Mitä tehdä ab-kuurin suhteen?
Sain maanantaina Nitrofur-C -kuurin virtsatieinfektioon. En käynyt lääkärillä eikä minulta pyydetty virtsanäytettä, vaan sain hoitajan puhelimitse tekemän kyselyn perusteella antibiootit.
Ko. lääkettä pitäisi pakkausselosteen mukaan ottaa 5-14 päivän kuuri, mutta lääkäri kirjoitti reseptiin että kolmen päivän kuuri.
Noudatanko reseptiä, vai jatkanko vielä kaksi päivää? Tabletteja on purkissa yhteensä viiden päivän kuurin edestä. Pelottaa, ettei tulehdus menekään kokonaan ohi jos syön antibioottia vain kolme päivää.
Kommentit (10)
Onhan se käypähoito, mutta usein uusiutuu noin lyhyellä kuurilla. tuttavan lapsi sai 3 lyhyttä kuuria, kun aina uusiutui ja sitten yhden viikon kuurin, eikä ole tullut enää takasin.
Eikös apteekki ole mokannut, jos on kolme päivää vaan määrätty ja viisi päivää annettu? Vaikka olisivatkin "vaan" antibiootteja. En tiedä miten itse tekisin, varmaan söisin kaikki kun ketuttaa viedä ylimääräisiä takaisin apteekkiin hävitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös apteekki ole mokannut, jos on kolme päivää vaan määrätty ja viisi päivää annettu? Vaikka olisivatkin "vaan" antibiootteja. En tiedä miten itse tekisin, varmaan söisin kaikki kun ketuttaa viedä ylimääräisiä takaisin apteekkiin hävitettäväksi.
Apteekki ei voi vaikuttaa lääkkeiden pakkauskokoihin. Vai meinaatko, että myisivät pillereitä irtomyyntinä kappalemäärin?
AP täällä taas. Syönkö varmuuden vuoksi loput neljä tablettia?
Minä söisin, sillä onko yksi viiden päivän kuuri vaarallisempi kuin 10 3 päivän kuuria. Sitäpaitsi ko lääkettä jotkut ovat syöneet melkein jatkuvasti.
suurempi vaar on antibioottiresistentin syntyyn liian lyhyt kuin liian pitkä kuuri.
Mitään vaaraa ei siitä ole vaikka jatkaisit kuuria kaksi ylimääräistä päivää.
Noudata reseptiä. Seuraavan kerran kun saat virtsiksen voit jättää ab-kuurin väliin, syödä isoja annoksia C-vitamiinia (askorbiinihappoa, ei varastoidu elimistöön), karpaloita, puolukoita. Ne happamoittavat virtsan ja huuhtovat röörit, niillä se paranee.
Antibiootteja ei kannata syödä pikkuvaivoihin ja sitä kautta kasvattaa omaa resistenssiään niille ja samalla antibiooteille resistenttejä bakteerikantoja joista on jo tulossa iso ongelma länsimaissa.
Mua jaksaa surettaa se, että meillä syödään antibiootteja turhaan ja syötetään niitä lihakarjallekin, ja samalla köyhissä maissa kuolee joka kolmas sekunti lapsi sairauteen, jolle olisi olemassa helppo ja halpa lääkitys. Mutta sehän ei kasvata lääkefirmojen voittoja samalla tavalla kuin meikäläisten antibioottien ja muiden lääkkeiden napsiminen.
Vierailija kirjoitti:
Noudata reseptiä. Seuraavan kerran kun saat virtsiksen voit jättää ab-kuurin väliin, syödä isoja annoksia C-vitamiinia (askorbiinihappoa, ei varastoidu elimistöön), karpaloita, puolukoita. Ne happamoittavat virtsan ja huuhtovat röörit, niillä se paranee.
Antibiootteja ei kannata syödä pikkuvaivoihin ja sitä kautta kasvattaa omaa resistenssiään niille ja samalla antibiooteille resistenttejä bakteerikantoja joista on jo tulossa iso ongelma länsimaissa.
Mua jaksaa surettaa se, että meillä syödään antibiootteja turhaan ja syötetään niitä lihakarjallekin, ja samalla köyhissä maissa kuolee joka kolmas sekunti lapsi sairauteen, jolle olisi olemassa helppo ja halpa lääkitys. Mutta sehän ei kasvata lääkefirmojen voittoja samalla tavalla kuin meikäläisten antibioottien ja muiden lääkkeiden napsiminen.
No niin AP:kin yritti sinnitellä viikon veden, karpalo-, puolukka-, greippi- ja appelsiinimehujen sekä ibuprofeenin kanssa, eivät auttaneet niin piti alentua soittamaan terveyskeskukseen. Mieluummin ab-kuuri tarpeeseen kuin se, että tulehdus nousee munuaisiin tmv.
3 vrk on ihan käypä hoito