Kokemuksia lattialle levitettävistä perinteisistä futoneista? Onko hyvä nukkua? Mistä kannattaa hankkia?
Tykkään hyvin jämäköistä patjoista enkä voi sietää jousitettuja patjoja. Tällä hetkellä minulla on Ikean jäykin lateksipatja ja pari patjansuojusta. Ajatus futoniin siirtymisestä kutkuttaa ei vähiten siksi, että olen muuttamassa pienempään asuntoon, jonne sängystä luopuminen toisi paljon lisää tilaa. Futonin tulisi olla niin ohut että sen ja ohuen petarin saa rullattua kaappiin päivän ajaksi. Ajatus lattialla nukkumisesta ei haittaa.
Minkälaisia kokemuksia teillä on futoneista? Mistä kannattaa ostaa?
Kommentit (24)
Riittäisiköhän joku 10 cm paksuinen patja ja parin sentin petari? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Futon1 on halvimpia kauppoja sen perusteella, mitä katsoin. Oletko kuitenkin tyytyväinen lasten patjojen laatuun? Ostitteko nämä patjat: http://www.futon-1.fi/product_catalog.php?c=93 Jos ostitte, mikä niiden paksuus on? -ap
Me ollaan ostettu mittatilauspatjat, mutta paksuus on varmasti tuo ylin. Olen tyytyväinen laatuun, vaikka muistaakseni toisessa patjassa oli uutena joku kemikaalin haju, joka kyllä tuulettui pois. Tuossa linkissä tosiaan mainitaan tuo tatami, eli jonkinlainen hengittävä alusta pitäisi olla, jos käyttää rullattavaa patjaa, koska muuten kosteus jää varmasti patjan sisään. Eikä sitä ehkä kannata rullata heti nukkumisen jälkeen pois ja panna kaappiin, vaan antaa tuulettua jonkin aikaa.
Jes, kiitos. Aion kyllä ostaa joka tapauksessa futonin päälle jonkin ohuen petarin, jonka voi pestä pesukoneessa. -ap
Petauspatja itsessään vastaa hyvin pitkälle sellaista rullattavaa futonia. Ne oikeat ovat todella ohuita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Futon1 on halvimpia kauppoja sen perusteella, mitä katsoin. Oletko kuitenkin tyytyväinen lasten patjojen laatuun? Ostitteko nämä patjat: http://www.futon-1.fi/product_catalog.php?c=93 Jos ostitte, mikä niiden paksuus on? -ap
Me ollaan ostettu mittatilauspatjat, mutta paksuus on varmasti tuo ylin. Olen tyytyväinen laatuun, vaikka muistaakseni toisessa patjassa oli uutena joku kemikaalin haju, joka kyllä tuulettui pois. Tuossa linkissä tosiaan mainitaan tuo tatami, eli jonkinlainen hengittävä alusta pitäisi olla, jos käyttää rullattavaa patjaa, koska muuten kosteus jää varmasti patjan sisään. Eikä sitä ehkä kannata rullata heti nukkumisen jälkeen pois ja panna kaappiin, vaan antaa tuulettua jonkin aikaa.
Jes, kiitos. Aion kyllä ostaa joka tapauksessa futonin päälle jonkin ohuen petarin, jonka voi pestä pesukoneessa. -ap
Petauspatja itsessään vastaa hyvin pitkälle sellaista rullattavaa futonia. Ne oikeat ovat todella ohuita.
Joo, tavalliset petarit ovat aika paksuja. Meinasin enemmän sellaisia ohuita puuvillapetareita, joita myydään juuri futonien kaveriksi. -ap
Tuollaisethan olisivat nykyisin keräilyharvinaisuuksia! -ap