iso sitoutuminen ja liian iso vastuu ja liian paljon kaikkea liian nopeasti. Olimme olleet ihan vähän alle 10 vuotta yhdessä, onnellisina, eikä häiden pitänyt muuttaa mitään. Mies oli se, joka halusi isot häät. Mieheen iski kuulemma pakokauhu joka sitten piti purkaa, myönsi itsekin tehneensä ison virheen ja olleensa typerä. Tietysti otin eron. Noista häistä on yli kymmenen vuotta aikaa, ja olemme nykyään kohteliaissa väleissä, voimme jutella niitä näitä jos tapaamme. Emme läheisiä. Anteeksi en pysty koskaan antamaan, enkä unohtamaan.
Kaverini mielestä koko homma oli "hyvä läppä" ja hänhän oli vain tosi reilu, kun osoitti, että minunkin mieheni lähtee toisen matkaan kun pyydetään. Myöhemmin kävi ilmi, että sama ystävätär oli aiemminkin yrittänyt, tuloksetta. Hänen kanssaan emme ole enää väleissä.
Terkkuja tutuille.
Eräässä varsin tasokkaassa ravintolassa (jossa järjestettiin joka viikonloppu hääjuhlia ) yhden kesän työskennelleenä voin kyllä ihan reilusti yleistää häistä sen verran, että takakireät ja nipottavat morsiamet kaasoineen näyttävät ainakin juhlapaikan henkilökunnan silmissä kaikkein kamalimmilta hääjuhlan tunnelman latistajina. Miehet sen sijaan osaavat ottaa rennommin ja JUHLIA ilman nipotusta ja marttyrointia.
Ilmeisesti se prinsessajuhla on naisille niin kova juttu ja saavutus, että hermot eivät raukoilla kestä.
Yksissä häissä lapset riehuivat vaikka kuinka paljon eivätkä vanhemmat estelleet. Juoksivat alttarilla kesken toimituksen, kävivät napostelemassa ruokia ennen kuin ruokailu alkoi ja häävalssin aikana "tanssivat" niin ettei hääpari itse kunnolla mahtunut tanssimaan. Morsian oli luonteeltaan kiltti eikä kehdannut kieltää, mutta kyllä naamasta näkyi pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän häissänne ollut huonosti käyttäytyviä vieraita/oletteko olleet häissä, joissa joku käyttäytyi sopimattomasti? Sammuiko anoppi? Lateliko bestman puheessaan törkeyksiä? Kirmasivatko serkun lapset kirkossa?
Sana on vapaa!
Minun siskoni häissä serkkuni (silloin n.9v) ryntäsi ensimmäisenä hääkakun kimppuun, ja kauhaisi itselleen palan kakun KESKELTÄ, siis niin että kakkuun jäi keskelle aukko. Itse olin silloin 8v ja olin itsekin tyrmistynyt, hääparista nyt puhumattakaan. En muista tätini nuhdelleen poikaansa millään tavalla.
Kertokaahan tekin! :)
Sanomien toimittaja bongattu! Sori, en auta tekemään juttuasi koska en saa siitä korvausta.
Lisää näitä! :)