Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä saitte lapsena piiskaa?

Vierailija
15.02.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä ne kovin pahoja tekoja olleet. Esim. jonkin tavaran rikkomista tms.

Vierailija
2/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sellainen oja oli kyseessä. Ikää minulla noin 6vuotta ja kaverilla oisko ollut 4.

Eli ihan aiheesta tuli selkään saatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selkään sain virpomisvitsasta

Vierailija
4/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusasin pienempiä sisaruksiani toistuvasti jne. Ihan oikeutetuista syistä siis.

Vierailija
5/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pari kertaa saaneeni selkään (vaikka äitini nykyään selittääkin kovasti, kuinka hekään aikoinaan eivät hyväksyneet ruumiillista kuritusta), mutta ei pienintäkään hajua siitä, miksi. Muistan vaan häpeän ja yllätyksen, en sitä, mistä rangaistiin.

Vierailija
6/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan aiheesta piiskaa sain! Enkä sen jälkeen enää varastanut....

Myös omat lapset tulevat piiskaa saamaan ellei pelkkä puhe tehoa!

Vierailija
7/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla n. 3-vuotiaana, kun menin kolme vuotta vanhemman kaverini kanssa hiekkakuopalle, minne oli kielletty menemästä. Ilmeisesti vain kadottiin pihasta. Koko kylä oli etsimässä...

Toisen kerran sain piiskaa koululaisena, 8-vuotiaana. Kieltäydyin tulemasta ulkoa sisälle.

Vierailija
8/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vain hankala, inhosin hoitopaikkaani ja uhmaa löytyi. Pahimpana muistona on se, että vitsa piti itse metsästä hakea, ei niinkään se itse piiskaus, joka varmaan silloin enemmän isään kuin minuun sattui.

Vierailija
9/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista syytä ei olekaan, mikä oikeuttaisi isomman ja vahvemman hakkaamaan pienempää ja heikompaa. Sain lapsena piiskaa ja ymmärrän, että äitini oli väsynyt ja hermostunut, mutta se ei tee näitä tekoja oikeutetuiksi. Lapsen fyysinen kurittaminen on AINA väärin. Tutkimusten mukaan se on myös täysin tehoton (ja hyvin vaarallinen!) kasvatuskeino pidemmällä aikavälillä.

Itselläni on neljä lasta enkä ole onneksi vajonnut äitini tasolle.

Vierailija
10/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain, kuinka lähdimme hakemaan risuja metsästä. Luulin kyllä tietäväni, mistä rangaistuksen sain, mutta myöhemmin äitini kanssa keskustellessani kävi ilmi, ettei ainakaan tuosta asiasta ollut kysymys.