noora&noora blogi
Kommentit (144)
Mä en tykkää kateuskortista, en suuntaan en toiseen. Sen sijaan ihmettelen kitinää "täydellisestä elämästä". Tätä "uu, mä tiedän, että tää on pieni raapaisu, mutta kun kaikki vaikuttaa niin täydelliseltä!". Eikö se ole just sitä täydellisyydentavoittelua, mikä on a. pinnallista ja b. täysin turhaa. Näitä kaiketi vielä perustellaan usein "esteettisillä arvoilla". Mulle kauneus on jotain ihan muuta. Mä nimittäin voin kokea kauneutta, vaikka söisin aamupalani seisten, sietäisin sotkua viikon tai hiusväri olisi kulunut. Ja siinä sivussa olla aivan helvetin onnellinen ja kokea, että elämäni on lähes täydellistä. Mitä onnellisempi ihminen on, sitä vähemmän elämä pyörii oman navan ympärillä ja se on fakta. Silloin pääpaino ei tosiaankaan ole se, miltä asiat mukaan lukien itse näyttää. Valitettavaa on, että em. täydellisyydentavoittelulla EI ole mitään tekemistä täydellisyyden kanssa. Elämän merkityksen ja todellisuuden arvon syvempi kokeminen on se juttu, se on lahja. Elämä on lahja. Ja tää "mitä väliä sillä on jos joku toinen haluaa näitä kepeitä... laadi laadi... mitä se keltään on pois jos...". Ei ole pois, pointti on se että nuo on arvoja, joita minä en osta mistään hinnasta. Ja sen esiin tuominen on täysin ok. Oma hermostuminen johtui siitä, että tuli sellainen "mitä vttua, joku ihan tosissaan miettii näitä vielä 2017 pettymys/turhautuminen". Tota kaappausta vielä viisi vuotta 2012 jälkeen? Kauan NooraK on blogannut?? Sanoin sitten rumasti. Janyt en sano enää mitään. Hei-hei.
En mä kyllä kehtais instaan laittaa että ainoa mitä odotan on päästä dokaamaan (viinaa se samppanjakin on) ja hienointa on silloin kun beebis nukkuu
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä kehtais instaan laittaa että ainoa mitä odotan on päästä dokaamaan (viinaa se samppanjakin on) ja hienointa on silloin kun beebis nukkuu
Kuitenkin kehtaisit jos sulla olis varaa shamppanjaan
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä odotan...höpöhöpö.
Instassa lukee "kun hetki on oikea" ja kun vauvat ovat isiensä hoidossa, niin sitten korkataan. Miksi pitää väkisin tästäkin vääntää jotain nämä mammat haluaa vain dokata eikä hoitaa vauvoja-keissiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella kirjoittamaan samppanja oikein Kielitoimiston ohjeiden mukaan ennen kuin tulee viisastelemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella kirjoittamaan samppanja oikein Kielitoimiston ohjeiden mukaan ennen kuin tulee viisastelemaan
Yritä vaan saada huomiota pois sun kukkatätisyydestä ;)
Nainen on naiselle susi. Tai ainakin oletan, että olet nainen.
Ei Noora K ole valittanut kiloista, rypyistä tai vauva-arjesta itsessään.
Hän on käynyt läpi traumaattisen kokemuksen. Ei ole mikään läpihuuto-juttu synnyttää vauva 3 kk ennen laskettua aikaa ja sitten joutua palaamaan kotiin syli tyhjänä, samalla kun maitopurkin kokoinen pikkutaistelija on letkuissa ja monitoreissa lämpökaapissa.
Jotain armoa, pliis.
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin huvittaa kanssa toi ruotsalaisuuden ihannointi.
Ei tullut vauvakuplaa, kun oli vain somekupla ja sekin puhkesi. Ei onnistunut lattemammailut ja insta-aamiaisetkin kävi vähiin. Kauppa siitä sitten masentuu, kun pettyy omiin odotuksiinsa täydellisen some-äitiyden suhteen.
NooraHoo on takakireä ja vähän hajuton, mutta selkeästi tasapainoinen tyyppi. Jotenkin reilu asenne liittyen sellaiseen luonnolliseen muutokseen, mikä kuuluu elämään.
Joo on pinnallinen ja helvetin epävarma ja ehkä siksi lapsen saaminen on niin iso kriisi. Epäilen, että kyse on mm. ikääntymisestä ja täydellisyydentavoittelusta tällaisissa asioissa. Ei kestetä sitä, että kilot kertyy, ryppyjä tulee naamaan.
"Kuvitus on vähän kehnoa tällä kertaa, mutta rehellistä. Pinterest se aina kertoo, miten mieli kuljeskelee. Ja sanottakoon muuten, että silloin kun fiilikset ovat olleet kaikista matalimmalla, olen pysynyt sieltä visusti poissa. Kun oma mieli on tosi huono, niin “inspiraatio” muuttuukin muotoon “nuo kaikki muut elävät täydellistä elämää, eikä niillä ole mitään vaikeuksia”. Tämä tapahtuu siitä huolimatta, että bloggaan itse ja saan päivätyössäkin leipäni työskentelemällä sosiaalisen median parissa. Minun, jos kenen, pitäisi tietää, että se on pintaraapaisu ja usein lavastettu sellainen. Mutta ei se vain niin mene".
Toi lainaus kertoo Koosta kaiken. Hän todella elää someminänsä kautta. Musta on pöyristyttävää, että se on yhä mahdollista! Elää mielikuvien varassa, pekistä mielikuvista...
Korostan, että teksti sisältää sanat 'luulen' ja 'epäilen', en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi. Tai ainakin oletan, että olet nainen.
Ei Noora K ole valittanut kiloista, rypyistä tai vauva-arjesta itsessään.
Hän on käynyt läpi traumaattisen kokemuksen. Ei ole mikään läpihuuto-juttu synnyttää vauva 3 kk ennen laskettua aikaa ja sitten joutua palaamaan kotiin syli tyhjänä, samalla kun maitopurkin kokoinen pikkutaistelija on letkuissa ja monitoreissa lämpökaapissa.
Jotain armoa, pliis.
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin huvittaa kanssa toi ruotsalaisuuden ihannointi.
Ei tullut vauvakuplaa, kun oli vain somekupla ja sekin puhkesi. Ei onnistunut lattemammailut ja insta-aamiaisetkin kävi vähiin. Kauppa siitä sitten masentuu, kun pettyy omiin odotuksiinsa täydellisen some-äitiyden suhteen.
NooraHoo on takakireä ja vähän hajuton, mutta selkeästi tasapainoinen tyyppi. Jotenkin reilu asenne liittyen sellaiseen luonnolliseen muutokseen, mikä kuuluu elämään.
Joo on pinnallinen ja helvetin epävarma ja ehkä siksi lapsen saaminen on niin iso kriisi. Epäilen, että kyse on mm. ikääntymisestä ja täydellisyydentavoittelusta tällaisissa asioissa. Ei kestetä sitä, että kilot kertyy, ryppyjä tulee naamaan.
"Kuvitus on vähän kehnoa tällä kertaa, mutta rehellistä. Pinterest se aina kertoo, miten mieli kuljeskelee. Ja sanottakoon muuten, että silloin kun fiilikset ovat olleet kaikista matalimmalla, olen pysynyt sieltä visusti poissa. Kun oma mieli on tosi huono, niin “inspiraatio” muuttuukin muotoon “nuo kaikki muut elävät täydellistä elämää, eikä niillä ole mitään vaikeuksia”. Tämä tapahtuu siitä huolimatta, että bloggaan itse ja saan päivätyössäkin leipäni työskentelemällä sosiaalisen median parissa. Minun, jos kenen, pitäisi tietää, että se on pintaraapaisu ja usein lavastettu sellainen. Mutta ei se vain niin mene".
Toi lainaus kertoo Koosta kaiken. Hän todella elää someminänsä kautta. Musta on pöyristyttävää, että se on yhä mahdollista! Elää mielikuvien varassa, pekistä mielikuvista...
Korostan, että teksti sisältää sanat 'luulen' ja 'epäilen', en tiedä.
Armoa juu. Itse kyllä on tuonut monesti esiin, miten vaikeaa raskaus oli, vaikeaa hyväksyä muutokset kropassa jne. Symppaan kyllä vauvaa ja äitiyden haasteita, siihen liittyvää tuskaa. Se on varmasti rankkaa. Huolena ja surun määrää en väitä osaavani edes kuvitella.
Ja silti kiusaat täällä kahta sinulle tuntematonta ihmistä?
Joku tossa nyt mättää. Jos on niin traumaattista ja ollut tyhjä syli niin luulis että haluis koko ajan olla sen vauvan luona eikä odottaa hoitajaa tai sen unta. Ja ajatukset olis koko ajan siinä eikä missään muussa. Kai sen unipillerin voi ottaa kotonakin ja jättää insta aamiaiset ja päivän asu hörhöilyt pois. Hoolla tuntuu olevan eri meininki
Kateellisia kommentteja? Onko oikeasti mahdollista, että joku on kateellinen masentuneelle tuoreelle äidille, jonka alkutaival vauvan kanssa on ollut epätavallisen rankka? Onko niin ilkeitä ihmisiä olemassa?
Minusta näistä kommenteista paistaa vahingonilo, mikä on ikävä asia. Toivotaan kaikkea hyvää Nooralle ja uskotaan, että kevään myötä hän saa voimansa takaisin.
Varmaan on ollut rankkaa tuo keskosen synnyttäminen ja se pelko ja ahdistus. Mutta kun tuntuu että suurin fokus ja ahdistus on siinä, että ei saanutkaan sitä kiiltokuva lattemammailu-mammaledig-pinterest-instagram-kuplaansa mitä näkee muilla blogimammoilla. Jotenkin toi arvomaailma on niin vinksallaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on ollut rankkaa tuo keskosen synnyttäminen ja se pelko ja ahdistus. Mutta kun tuntuu että suurin fokus ja ahdistus on siinä, että ei saanutkaan sitä kiiltokuva lattemammailu-mammaledig-pinterest-instagram-kuplaansa mitä näkee muilla blogimammoilla. Jotenkin toi arvomaailma on niin vinksallaan.
Tai voisiko olla niin, että se on sinun tulkintasi ja aivan väärä? Jos et kuitenkaan tunne kyseistä bloggaria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voisiko olla niin, että se on sinun tulkintasi ja aivan väärä? Jos et kuitenkaan tunne kyseistä bloggaria?
Joo voi ollakin aivan väärä. Enkä tunne bloggaria. Minähän vain kerron miten asiat tulkitsen ja näen hänen blogi- ja instapäivityksiensä perusteella. Jos asia ei ole näin niin kannattaisi varmaan kiinnittää huomiota siihen että mitä ja miten postailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo voi ollakin aivan väärä. Enkä tunne bloggaria. Minähän vain kerron miten asiat tulkitsen ja näen hänen blogi- ja instapäivityksiensä perusteella. Jos asia ei ole näin niin kannattaisi varmaan kiinnittää huomiota siihen että mitä ja miten postailee.
Itse en ole tulkinnut kirjoituksia tai päivityksiä lainkaan samalla tavalla. Tämä on taas hyvä esimerkki siitä, miten ihmiset tulkitsevat jokainen oman kokemuksena kautta tekstejä sekä kuvia. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä se varmaankaan ole näidenkään bloggareiden tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisia kommentteja? Onko oikeasti mahdollista, että joku on kateellinen masentuneelle tuoreelle äidille, jonka alkutaival vauvan kanssa on ollut epätavallisen rankka? Onko niin ilkeitä ihmisiä olemassa?
Minusta näistä kommenteista paistaa vahingonilo, mikä on ikävä asia. Toivotaan kaikkea hyvää Nooralle ja uskotaan, että kevään myötä hän saa voimansa takaisin.
Kuka täällä on hänelle kateellinen? Ei käsittääkseni kukaan. Mulla on kaikkea, mistä ikinä olen osannut unelmoida ja enemmän. Multa ei puutu yhtään mitään ja olen joka ikinen sekunti kiitollinen kaikesta siitä hyvästä, jolla elämääni on siunattu. Tunnen kiitollisuutta myös siitä, että hänen vauva ei kuollut kohtuun. Näen, että hänellä on asiat monin tavoin hyvin. Huomaako hän sitä itse, kun on niin imeytynyt siihen maailmaan, jota edustaa? Sitä en tosiaankaan tiedä. Julkisesta blogista saa keskustella ja näitä ilmiöitä saa myös kritisoida. Blogit on mielikuvien muokkaamista ja siihen liittyy monia huolestuttaviakin piirteitä.
Jossain kommentissa tuossa aiemmin vain väitettiin, että nämä kommentoijat ovat kateellisia hänelle, kun hänellä on tyylikäs koti, ihana työ, lentokapteenimies, pikkuinen vauva ja jotain muuta vielä, mitä en nyt tarkalleen muista. Oma epäilyni on, että nykytilanteesta häntä ei kyllä kadehdita, mikä olisikin todella alhaista.
Noora Hoo vaikuttaa fiksulta tyypiltä. Huomaa kyllä, että miettii hyvin tarkkaan, mitä vauva-arjesta puhuu, ettei vaan loukkaa Noora Koota.
Ylipäänsä tämä on varmasti raskas vaihe heidän ystävyydelleen: toisella hyvin sujunut raskaus ja vauva-arjen aloitus ja toisella puolestaan selvästi masentunut ja traumatisoitunut mieli. Uskon kuitenkin, että selviävät ystävinä tämän vaikean vaiheen yli. Eivät varmasti arvanneet tällaista käännettä, kun yhteistä blogiaan aloittivat...