Hämmentynyt

Olen 16 vuotias, 165cm pitkä, 47.5 kg painava, paljon urheileva tyttö. Harrastan salia ja kestävyyslajeja.
Kävin kehoskoostumusanalyysissa jonka mukaan minun sopisi painaa 58kg.
Oikeastaan kaikkia arvot olivat ainakin vähän alle normaalin.
Voiko oikeasti olla todellista että minulle olisi normaalia painaa vähän vajaat kuusikymmentä kiloa?
Omaan korvaan kuulostaa ainakin melko hurjalta.
Lisäksi syön omasta mielestäni enemmän kuin saman ikäiset ystäväni, mutta en syö oikeastaan ollenkaan karkkia etc.
Millä kerrytän lisää massaa?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (2)

Vierailija

Olet vielä kasvavassa iässä, eli ongelma ratkeaa, kun kasvat vaan muutaman vuoden. Jatka liikuntaharrastusta ja syö terveellisesti ja riittävästi, ettet jää aliravituksi ja kitukasvuiseksi.

Hei,

olet kyllä todella hoikka. Painoindeksisi on lievän alipainon puolella. Terveellinen paino sinulle olisi vähintään 50,5kg.

Koska olet vielä lapsi, en suosittele sinulle massaa lisäävää harjoittelua. Tuki- ja liikuntaelimistösi kehittyy vielä ja kovilla painoilla treenaaminen lihasmassan lisäämiseksi on haitallista mm. luillesi.

Harrastat paljon liikuntaa ja urheilua, joten aineenvaihduntasi on nopeaa. Siksi voit syödä enemmän kuin ikäisesi muut tytöt eikä ruoka silti "tartu".

Jatka liikuntaharrastuksiasi ja terveellistä syömistä kuten tähänkin asti. Huolehdi kuitenkin siitä, että painosi ei ainakaan lähde laskemaan enää.

t. Mia, terveydenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat