Rehellisesti, kuinka paljon pystyisit about säästämään kuukaudessa ruokamenoistasi
Kommentit (31)
Ei tuosta 90-150 eurosta pysty kyllä yhtään enää säästämään, mikäli haluaa syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Tuohon sisältyy myös hygieniatuotteet.
Varmaan puolet eli n.300e jos vain jätettäisiin kaikki herkut ja hömpät pois.
Jos kävisin vain yksin kaupassa selviäisin ehkä 450€/kk/3 henkeä mutta jos mies käy kertaostoksien hinta tuplaantuu... Silmillään syöjä, aina tarttuu jotain pientä kivaa mukaan + kivennäisvettä ja limua, sokerijugurtteja, pullaa, namia.... Itse selviän ilman noita.
No määrättömästi tietenkin mutta en halua. Päinvastoin, haluaisin kasvattaa ruokabudjettiani, joka on 230 euroa kuussa sis. opiskelijalounaat.
Muutamia satasia, mutta aika yksipuoliseksi menisi. Hirveä, hirveä ja hirveä, kun sitä meillä riittää, koko perhe on hirviporukassa. Lisäksi marjoja, perunoita ( omasta maasta) ja kalaa sen mukaan, mitä pyydykseen ui.
Jos jättäisi pois kahvin, juuston, kalliit lähileivät ja virvokkeet ynnä muut turhat herkut, vähenisi satasen- pari.
Korkeintaan n.10 eur, mutta en halua. Tiukalla budjetilla mennään jo nyt ja kuitenkin mahdollisimman monipuolista ja terveellistä ruokaa pitää yrittää saada kasvaville lapsille.
Jos olisi kunnon pakastin, niin sitten esim. leivässä itse leipomalla saisi säästettyä jonkun euron. Nyt meillä on vaan pieni pakastinlokero jääkääpissa, joten sinne ei kauheasti mahdu.
Jos ei olisi niin nirso perhe, säästettäisi paljon. Itse söisin ihan mielellään esim puuroja mutta ne ei kelpaa. Miehelle ei kelpaa kana, riisi, pasta. Teineille ei kelpaa punainen liha. Miehelle ei kelpaa laatikkoruuat.
Yritä siinä sitten keksiä päivittäiset ateriat.
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan n.10 eur, mutta en halua. Tiukalla budjetilla mennään jo nyt ja kuitenkin mahdollisimman monipuolista ja terveellistä ruokaa pitää yrittää saada kasvaville lapsille.
Jos olisi kunnon pakastin, niin sitten esim. leivässä itse leipomalla saisi säästettyä jonkun euron. Nyt meillä on vaan pieni pakastinlokero jääkääpissa, joten sinne ei kauheasti mahdu.
Pakastimia löytyy käytettynä halvalla. Me ostettiin pari vuotta sitten iso pakastin käytettynä aivan pilkkahintaan, täysin toimiva. Syksyisin pakastin täyteen marjoja ja riistalihaa. Joka aamu puuron kera mustikoita,tyrnejä,karpaloita,vadelmia ja mustaherukoita. 100% kotimaista,lähi-ja luomuruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko säästäminen sitä että heitetään ihan kitudieetille vai syödäänkö kuitenkin terveellisesti mm. kalaa pari kertaa viikossa?
No kyllä kalaakin voi syödä pari kertaa viikossa, vaikka säästöbudjetilla menisikin. Itse ostan pari kertaa kuussa tarjouksesta lohta jonkun 0,7 kilosen fileen siitä puolet lohisoppaan ja puolet uunikalaksi. Annoksia vähintään 6 per kerta ja kuussa siis 12 ja rahaa mennyt vasta kympin verran. Tuon lisäksi teen silakkapihvejä pari kertaa kuussa (2 annosta per kerta) ja seisoppaa kerran kuussa ja tietysti kalapuikkojakin silloin tällöin. Enkä siis mitään halvinta paskaa kalapuikoissakaan vaan Lidlin kalliimpaa, eli seitifileestä tehtyä. Minun kuukausibudjettini on 60-70 euroa, sisältäen ihan kaiken. En osta koskaan mitään valmiita ruokia, vaan teen kaikki itse, siis myös leivät, juomana pelkkä vesi.
Siis 0,7 kg lohta kahdelletoista. Uunilohta saa jokainen lusikallisen
30€ jättämällä alkoholin, herkut yms. turhuudet pois.