Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mehiläinen työnantajana

Pimpiäinen
27.01.2016 |

Onkos täällä porukkaa linjoilla, jotka olisivat olleet Mehiläisessä töissä tai ovat parhaillaan Mehiläisen palkkalistoilla? Lääkärinä, sairaanhoitajana, lähihoitajana tms. Mitäs hyvää tai huonoa kertoisitte Mehiläisestä työnantajana?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto ainakin meidän alueella siirtynyt Mehiläiseen, joka taas ohjaa kaiken sairauslomista alkaen tk:n kautta. Aikoja ei ole kuin muutama per päivä antaa. Näin myös labrojen suhteen, kunta laitetaan siis maksajaksi työterveyshuollon ohjaamiin tutkimuksiin. Eri oli kun Terveystalo palveli työterveyshuollon asiakkaansa yleensä alusta loppuun.

Monelta kuullut, että etsivät töitä muualta, koska työtä ja tekijöitä ei arvosteta. Seurataan vain koko ajan mittareita ja työn tehokkuutta.

Vierailija
22/58 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hyvää sanottavaa. Alimiehitys ja ihansama ketä on töissä. Osalla ei edes koulutusta ja 16vuotiaat opiskelijat vetävät paikkaa keskenään välillä. Lääkeluvat ei tarvitse olla kunnossa. Asukkaiden hoitotaso ala-arvoinen. Työaika käytetään pomon luona juoksemiseen ja henkilökunnan kiusaamiseen. Monta työpaikkaa takana ja mehiläinen on jotain niin uskomatonta ettei kukaan uskokaan siellä tapahtuvien asioiden olevan totta. Työntekijät käyvät säännöllisesti psykologilla selvitäkseen kiusaamisesta. Kolmen kuukauden aikana yli 20 hoitajaa lähteneet yksiköstä esimiesten kannustamana. Epäkohtiin ei puututa eikä niistä saa mainita tai näytetään missä ovi on. Hyvä olet jos keskotyt joutavaan ja pidät seiniä pystyssä. Myös pomolle skumpan ja suklaan vieminen tarkoittaa sitä että jatkossa saat olla tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista: Asiakkaat ovat ilo.

Rikkovat työehtosopimustani.

Kiireen tuntu toimistossa. Ei varsinaisesti kiinnostusta asiakkaiden hyvinvoinnista.

...

24/58 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin työnantaja 30v. Aikana. Vastuutonta toimintaa, rahanteko hoidettavien ja hoitajien kustannuksella. Työterveyslääkäri mehiläisen osakas, saattaa kysyä onko tarpeeksi porukkaa töissä jos sinun nyt muka pakko olla pois töistä. Tutkimukset pitää maksaa itse tai kunnalliselle jonoon, perusverenkuva voidaan ottaa. Työntekijän jaksaminen yksi hailee. Nuorilla ammattitaidottomilla teetetään pitkää päivää. Muistisairaita hoidetaan kielitaidottomilla.

Vierailija
25/58 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajiksi pyritään palkkaamaan pääosin nuoria. Yläikäraja rekrytoinnissa 50.

Vierailija
26/58 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa joku jotain positiivista.

Pelottaa, olen menossa haastatteluun.

Vierailija
27/58 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkätyyppisiin tehtäviin olet hakemassa? Mehiläisten terveysasemista olen kuullut vain hyvää lähipiiristä, jotka ovat myös olleet kilpailijoilla töissä (Terveystalo, Pihlajalinna, jne), eli hyvä työyhteisö ja hyvä henki. Sen sijaan vanhustenhuollon puolella olen kuullut olevan ongelmia joissain paikoissa, mutta tämäkin on luultavasti esimieskohtaista.

Vierailija
28/58 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläinen työnantajana. Tutun kokemus yrityksestä kertoo että jos et sovellu yrityksen arvoihin ja ehdottomasti omien esimiehiesi arvoihin ja tapoihin niin työsuhde on lyhyt.

Kuulin että yrityksessä palkataan ja halutaan palkata mahdollisimman samanlaisia ihmisiä kuin johtajat ovat mutta täten se innovatiivisuus ja loistavat huipputekijät jäävät saamatta tai löytämättä. Työtehtävät ovat melko laajat ja yksinkertaiset, rekrytoinnissa kuulemma luvataan paljon mutta työsuhteen aikana luvatuista asioista toteutetaan vähän jos edes yhtään. Jotkut kertovat että Liitot ovat työntekijöiden perässä ja varoituksia jaetaan kohtuuttomasti kaikille. Vaikea tietää mikä on totta ja mikä ei mutta kuulemani perusteella, parannettavaa toiminnassa riittää jos kasvua ja tulosta halutaan kasvattaa tai edes ylläpitää.

Rahat vanat luikertelevat johdon ja omistajien luo mutta näin se toteutuu kun puhutaan suurista yrityksistä.

Vierailija
29/58 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkätyyppisiin tehtäviin olet hakemassa? Mehiläisten terveysasemista olen kuullut vain hyvää lähipiiristä, jotka ovat myös olleet kilpailijoilla töissä (Terveystalo, Pihlajalinna, jne), eli hyvä työyhteisö ja hyvä henki. Sen sijaan vanhustenhuollon puolella olen kuullut olevan ongelmia joissain paikoissa, mutta tämäkin on luultavasti esimieskohtaista.

Tutkimuspuolen henkilökuntaan kuulun nyt, ensimmäinen kuukausi takana. Julkisen sektorin yhden vuosikymmenen kokemuksen jälkeen työyhteisö ja esimiehet ihanan tervepäisen oloisia. Asiakaskunta käyttäytyy hyvin ja asiallisesti, esimies ei oireile kaksisuuntaisen mielialahäiriön tavoin. Olen ihan eri ihminen nyt itsekin ja todella tyytyväinen että ehdin irtisanoutua ennen kuin rajat laitettiin kiinni eikä pois enää pääse 🙄

Vierailija
30/58 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikaiset tilat useimmiten.

Vierailija
31/58 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa haukkua Mehiläistä..

Terkuin Kukka :)

Vierailija
32/58 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joe esimies ei tykkää niin koet sen nahoissasi. Mitään arvostusta ei työntekijöihin olet vain kulu, mielellään tarjotaan runkosopparia.

En suosittele sekään vuoksi, palkoissa usein virheitä. Joustaa saat yksipuolisesti eli varaudu 14 h työpäiviin.

Vierailija
33/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkoissa ollut virheitä, joskus yritetty suorastaan ku.settaa, pitää itse pitää omia puoliaan kun esimies ei sitä tehnyt. Joustoa vaaditaan, saatetaan yhtäkkiä siirtää ihan muualle, ihan muihin hommiin kuin mihin sinut on koulutettu. Mutta on siellä ollut monesti mukavaakin ja ihan mukavia työkavereita, osa.

Vierailija
34/58 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vanhan ketjun, kiinnostaa niän sairaanhoitajan näkökulmasta. Kellään kokemusta pääkaupunkiseudun lääkärikeskuksista. Mihin kannattaisi hakea?

Vierailija
35/58 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työpaikkahaastattelussa  hetki sitten. Kysymyksessä oli siivoojan työpaikka haastattelu. Haastattelussa kävi ilmi että siivoustyötä olis 60% ja kuinka ollakaan keittiötyötä josta hakuesitteessä ei mainittu mitään olisi 40%.  En hakenut kokki/keittäjän työtä itselleni, enkä jatkanut palaveria . Ruokaa olisi pitänyt valmistaa jopa 80 hengelle . Mehiläis/pöörriäinen huiputti hakijoita olan takaa. KOvaa hommaa olla keittiöllä ilman ammattitaitoa. Vain nuoret tehopakkaukset pystyvät olemaan tehokkaita aikapaineessa jossa ei saa tehdä yhtäkään virhettä. Huh huh.

Vierailija
36/58 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmenen vuoden työsuhde takana. Siisti sisätyö. Asiakkaat mukavia. Lähiesimies mukava ja pitää puolia. Viestintä ylhäältä kiireen vuoksi puutteellista, josta syntyy välillä hankaluuksia. Palkanmaksussa ja lomapäivissä lyödään linssiin jos ei pidä varaansa ja itse saa selvittää. Työajat työntekijälle joustamattomat, työnantajalle päin joustettava. Kuitenkin pidän työpaikkana yhdestä parhaimpina. Työyhteisön jäsenet ratkaisevat työviihtyvyyden. Ainakaan meillä ei kiusaajat kauan porskuta.

Vierailija
37/58 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/58 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Mehiläisestä mutta ikinä en enää mene pienen hoivapalvelufirman palvelukseen, en koskaan enää. Turussakin toimii pieni pulju joka palkkaa äkkiä jonkun vaan ilman koulutusta töihin, huono 5 tunnin perehdytys( kouluttamattomalle!!) henkilölle. Pitää tsekata että vanhus on ottanut lääkkeet?? Mistä voit tietää kuinka monta pilleriä sillä vanhuksella on ollut dosetissa päivän kohdalla? Ei lääkelistoja ei love- lupia. Joudut tekemään SAMAT työt kuin lähihoitaja mutta pienemmällä palkalla! Miten tämä on mahdollista? Valviraan pitälsi ilmoittaa. Erottavat nopeasti tyypin jos epäilet toimintatapoja! Eikö sairaanhoitaja kuitenkin pidä olla joka hoivapalveluita tuottavassa puljussa? Kuka valvoo Turussa??!

Vierailija
39/58 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopsista! Nostetaanpas tämä aihe. Millaisia kokemuksia etenkin Mehiläisen Ykköskodeissa?

Vierailija
40/58 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi