Törkeät HÄÄVIERAAT
Onko teidän häissänne ollut huonosti käyttäytyviä vieraita/oletteko olleet häissä, joissa joku käyttäytyi sopimattomasti? Sammuiko anoppi? Lateliko bestman puheessaan törkeyksiä? Kirmasivatko serkun lapset kirkossa?
Sana on vapaa!
Minun siskoni häissä serkkuni (silloin n.9v) ryntäsi ensimmäisenä hääkakun kimppuun, ja kauhaisi itselleen palan kakun KESKELTÄ, siis niin että kakkuun jäi keskelle aukko. Itse olin silloin 8v ja olin itsekin tyrmistynyt, hääparista nyt puhumattakaan. En muista tätini nuhdelleen poikaansa millään tavalla.
Kertokaahan tekin! :)
Kommentit (49)
Uusperhekuvioita, lähinnä tuli myötähäpeä. Miehen isän uusi vaimo mursi sormensa kun kuikuili niin kovasti kun miehensä puhui kauempana ex vaimonsa kanssa, että tippui tuoliltaan lattialle, ilmeisestikin sormi edellä 😁.
Vierailija kirjoitti:
Uusperhekuvioita, lähinnä tuli myötähäpeä. Miehen isän uusi vaimo mursi sormensa kun kuikuili niin kovasti kun miehensä puhui kauempana ex vaimonsa kanssa, että tippui tuoliltaan lattialle, ilmeisestikin sormi edellä 😁.
:'D
Yksissä häissä morsiamen enon vaimo kulki ympäriinsä arvostellen kaikkea; kertoi jokaiselle, joka kuuloetäisyydelle sattui osumaan, kuinka "mitätöntä" häissä hänen mielestään oli, siis mikään ei kelvannut, ei kakku, ruoat, paikka, morsiamen puku, koristelut.. You name it.
Aikoinaan tein portsarin hommia isohkossa ravintolassa. Siellä oli isot häät tilattu ja koko aamupäivän sisään kannettiin rekvisiittaa mm. täyskokoinen flyygeli.
Esivalmistelut oli sitä tasoa, että olin riemuissani, kun kerrankin näyttää tulevan fiksumman väen häät.
Vieraat saapuivat ja erityisesti kiinnitin huomiota jommankumman äitiin, joka oli todella tyylikäs vanhempi lady. Tämä vielä entisestäänkin lisäsi riemuani mukavasta päivästä sivistyneiden ihmisten juhliessa.
Noin puolentoista tunnin kuluttua häiden alusta tämä tyylikäs lady meni huomattavasti humaltuneena vessassa käymään.
Vessasta tultuaan hän tuli luokseni, ei sanonut mitään, mutta alkoi puristella muniani. Vetäydyin syrjemmälle tilanteesta ja lady jatkoi matkaansa juhlatilaan.
En viitsinyt mainita hänelle hänen leninkinsä alta esiintulevasta n. 4 metrin pituisesta vessapaperilaahuksesta.
Eli normihäät oli nämäkin, vaikka puitteet antoivat ymmärtää jotain muuta.
Meillä muutamat vieraat kävivät lähtiessään alkoholivarkaissa ja tosiaankin loivat loppuivat. Kuulin myöhemmin tarjoilijoilta että tämä 5 hengen vieras porukka oli vienyt 4 kaljakoppaa, lonkeroa 2 koppaa ja ciidereitä ainakin 4 koppaa. Lisäksi hanaviinejä. Ihmettelin ja suoraan sanottuna suutuin ammattilaistarjoilijoille etteivät puuttuneet asiaan tai hakeneet paikalle jotain hääväestä. Maksun sain myöhemmin tältä toopeporukalta näistä juomista kyllä. Heidän mielestään se oli hassu vitsi kun eivät voineet jäädä bilettämään.
Pari sukulaislasta, 4-6 vuotiaat tuhosivat leikillään hääpukuni. Leikki: Hypätään helmani päälle. Loppu tuloksena repeäminen jota kaasoni parsi epätoivoissaan ettei persukseni vilku. Eikä kukaan sitä pukua enää halua ostaa :( Yritin n. 4 kertaa kieltää heitä samalla kun vanhemmat vain tuijottavat vieressä. Huusivat appiukon puheen aikana ja kirkossa tietenkin. Nämä pershedelmät ovat tosiaankin TÄYSIN kurittomia. Harmi kun en itse tätä tiennyt etukäteen, olivat miehen sukulaisia, olisin todellakin vaatinut ne lapsettomat häät.
Muutoin häät olivat onnistuneet ja vaikka nuo loivat loppuivat oli porukalla hauskaa tehdä omia drinksuja eikä kukaan huomannut pukuepisodia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä muutamat vieraat kävivät lähtiessään alkoholivarkaissa ja tosiaankin loivat loppuivat. Kuulin myöhemmin tarjoilijoilta että tämä 5 hengen vieras porukka oli vienyt 4 kaljakoppaa, lonkeroa 2 koppaa ja ciidereitä ainakin 4 koppaa. Lisäksi hanaviinejä. Ihmettelin ja suoraan sanottuna suutuin ammattilaistarjoilijoille etteivät puuttuneet asiaan tai hakeneet paikalle jotain hääväestä. Maksun sain myöhemmin tältä toopeporukalta näistä juomista kyllä. Heidän mielestään se oli hassu vitsi kun eivät voineet jäädä bilettämään.
Pari sukulaislasta, 4-6 vuotiaat tuhosivat leikillään hääpukuni. Leikki: Hypätään helmani päälle. Loppu tuloksena repeäminen jota kaasoni parsi epätoivoissaan ettei persukseni vilku. Eikä kukaan sitä pukua enää halua ostaa :( Yritin n. 4 kertaa kieltää heitä samalla kun vanhemmat vain tuijottavat vieressä. Huusivat appiukon puheen aikana ja kirkossa tietenkin. Nämä pershedelmät ovat tosiaankin TÄYSIN kurittomia. Harmi kun en itse tätä tiennyt etukäteen, olivat miehen sukulaisia, olisin todellakin vaatinut ne lapsettomat häät.
Muutoin häät olivat onnistuneet ja vaikka nuo loivat loppuivat oli porukalla hauskaa tehdä omia drinksuja eikä kukaan huomannut pukuepisodia.
Oh god! Onneksi hääsi eivät menneet sen enempää pilalle. Itse olisin luultavasti heittänyt nuo kakarat niska-perse -otteella ulos häistäni ja vanhemmat perään..
Ja nuo juomavarkaat, huhhuh. Minusta on ihan ok ottaa vaikka tölkki tai kaksi "matkajuomaksi" juhlista lähdettäessä, mutta että lavoittain! Ei voi ymmärtää..
Olin kerran häävieraana häissä, jossa sulhanen vikitteli minua ja kähmi! Hänen vaimonsa ei huomannut tätä kun hänen mekkonsa oli revennyt jne jne. Olin itsekkin vähän humalassa, mutta loppuun asti ei menty! Huh :)
Kaaso ja bestman peuhasivat hääsviitissä morsiusparin koputellessa oveen.
En kyllä ymmärrä miten ihmiset saattavatkin olla niin itsekkäitä!
Tullaan toisten juhliin kännäämään, panemaan ja varastamaan juomat. Huhhuh. Miten joku voi kuvitella että tuollainen käytös on hyväksyttävää tai hauskaa?
Toinen on kyllä että miksi vanhemmat antavat lasten riehua ja rääkyä kirkossa tai juhlapaikalla. Onhan se sanomattakin selvää että aikuisten juhlat ovat älyttömän tylsiä jonkun 5-vuotiaan mielestä. Sitten tylsyydessä kiihdytetään itseä riehumalla tai kerjätään huutamalla ja itkemällä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten ihmiset saattavatkin olla niin itsekkäitä!
Tullaan toisten juhliin kännäämään, panemaan ja varastamaan juomat. Huhhuh. Miten joku voi kuvitella että tuollainen käytös on hyväksyttävää tai hauskaa?
Toinen on kyllä että miksi vanhemmat antavat lasten riehua ja rääkyä kirkossa tai juhlapaikalla. Onhan se sanomattakin selvää että aikuisten juhlat ovat älyttömän tylsiä jonkun 5-vuotiaan mielestä. Sitten tylsyydessä kiihdytetään itseä riehumalla tai kerjätään huutamalla ja itkemällä huomiota.
Kyllä 5-vuotias osaa jo käyttäytyä kirkossa. Ainakin meidän. Kaksivuotiaana oli eri hautajaisissa. Halusi sinne eteen ja voih kaikkea. Otin lapsen ja mentiin ulos odottelemaan. Ei ollut mun puolen suvusta kysymys, että teki se hyvää mullekkin :D
Onhan noita ehtinyt tähän ikään nähdä jos jonkinlaisia häitä. Lapsena maalla ei noihin ukkojen juomisiin niinkään kiinnittänyt huomiota, kun lapsilaumalla oli omat leikit menossa. Nuorena sitten kyllä muistan jonkin kerran hävenneeni ja kai raivonneenikin isäpuolelle, joka oli yksi niistä ukoista, jotka ahkerasti kävivät aitan takana tai navetan ylisillä "uutta traktoria" ihailemassa. Naiset eivät siihen aikaan sukujuhlissa ainakaan koskeneet alkoholiin lainkaan, vaikka jotkut hyvässä seurassa muulloin saattoivatkin ottaa lasillisen tai pari. Hääparikin yleensä pysyi pystyssä juhlien loppuun asti. Tosin sulhasen naama saattoi jo punoittaa kovasti ja silmät seisoa päässä. Hääyö oli todennäköisesti vietetty jo aikaisemmin tai joidenkin kohdalla siirtyi parilla vuorokaudella.
OT yhtenä kesänä oli monet sukulaisnuorten häät ja vihkijäksi sattui aina sama pappi. Lopulta meillä nuorilla oli vaikea pysyä hartaana kirkossa, kun kuuntelimme neljättä tai viidettä kertaa samaa vihkipuhetta. Me osasimme sen jo ulkoa ja naureskellen toistelimme sitä pitkin kesää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olinko törkeä varsinaisesti, ainakaan jälkeenpäin ei ole tarvinnut kuulla mitään keltään eikä kukaan sukulainen ole katsonut pahalla myöhemmissä tapaamisissa mutta hävetti hirveesti kun en ihan muistanut kaikkea illan kulusta kun olin aikas humalassa serkun häissä :D Heräsin sulhasen ystävän vierestä johon olin ilmeisesti illan aikana tutustunut (oltiin kyllä molemmat sinkkuja siis) enkä oikein muista miten tähän tilanteeseen oltiin päädytty. Kuulemma oltiin kovasti valssattu bändin soiton tahtiin...
Mulla on myös mennyt filmi poikki yksissä häissä. Onneksi ei ole humalassa tapana tehdä oikeestaan mitään ihmeellistä, nytkin olin vaan hölöttänyt (en mitään rivouksia tai puheiden päälle tjsp, ainoastaan paljon ja kaikkien kanssa). Silti hävetti :/
Hih, joskus sukuhäissä oli täti nauttinut vähän liikaa alkoholia ja oli sammunut istualteen penkille niin, että siis nojasi selällään ruokapöytään, kasvot tanssilattialle päin. Oli siellä muutkin maistissa, mutta tätillä oli hiukkasen lyhyt hamonen päällä, ja täti istua törötti jalat harallaan niin että valkoiset alushousut näkyi varmasti kaikille. :D taitaa löytyä kuvakin tuosta vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän OT mutta menkööt: muuan vuosi sitten tuttavani häissä sulhanen joi itsensä järkyttävään känniin. Siis oli aivan päissään jo viiden aikoihin päivällä. Morsian yritti juhlia vaikka välillä näyttikin hapanta naamaa ja kiukutteli sulhaselle. Bestmanit olivat sulhasen kanssa samoilla linjoilla. Kaasot juoksentelivat ympäriinsä etsien sulhasta (joka löytyi useimmiten takakontin ääreltä) ja bestmaneja, ja joutuivat hoitamaan heidänkin hommat. Yhden kaason mies, joka ei ollut missään "kunniavirassa" ko. häissä, joutui hoitamaan musiikit ym, mitkä oli alunperin bestmanien tehtävänä.
Harmitti morsiamen puolesta kyllä.Miksi harmitti? Tuskin ihan yllättäen ja ekaa kertaa ikinä on noin käyttäytynyt.
Exällä meni myös vähän samaan tapaan aina kun alkoholia sai. Arvaa miksi on ex. Tarpeeksi monta kertaa sai hävetä tuota käytöstä, enkä lopulta halunnut lähteä sen kanssa mihinkään, jos oli pientäkään riskiä alkohlitarjoilusta. Lopulta päätin etten jaksa katsella tuollaista ihmistä.
No ihan siksi harmitti, kun toisen tärkeä päivä menee ainakin osittain piloille tuollaisen kännäämisen takia, varsinkin siis kun kyseessä ei ollut vain loppuilta, vaan taisi olla ukko ihan hyvässä maistissa jo kirkossa. Hyviä kuvia sain itsekin otettua esim. ruokailun aikana sulhasen silmät seisoa mollottaa päässä ja naamalla typerä virne. Varmaan on ikuistettuna heidänkin hääalbumiinsa.
Mikäli suomalaisista häistä puhut, niin yleensä sen hääkumppanin saa itse valita ja morsian itse on päättänyt mennä naimisiin tuollaisen tollon kanssa.
Eli se on morsiamen vika kun hääpäivä meni pilalle?
Ei vaan, en jaksa jankata tästä kun menee ihan sivuraiteille. Kerroinpahan tarinan kun sitä kysyttiin.
Ei, vaan etten osaisi harmitella morsmaikun puolesta, koska sulhanen tuskin ekaa kertaa juoppotörttöili. Mutta ot;ksi tosiaan nyt menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oh god! Onneksi hääsi eivät menneet sen enempää pilalle. Itse olisin luultavasti heittänyt nuo kakarat niska-perse -otteella ulos häistäni ja vanhemmat perään..
Ja nuo juomavarkaat, huhhuh. Minusta on ihan ok ottaa vaikka tölkki tai kaksi "matkajuomaksi" juhlista lähdettäessä, mutta että lavoittain! Ei voi ymmärtää..
Teki kyllä mieli heittää pihalle. Miehen veli joka meni seuraavana vuonna naimisiin piti lapsettomat häät ja vetosi meidän häihin. Kaikki ymmärsivät paitsi tietenkin tämä perhe. Hymistelivät vielä lähtiessään että kyllä mekin kohta sitten ymmärrämme. No emme ymmärrä vieläkään, tuo meidän 3vuotiaskin osaa käyttäytyä paremmin kuin nämä kauhukakarat.
Nämä alkoholivarkaat olivat tosiaankin kavereitamme jotka joutuivat jo ennen kakkua lähtemään töiden takia. Jälkikäteen yksi heistä on kyllä vilpittömästi pahoitellut temppua.
Koitin ottaa tuon päivän niin että se on vain yksi päivä enkä anna minkään pilata sitä. Ruokaa riitti, tanssiminen oli kivaa ja bändi hyvä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän OT mutta menkööt: muuan vuosi sitten tuttavani häissä sulhanen joi itsensä järkyttävään känniin. Siis oli aivan päissään jo viiden aikoihin päivällä. Morsian yritti juhlia vaikka välillä näyttikin hapanta naamaa ja kiukutteli sulhaselle. Bestmanit olivat sulhasen kanssa samoilla linjoilla. Kaasot juoksentelivat ympäriinsä etsien sulhasta (joka löytyi useimmiten takakontin ääreltä) ja bestmaneja, ja joutuivat hoitamaan heidänkin hommat. Yhden kaason mies, joka ei ollut missään "kunniavirassa" ko. häissä, joutui hoitamaan musiikit ym, mitkä oli alunperin bestmanien tehtävänä.
Harmitti morsiamen puolesta kyllä.Miksi harmitti? Tuskin ihan yllättäen ja ekaa kertaa ikinä on noin käyttäytynyt.
Exällä meni myös vähän samaan tapaan aina kun alkoholia sai. Arvaa miksi on ex. Tarpeeksi monta kertaa sai hävetä tuota käytöstä, enkä lopulta halunnut lähteä sen kanssa mihinkään, jos oli pientäkään riskiä alkohlitarjoilusta. Lopulta päätin etten jaksa katsella tuollaista ihmistä.
No ihan siksi harmitti, kun toisen tärkeä päivä menee ainakin osittain piloille tuollaisen kännäämisen takia, varsinkin siis kun kyseessä ei ollut vain loppuilta, vaan taisi olla ukko ihan hyvässä maistissa jo kirkossa. Hyviä kuvia sain itsekin otettua esim. ruokailun aikana sulhasen silmät seisoa mollottaa päässä ja naamalla typerä virne. Varmaan on ikuistettuna heidänkin hääalbumiinsa.
Mikäli suomalaisista häistä puhut, niin yleensä sen hääkumppanin saa itse valita ja morsian itse on päättänyt mennä naimisiin tuollaisen tollon kanssa.
Eli se on morsiamen vika kun hääpäivä meni pilalle?
Ei vaan, en jaksa jankata tästä kun menee ihan sivuraiteille. Kerroinpahan tarinan kun sitä kysyttiin.Ei, vaan etten osaisi harmitella morsmaikun puolesta, koska sulhanen tuskin ekaa kertaa juoppotörttöili. Mutta ot;ksi tosiaan nyt menee.
Siis meinaatko että kun mies ekan kerran juo liikaa, niin siitä pitäisi ymmärtää olla koskaan menemättä naimisiin hänen kanssaan? Vai miten se sulhasen dokaaminen on morsiamen vika?
Minun mieheni melkein pilasi meidän häät juomalla liikaa. Ei onneksi ollut vasta kuin loppuillasta kamalassa tuiskeessa, mutta kyllä mua silti sapetti. Ja no ei ollut ensimmäinen kerta kun hän liikaa joi, mutta sitä ei tapahtunut usein. Ylipäänsä alkoholia mies käytti ehkä joka toinen kuukausi ja överiksi ottamisen kanssa meni ehkä joka toinen vuosi jos sitäkään.
Joten minä en kyllä itseäni vastuuta siitä, että kontrolli petti juuri meidän häissä. Enkä pidä miestä alkoholistina tai huonona ihmisenä siksi, että joskus äärimmäisen harvoin ottaa liikaa. Enkä tiedä miten olisin voinut varautua siihen, että juuri hääpäivänä hän sitten jännitykseensä juo liikaa ja erilaisia juomia.
Omissa häissäni veljen vaimo oli kovassa krapulassa ja naama väärinpäin. Onneksi he lähtivät ensimmäisinä jo ennen kahvin juontia.