Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheen rahat, kun puolisoilla todella iso tuloero

Vierailija
28.01.2016 |

Hei!

Olemme suunnittelemassa mieheni kanssa yhteenmuuttoa uusperheeksi. Minulla on kolme minun luonani asuvaa lasta, miehellä yksi puoliksi hänen luonaan asuva lapsi. Olemme seurustelleet pidempään ja mies on ollut unelmieni mies (kiltti, kohtelias, meillä on kivaa yhdessä jne.), myös lapsemme tykkäävät kovasti toisistaan. Ongelmaksi nousee kuitenkin se, että mies on todella kovatuloinen. Olen itsekin korkeakoulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä, mutta mieheni tienaa 5 kertaa (monena vuonna paljon enemmänkin) sen kuin minä! Hän on siis tottunut kaikessa "luksukseen" ja haluaa todella ison kalliin talon, jonka omistusosuus jaettaisiin meidän omien lainojen suhteen. Minulla siis pysyy sama iso laina ja kuukausierä, jota maksan nyt yksin lasteni kanssa asuessa. Mutta mies haluaa kaikki muut asumiskulut jaettavan puoliksi. Isossa omakotitalossa siis valtavat kotivakuutukset (joka paljon pienempi minulla nyt asunto-osakeyhtiössä), kiinteistöverot (jollaista minulla ei siis nyt lainkaan), vedet, sähköt, ruuat. Ruuissakin minä ja lapseni syömme aivan eri hintaista ruokaa kuin mieheni, joten loppupeleissä minulla nousee ruokakulutkin. Samaan aikaan mm. työmatkani pituus moninkertaistuu (muutettava miehen lähelle, jotta tämän lapsi voi käydä koulua molempien vanhempiensa luota) eli autoni bensakulut nousevat 100-200 euroa kuukaudessa, menetän lapsilisien yksinhuoltajakorotukset (kun elän perheenä), päiväkotimaksut nousevat huimasti miehen tulojen vuoksi. Maksaisin tietysti omien lasteni vaatteet, harrastukset, lelut jne., mutta en pysty maksamaan puolia miehen elintason kustannuksista. Onko nyt siis vain syytä lopettaa koko juttu? Harmittaa kun hän on ollut elämäni rakkaus. Mutta en mitenkään pysty maksamaan puolia miehen viisinkertaisilla tuloilla ylläpitämästä elintasosta, kun vielä maksan kolmen lapsen menot tuloistani. En mitenkään voi menettää lähes tuhatta euroa käteen jäävistä tuloista kuukaudessa ja lisätä siihen päälle vielä menoja. Sen jälkeen en kyllä pysty ostamaan koskaan itselleni pienintäkään asiaa. Mies sen sijaan ostelee itselleen ja lapselleen koko ajan ties mitä merkkitavaraa. En voi muuttaa niin, että minä ja lapseni olemme sitten aivan tilityhjinä kaiken aikaa ilman, että voimme ostaa mitään. Onko ero ainoa mahdollisuus?

Kommentit (297)

Vierailija
241/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee realistinen laskelma siitä paljonko otat takkiin yhteenmuutossa. Näytä laskelma miehelle. Kerro että sinulla ei ole varaa miehen elintasoon. Kysy mieheltä haluaako hän edelleen muuttaa yhteen ja ymmärtäähän hän että sinun ei ole mahdollista elää hänen standardiensa mukaisesti, ja ihan rehellisesti, jos olisi niin kai sitten eläisit jo jotain luksuselämää? En ymmärrä että jos rakastaa toista niin ei ole valmis kompromisseihin, vaan haluaa toisen kärvistelemään rahaongelmiin ja sivusta seuraamaan kun toisella on varaa kaikkeen. 

Vierailija
242/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös uusioperhe, missä minä tienaan miestäni kaksi kertaa enemmän. Minä maksan meidän menoista totta kai enemmän kun enemmän tienaankin. Mies on enemmän kotona kuin minä, joten huolehtii kaikki lapset mun ollessa työreissussa jne. Meillä ei ole ikinä tullut kinaa rahasta, vaan tää tuntuu sopivalta ratkaisulta. :) Musta olis omituista, jos kaikki pitäisi maksaa puoliksi, vaikka toinen tienaa paljon enemmän. :O Meillä molemmat kohtelee toistensakin biologisia lapsia kuin omiansa. Yhdessä ollaan asuttu nyt 8v. Mieheni on saattanut kanssani maailmalle kaksi vanhinta lastani ja oli ja on heidänkin elämässään hyvin paljon mukana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat että viet omat lapsesi alueelle ja taloon johon heillä ei ole oikeasti varaa, saat heidät uuskomaan että hekin ovat tosi varakkaita ja heidän kaverinsakin luulevat niin. Entäs jos tuleekin välirikko, sitten te tiputte (kyllä) te tiputte ja siinä vasta henkistä kanttia kysytään.

Ilmeisesti teidän molempien vanhemmat ovat hyväkuntoisia kun et murehdi miten hoidat vanhempiasi... eli elät nyt vain mikä sinulle olisi parasta. Ja sehän olisi se että sun lapset revitään joukkoon johon eivät oikeesti kuulu, sun päivät venyvät pidemmiksi kun aikaisemmin. Etäännyt lapsistasi jotta saisit olla miehen kanssa.

Mitäpä jos nyt jatkaisit asumista omissa oloissasi jo seukkailisitte aina silloin kun lapset ovat muualla. Ihan vaan kahdestaan. Ei kai sitä tarvi joka hetki yhdesä olla, isojen ihmisten. Sekin tulee halvemmaksi kuin muuttaminen äveriäälle alueelle pitkän matkan päähän työpaikasta ja lastesi kotialueelta. Muuttakaa sitten yhteen kun lapset ovat omillaan. Se on loppujen lopuksi lyhyt aika.

Vierailija
244/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näinhän se on, mutta kuten olen aiemmin kertonut, niin mies ei halua laskea hulppeaa elintasoaan eikä myöskään maksaa mitään kuluja enemmän kuin minä. Olen selittänyt, että on minun on mahdottomuus maksaa puolia hänen elintasostaan ja, että minule kyllä kävisi huomattavasti pienempi ja halvempi talo jne. Mutta hän ei halua sellaista.

Mies ei halua muuttaa kanssasi yhteen, jos se vaatisi häneltä yhtään mitään myönnytyksiä tai joustoa, eli hänelle tämä tilanne on hyvä, eikä hän halua tilanteeseen muutosta. Miten et tätä vieläkään 17 sivun jankkaamisen jälkeen ymmärrä? Jos mies sinua rakastaa, hän haluaisi olla kanssasi yhdessä ja tekisi kompromissejä. Nyt hänelle taitaa olla aivan sama mikä pirkko siinä rinnalla elelee kunhan on vaan seuraa, toisin sanoen ei hän nimenomaan sinua rakasta. Jos pirkko alkaa vaatimaan, hän ottaa seuraavan joka ei vaadi niin paljon.

Vierailija
245/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ihminen ei oikeasti osaa lainkaan eläytyä siihen, että kaikki eivät syö sisäfilettä arkisin, niin enpä tiedä, millä tavalla tuo kiltteys ja empaattisuus käytännössä ilmenee? Oikeasti tuo mies vaikuttaa kuvailusi perusteella niin oudolta, että tulee mieleen, ettei tavallisesta arjesta tule mitään. No itse en edes haluaisi tutustua ihmiseen, joka haluaa ökyillä ympäristöstä piittaamatta ja haluaa itselleen kaikkea luksusta, millä ei aina ole mitään tekemistä hyvän maun kanssa (no siis upeita viinejä saa jo keskihintaankin ja moni gourmet-ruoka on melko edullista), jolle vaikutelma rikkaudesta tuntuu olevan kaikkein tärkeintä. Ehkä sinä olet nyt vain se uusi koristus hänelle - jonkin aikaa? Toki on kiva, jos hän on myös älystä kiinnostunut, ei vain kuoresta, mutta kaipa älykäs avovaimo voi sekin olla jokin statussymboli. Jos hän rakastaa sinua ja toisaalta itsenäisyyttään, niin sittenhän erillään asuminen olisi hänelle jatkossakin ok vaihtoehto. Pyydäpä hänet joka toinen vkloppu "matalaan majaasi" pois luksuksestaan niin näet, kuinka kiltti ja huomaavainen hän on.

Vierailija
246/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa ap etsiä uusi elämäsi rakkaus.

Nykyinen ei kuulosta hyvältä.

Vaikka nyt pärjäisitkin taloudellisesti miehen vaatimusten mukaan, niin mitä sitten kun/jos tulee yllätyksiä ja tulot tippuu? Esim. sairastut tai loukkaannut niin vakavasti että menetät työkykysi. Miten sinä sitten pystyt ylläpitämään miehen vaatimaa elintasoa?

Mies on nämä varmaan jo omalta osaltaan miettinyt eikä pelkää tilannetta jossa hänen tulonsa tippuisivat. Ehkä hänellä on helposti realisoitavissa olevaa omaisuutta..

Vierailija
247/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mies vaikuttaa aika viisaalta. Minulla on vaimo joka maksaa laskut ja huutaa aina kerran kuussa, että "siirrätkö 15 000 laskuihin". Sitten jos on joku kesäloma tai joulu niin tietysti enemmän. Vaimo on ihan peruspersaukinen akateeminen. Minulle nyt sattui tuota rahaa jossain vaiheessa kertymään enemmän kuin ehdin kuluttamaan. Ei siinä mitään. Pelottaa vaan mitä lapsista tulee tuolla touhulla, kun minusta ihan hulvatonta porsastelua. Vaimo ei vaan ikinä ymmärrä, että "mihin sitä rahaa oikein menee" :D

Vierailija
248/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mies vaikuttaa aika viisaalta. Minulla on vaimo joka maksaa laskut ja huutaa aina kerran kuussa, että "siirrätkö 15 000 laskuihin". Sitten jos on joku kesäloma tai joulu niin tietysti enemmän. Vaimo on ihan peruspersaukinen akateeminen. Minulle nyt sattui tuota rahaa jossain vaiheessa kertymään enemmän kuin ehdin kuluttamaan. Ei siinä mitään. Pelottaa vaan mitä lapsista tulee tuolla touhulla, kun minusta ihan hulvatonta porsastelua. Vaimo ei vaan ikinä ymmärrä, että "mihin sitä rahaa oikein menee" :D

Mikset eroa? Niinkuin et muka parempaa löytäisi o_O 

Vierailija
249/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteikolla 1-10, miten hölmönä itseäsi pidät, ap? 1= ei yhtään hölmö, 2,5 = varttihölmö jne.

Arvaatko, mitä mieltä minä olen?

Vierailija
250/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos ilmoitat miehelle että yhteenmuutto ei onnistu ja että sinä et jaksa enää raahata tavaroita? Miten mies reagoi? Itse sinun tilanteessa lopettaisin varmaankin suhteen. Mies kuulostaa todella hankalalta raha asioissa. Itsellä on ihan ydinperhe, mutta mieheni tienaa paljon enemmän kuin minä. Riitojen yhteydessä saan aina kuulla kuinka mieheni kustantaa kaiken, ei kiva...

Vierailija
251/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin äskeiset vaihtoehdot minäkin miehelle sanoin....

Vierailija
252/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletteko keskustelleet avioliitosta? Siinähän tulisi elatusvelvollisuus samalla.

Vierailija
253/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ap, karkauspäivä on lähellä! Kosi, jos mies ei halua avioliittoa, en muuttaisi yhteen.

Vierailija
254/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkiitos vastauksesta samantyyppistä kokenut. Juuri tuota minäkin pelkään. Meillä tosiaan minäkin tienaan ihan hyvin ja lapsillani kyllä merkkivaatteita ja kalliita harrastuksia. Mutta en tietenkään voi rahaa kylvää hintoja katselematta joka suuntaan. Ja juuri tuota pelkään, että miehen hemmoteltu ja kaiken halauamansa saamaan opetettu lapsi aiheuttaa mielipahaa omille lapsilleni saamalla kaiken mitä keksii maan päällä haluta. Pelkään kyllä myös vähän tuota, että entisten neljän hengen kotitöiden ohella minä tekisinkin vastaisuudessa yksin kuuden hengen kaikki kotityöt. Samoin epäilen tuleeko minusta neljän lapsen iltojen hoitaja töiden ja kotitöiden päälle, kun johtajamies tekisi pitkiä päiviä. Epäilyttää siis tulisinko minäkin olemaan piika, joka elää lapsineni perheen sisällä täysin eri elintasolla. Itselleni on selvää, että toisiaan rakastavat elävät samalla elintasolla ja auttavat toisiaan. Miehelleni kuitenkin on periaate, että hän ei maksa juoksevia kuluja tulojen suhteessa vaan puoliksi ja vaatii oman luksuselintasonsa. En usko, että nautin elosta hänen kivilinnassaan, jos kaikki on vain ulkoisia puitteita ja sitten kituutan lasteni kanssa alemmalla elintasolla kuin yksin lasteni kanssa eläessäni. Yhteenmuuton myötä kun minun kuluni vain nousisivat.

Hei nyt oikeasti, lähde jo tästä suhteesta jos miehellä ei eilisenkään keskustelunne jälkeen ole alkaneet rattaat pyörimään. Kiitos paljon muuten Linnan Piialle miettimään pistävästä kirjoituksesta.[/quote

Itse jäin lähinnä miettimään, että miksi Linnan Piika asustaa vielä siellä linnassa? Avioerohakemus taisi olla nykyään 250 euroa, kai sen jostain saa muutamassa kuukaudessa säästettyä? En vain mitenkään ymmärrä, miten joku alistuu tuollaiseen kohteluun; antaa toisen kävellä yli ja nöyryyttää ja purkaa kaiken oman pahan olonsa ilman että toisella on mitään keinoa antaa takaisin taloudellisen riippuvuussuhteen takia.

Minun täytyy ensin järjestellä elämääni. On muuten mielenkiintoinen asia olla itse pienituloisena naimisissa erittäin varakkaan kanssa, koska kaikki tutut ja puolitutut kuvittelevat, että mieheni käyttää minuunkin rahaa samaantapaansa kuin itseensä. Kuvittelevat siis että minäkin kylven rahoissa...

Linnan Piika

Vierailija
255/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap! Elän uusioperheessä, jossa mieheni on kovapalkkainen johtaja ja minä pienipalkkainen rivityöntekijä. Mieheni maksaa kaikki asumis- ja ruokakulut, minä maksan omat ja lasteni hlökohtkulut. Tästä edestä minä siivoan yksin jättimäisen talomme ja ison pihamme. Minunkin mieheni rakastaa luksusta, jota hän myös hommaa itselleen ja lapsilleen runsain mitoin.

Voin sanoa, että rankkaa on, henkisesti ja fyysisesti. Kaikista ikävintä on, kun lapseni ihmettelevät, miksei heillekin osteta 800€ puhelimia ja 120€ merkkihuppareita. Vaikken itse ole koskaan aiemmin ollut minkään kalliin tavaran perään, niin täytyy sanoa, että kyllä se kiinnostus väkisinkin herää, kun huomaa, että miehen toimarikavereiden kaikilla vaimoilla on sormissa 15 000 e sormukset ja olalla 1000€ laukku. Kun oma mies illalla istuu sohvalle päällään 200€ farkut ja 200€ paita, kädessään 7000€ kello ja alkaa puhumaan lomamatkasta Seyschelleille, niin ankealta tuntuu. Fyysinen rankkuus tulee siivouksen määrästä, mies kun ei auta, vaikka apua tarvitsisin. Eikä mies auta edes rahoillaan, joilla hän hyvin voisi tilata esim kerran kuussa kotisiivouksen.

Kurjalta tuntuu, vaikka mies maksaakin isoimman osan kuluista. Minun mielestäni Ap, sinun ei muutamastakaan syystä kannattaisi muuttaa ko miehen kanssa yhteen, koska

A) sinulla ei ole varaa. Aiotko hankkiutua vararikkoon? Vai lopettaa vaatteiden ostamisen itsellesi ja lapsillesi? Vai mistä omista kuluistasi meinasit tinkaista?

B) olisitte täysin epätasa-arvoisia kaiken materian suhteen. Voin vakuuttaa, että esim kun pihassanne seisoo sinun 5000€ ritsa ja hänen 100 000€ ökymersu, niin joka kerta kun lähdette yhtäaikaa esim töihin omilla autoillanne, niin sinusta tuntuu kurjalle.

Puhutaan vielä tavara-asiasta. Jos sinä ostelet lapsillesi ja itsellesi vaatteita Anttiloista ja mies suuntaa aina Stockalle, niin voin vannoa, että kyllä se sinusta alkaa jossain vaiheessa tuntua harmilliselta. Kyse on ajatuksesta, että mies kyllä ostelee surutta ökykamppeita itselleen ja lapsilleen, ja se on hänelle tärkeää, että heillä on kalliit kamppeet, mutta hän ei kuitenkaan välitä siitä, että sinä ja lapsesi joudutte kulkemaan henkkamaukkaräteissä. Jos hän vuoraa itsensä kullalla, niin kuinka hän voisi arvostaa sinua, joka on vuorattu paperiin? Niinpä, ei voi. Hän pitää halpavaatteita ja tavaroita noloina. Hänen mielestään nainen, jolla ei ole Burberryn veskoja ja jonka vaatteet eivät ole juhlissa vähintään Donna Karania, on vähempiarvoinen. Mieheni monesti moittii vaatteitani huonoiksi, johon sanon aina, että osta sitten paremmat. Sitä hän ei kuitenkaan tee, ja haukkuminen tässäkin asiassa vain jatkuu. Ei ole kivaa.

Kyse on elintasokuilusta keskellä perhettä. Voit kyllä vielä nyt sanoa, ettet välitä luksuksesta. Siinä tapauksessa olet kyllä mitä harvinaisin nainen ;) Mutta sitten kun elät toisten ihmisten luksuskamppeiden seassa aamusta iltaan, niin voin vaikka vannoa ja vakuuttaa, että kyllä niitä juttuja alkaa tehdä mieli. Mieti esimerkiksi, että kun miehesi teinitytär saa mieheltäsi lahjaksi jo viidennen 800€ laukun. Sitä hän sitten aina heiluttelee eteisessänne ja asettaa sen aina keskelle keittiöntasoa kun on kotona. Ja sinulla ei ole ainuttakaan sellaista. Mutta niillä miehesi kavereiden vaimoilla on. Kyllä siinä hiipii mieleen ajatus, että eikö miehesi voisi sinullekin ostaa edes yhden...? Ja miksei voisi, koska hänellähän on rahaa kuin roskaa? Minun tapauksessani mieheni ei halua ostaa minulle, vaikka olen pyytänyt. Kuulemma minulla on rahaa, ja voin itse itselleni hankkia kalliit tavarani. Olen päätellyt, että oman mieheni täytyy nauttia siitä, että kärsin tilanteesta. Koska jos hän kärsisi kärsimisestäni, niin hän tekisi asialle jotain. Vaan eipä tee.

Jotta voisitte muuttaa yhteen, niin vaadi erillaista kulujen jakoa: se maksaa, kellä on rahaa. Luksusvaatteiden ja -tavaroiden suhteen et voi paljoa vaatia, mutta hommahan menee niin, että kun mies kerran niin arvostaa kalliita Rolexejaan, ja kun hän sinua rakastaa, niin tällöin mies hommaa samantasoista tavaraa myös sinulle ja lapsillesi, Edes Joskus!!! Jos näin ei tapahdu, niin silloin hän ei välitä sinusta. Minusta mieheni ei selkeästikään välitä, se näkyy hyvin tällä tavara puolella. Toki meillä on muitakin ongelmia, jotka todennäköisesti johtavat eroon minun puoleltani. En yksinkertaisesti enää jaksa näitä kasautuvia pulmia, vaikka monta vuotta olen yrittänyt. Ja voin sanoa, että tämä tavarapulma on ehkä pulma nro 5. Ykkösenä tulee henkinen väkivalta ja yleinen aggressiivisuus, kakkosena alko.

Terveisin Linnan Piika

Linnan piika ja ap ovat sama henkilö.

No way :)

Linnan Piika

Vierailija
256/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pakkaan tyynyn ja peitonkin, kun ei miehellä ole talossaan neljää ylimääräistä tyynyä ja peittoa.

Et sitten viitsi ostaa noita sinne miehen luo? Helpottaisi huomattavasti.

Teidän suhde kyllä tulee päätymään eroon.

Pienistä saadaan ongelmaa, kun pitää tyynyjä kannella.

Me ostettiin Tallinnasta kämppä ja ollaan siellä käytännössä kaikki vkonloput, ilta-Vikarilla taas lähdetään.

Siellä on sellainen harvinainen laite kun pesukone . Joka toinen sunnuntai pesen petivaatteet ja jätän ne kylppäriin kuivumaan ja petaan toisen lakanat valmiiksi sänkyyn.

Meidän ei tarvitse pakata käytännössä mitään, kaapissa on muutamat vaatteet odottamassa. Ainoastaan paluussa pakkaamme auton täyteen ruokaa.

Vaatteet pestään nyt, laitan ne kuivumaan ennen kun lähdetään satamaan ja ovat kuivia kun tullaan su illalla kotiin klo 19 jälkeen.

Jos teillä pakkaamisesta tulee näin iso rumba, kannatan ruutuvihkoa. Kirjoita ongelmat ja mieti kohta kohdalta voidaanko niitä mitenkään korjata.

Vierailija
257/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat maksavat tuloistaan tietyn saman prosenttiosuuden yhteisistä menoista. Kun tuloero on noinkin suuri, muussa ei ole oikein järkeä.

Ai että nainen saisi taas korkeamman elintason kuin mitä hänellä on varaa?

Mietihän, jos mies tahtoo ylipäänsä elämänkumppanin joka on juuri samalla taloudellisella tasolla, mitä mies vaatii, niin hänen valinnanmahdollisuutensa käyvät varsin pieniksi. Ytitä hahmottaa asiaa vaikkapa kun seuraavat kuka on rikkain- vero yms. muut tiedot julkistetaan. Ja ajattele, että siinä top ten listassa olevat voisivat pariutua vain keskenään. Kenet Sinä valitsisit siltä listalta?

Vierailija
258/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin muu ei minunkaan mielestäni ol oikeudenmukaista, erityisesti kun minä muuttaisin lasten kanssa miehen asuinalueelle, pidentäisin työmakaani sen vuoksi ja menettäisin rahaa monessa muodossa. Mutta mies ei suostu tähän, mutta ei myöskään oman elintasonsa alentamista sellaiseksi, että voisin osallistua kuluihin puoliksi. Varsin patti tilanne siis. Ei tunnu kauhean oikeudenmukaiseta, jos minun tuloni laskevat muuton myötä, työmatkat pitenevät ja kulut nousevat. Sen jälkeen sitten minulla ja lapsillani ei olisi rahaa mihinkään ja mies ja lapsensa kylväisivät entiseen tapaan rahaa joka suuntaan ja ostaisivat kaiken minkä irti saavat.

Palvelijan paikka siis tarjolla

Vierailija
259/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni oli köyhän kirkonrotan lapsi, tätini pääsi rikkaisiin uusnaimisiin. Serkkuni joutui teininä muuttamaan meille kun hän hädintuskin sai ehjät vaatteet ja ruokaa. Miehen lapset taas laskettelivat Alpeilla, ostivat kaspit täyteen merkkivaatteita ja juhlivat ulkona ja kävivät leffassa milloin huvitti. Parempi elämä kun sai asua meillä ja olla tasa-arvoinen. Vanhempani pitivät huolen, että serkkujen sai mitä tarvitsi.

Vierailija
260/297 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sen sijaan että kirjoittelet täällä puhuisit miehesi kanssa asiasta avoimesti. Ja anna sitä pillua ja ota välillä suihinkin.

viime mainittua ei kande tehdä, syöpävaara luin joku aika sitten ja asiantuntija vastasi. Onneksi en oo moista harrastanut, kalu kuuluu sinne alaosastolle ja vieläpä niin että saadaan Suomen väkiluku lisääntymään.