Mehiläinen työnantajana
Onkos täällä porukkaa linjoilla, jotka olisivat olleet Mehiläisessä töissä tai ovat parhaillaan Mehiläisen palkkalistoilla? Lääkärinä, sairaanhoitajana, lähihoitajana tms. Mitäs hyvää tai huonoa kertoisitte Mehiläisestä työnantajana?
Kommentit (58)
Hirveä miten monta kertaa raha on mainittu näissä viesteissä.
Kellään kokemusta konsernihallinnon puolelta? (Hki)
Olin työterveyshoitajana Mehiläisessä. Aivopesu ’mehiläiseksi’ alkoi heti, se tuntui naurettavalta, vaikka me-henkeä sillä kaiketi varsin naivisti yritettiin luoda.
Esimies kohteli räikeän epätasa-arvoisesti työntekijöitä, hänellä oli selkeät suosikit ja epäsuorasti kannusti kuppikuntien muodostumista kokeneiden ja vähemmän kokeneiden työntekijöiden välille. Lupasi asioita, mutta ei pitänyt lupauksiaan. Työmäärä aivan jäätävä! Ei laadusta ja asiakkuuksien hyvästä hoidosta tietoakaan. Hyvät myyntitykit ja mainokset niillä on, mutta kunpa asiakkaat tietäisivät totuuden…
Ei enään koskaan, esimies ei tykännyt ja sen tunsi nahoissaan. Jousto yksipuoleista, työvuorot suunniteltu tyyliin illasta vapaalle ym. Palkka joskus myöhässä, sopimusrikkomista ja henkilöstössä suurinosa kivoja kunnes sinne palkattiin yksi uusi, sitten alkoi huonominen.
Esimiehellä suosikki järjestelmä.
Ex töölöläinen kirjoitti:
Ei enään koskaan, esimies ei tykännyt ja sen tunsi nahoissaan. Jousto yksipuoleista, työvuorot suunniteltu tyyliin illasta vapaalle ym. Palkka joskus myöhässä, sopimusrikkomista ja henkilöstössä suurinosa kivoja kunnes sinne palkattiin yksi uusi, sitten alkoi huonominen.
Esimiehellä suosikki järjestelmä.
Asiakastyytväisyys mittari tärkein asia. Totta
Satsaavat enemmän laitteisiin kuin ihmisiin.
Onneksi olen jo uudessa paikassa.
Onko kenelläkään lähihoitajalla kokemusta palveluneuvojan tuöstä jota tehdään etänä?
Lääkärit taitaa olla Mehiläisessä kaikki ammatinharjoittajina, eli yrittäjiä? Määrittävät siis oman taksansa ja työaikansa.
Itse hain Mehiläiselle, muttei ole ainakaan vielä kuulunut mitään haastattelusta edes. Usein ollu tuo paikka haettavana, epäilykset kyllä heräävät olikohan virhe edes hakea.
Hoivapuolella ainakin hirveä työnantaja, kiertäkää kaukaa. Pieni palkka suhteessa järjettömään työmäärään. Jatkuvasti pitäisi kaikkea kehittää, mutta resursseja kehittämiseen ei anneta. Ulospäin kaikki pitää näyttää hyvältä, todellisuudessa kaikki revitään henkilökunnan selkänahasta ja kaikesta säästetään. Hoivakotien johtajat ylityöllistettyjä.
Onko muilla kokemuksia työterveyshoitajan työstä mehiläisessä?
Lisien maksussa kusetettiin. Piti ottaa yhteyttä luottamusmieheen joka sai asian oikaistua. Sen jälkeen olin epätoivottu henkilö.
Nyt jo muissa töissä. Ei varmaan tarvitse mainita että elämänlaatu nousi (no mainitsin nyt kuitenkin).
Onko kenelläkään kokemusta Vantaan Koivukylän Mehiläisestä, siinä cittarin vieressä. . .Siellä avoin lähihoitajan paikka tällä hetkellä. Kannattaako hakea? Onko mukava työpaikka, vai onko samaa tuubaa, mitä vanhuspuolella joka firmassa, niin yksityisillä, kuin kunnallisellakin puolella nykyisin?
Siis Mainiokoti Aino ja Antti Koivukylä. Onko kokemuksia? Eniten kiinnostaisi tietää, onko mahdollista saada sellainen työvuorolista, että viisi päivää töitä, ja kaksi vapaata, vai onko aina (tai usein) vain yksi vapaapäivä viikossa? Tämä ollut ongelma monessa paikassa. Erityisesti Helsingin kaupungilla. Entä maksetaanko esim. iltalisät, vai pitääkö niistä alkaa "tappelemaan" heti ensimmäisen tilinauhan saamisen jälkeen?
hain yhtä työtä ykköskodilta Vantaalta , ja keskustelimme puhelimessa esimiehen kanssa tovin. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida siinä vaiheessa kun hän sanoi edellisestä työntekijästä että onneksi älysi itse häipyä. No ei siinä, kyseinen esimies sitten sanoi, että voisivat ottaa minut töihin ja sovimme tapaamisen ja alustavien puheiden mukaan olivat suunnitelleet minun aloittavan maantaina. No menin sovittuna aikana tutustumaan työpaikkaan ja kaikkien alustavien puhelimessa puhuttujen puheiden jälkeen luulin meneväni tekemään työsopparin. No paikan päälle mentyäni minulle sanottiinkin, että tämä muuttuikin työhaastatteluksi sillä oli ilmaantunut toinen hakija. Noh suoritin haastattelun, mutta kyseisestä paikasta en kyllä työtä ota vastaan, enkä muillekkaan hoitajille suosittele. Ei herätä paljoa luottamusta tuollainen toiminta🤔🤔
Ykköskoti Mehiläisestä ainakin erittäin huono kokemus.
Pomo suosii tiettyjä työntekijöitä ja selvästi jakaa työntekijät kahteen kuppikuntaan jossa pomo näkyvästi mielistelee lampaitaan ja koulutetummat vanhemmat työntekijät saavat erittäin epäasiallista kohtelua näkyvästi pomolta osakseen!!!
Ei jatkoon!!!!
Nosto