Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku haluaa lapsestani kaverin lapselleen

Vierailija
27.01.2016 |

Mitähän tässä nyt ajattelisi? Meidän lapset ovat bestiksiä hoidossa ja nyt tämän toisen lapsen äiti haluaisi kovasti jotain leikkitreffejä oman ja minun lapseni kanssa. On kovin aktiivisesti ehdotellut, että voisi hakea minunkin lapseni hoidosta samaan aikaan ja tuoda meille sitten ja mitä sit keksivät keskenään... ja mä? Mitäs mä? ... siis tämä äiti ei tunne minua enkä minä häntä henkilökohtaisesti. Tässä tuntuu nyt vähän siltä, ettei sitä niin minuun tutustuminen niin kiinnostakaan. Olenko vaan itse erikoinen, kun mielestäni tuossa on vähän hyväksikäytön makua. Okei, mä olen se välttämätön paha, josta ei niin väliä, mutta lapsi kelpaisi. Kai tuossa olisi ensin ihan kiva tutustua vähän vanhempienkin kesken. En kai minä ihan ventovieraiden hoitoon alle kouluikäistä lähetä tosta noin vaan... eipä sillä, ei minunkaan rahkeet oikein riittäisi alkaa tutustua uusiin ihmisiin mutta mielestäni se olisi asiallista edes vähän yrittää... öö mikä tän nimikään edes oli... jotain yhteistä olisi hyvä olla vanhempienkin välillä että homma toimisi pidemmällä tähtäimellä... siis jos tuokin äityli sen toisen lapsen pukkaa jossain vaiheessa, tai muuttaa lapsen hoitopaikkaa... niin kiinnostaako... siis joo... hoitokaveri on niinku työkaveri... hyvän kanssa voi vapaallakin kaveerata mutta hei viitsinkö oikeasti vielä työpäivän jälkeen juoksuttaa lasta jossain kylillä luuhaamassa... siis mua tässä ärsyttää se että tää äityli haluaa mun lapsesta kaveria lapselleen mikä ihan huippukivaa mutta niin... aateltiinko tässä yhtään tutustua myös vanhempaan? Kai minulla ei ole niin väliä? Ehkä mä oon vaan niin reppana ja sossutapaus että tämä kuvittelee auttavansa minua tarjoamalla hoitoapua... mikä sekin ihan joo huippukivaa ja silleen mutta öö... mä nyt vaan haluisin rankan päivän jälkeen kotiin möllöttämään. Ei tos oo muutenkaan ku pari tuntia yhteistä ilta-aikaa lapsen kanssa ennen ku se pitäis kellistää sänkyyn... joo, mietitään... hmm... mihinkähän väliin minä ne treffit säätäisin...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea puoliakaan, opettele käyttämään kappalejakoa. Tsemppiä lapsellesi, kun äitinsä suhtautuu noin negatiivisesti eteen kannettuihin kaveritarjouksiin.

Vierailija
2/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kateellinen pienelle lapsellesi siitä, että joku lapsi haluaa hänestä kaveria, mutta sinä et kuulu pakettiin?

Kasva aikuiseksi ja hanki oma sosiaalinen elämä, lapsellasi on oikeus omaansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia kutsua kavereita kylään ja toisin päin. Ei siinä vanhempien sen kummemmin tarvi tutustua..riittää nimi ja puhelinnumero.

Tunti pari silloin tällöin leikkimässä.

Vierailija
4/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös yksi äiti ehdotteli leikkitreffejä (jotka yleensä tarkoittaa että myös äidit mukana ainakin täällä missä asun) ja hämmästys olikin suuri kun tajusin, että hänen leikkitreffinsä tarkoittivat että vien pienen lapseni heille ja jätän. En jättänyt tuntemattomaan paikkaan tuntemattomien ihmisten seuraan. Jos ei haluta tavata vanhempaa, yleensä kai ehdotetaan esim. että haluaisiko (lapsen nimi) tulla meille leikkimään joskus (silloin ei sanota leikkitreffit).

Vierailija
5/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempien tarvitse tutustua ja ystävystyä jos lapset ovat kavereita. En minäkään välttämättä edes muista lasteni päiväkotikavereilen vanhempien nimiä, ainoa syy miksi olen yhteydessä on se että lapsemme haluavat leikkiä yhdessä vapaa-ajallakin. Eihän se vanhempi meille ole kylään tulossa enkä minäkään änkeämässä lapsen mukaan.

Vierailija
6/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös yksi äiti ehdotteli leikkitreffejä (jotka yleensä tarkoittaa että myös äidit mukana ainakin täällä missä asun) ja hämmästys olikin suuri kun tajusin, että hänen leikkitreffinsä tarkoittivat että vien pienen lapseni heille ja jätän. En jättänyt tuntemattomaan paikkaan tuntemattomien ihmisten seuraan. Jos ei haluta tavata vanhempaa, yleensä kai ehdotetaan esim. että haluaisiko (lapsen nimi) tulla meille leikkimään joskus (silloin ei sanota leikkitreffit).

No kyllä meilläpäin sanotaan leikkitreffeiksi lasten omaa kyläilyä ja kyllä, se on myöskin täälläpäin yleistä.

Vierailija
7/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jollain äiti-ihmisellä on oikeus tuosta noin vaan tulla suurinpiirtein ilmoittamaan, että mä sit voin napata sinunkin lapsen mukaan hoidosta ja viedä mukanani ja tehdään mitä tehdään ja tuon kun leikit ohi? Milloin passais? Tietysti lapsellani oikeus kavereihin, mutta pitäisikö ensin vaikka kysellä, että onko kenties jotain erityistä huomioitavaa? Se kun ei aina edes käy mielessä, jos on kovin peruselämään tottunut. Ap

Vierailija
8/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on normaalia kutsua kavereita kylään ja toisin päin. Ei siinä vanhempien sen kummemmin tarvi tutustua..riittää nimi ja puhelinnumero.

Tunti pari silloin tällöin leikkimässä.

Se on sitten mukavaa kun lapsi kertoo kotona että se kaverin isä oli siellä outo, joi kaljaa ja höpisi ja sitten ne sen äiti ja iskä huusi toisilleen koko ajan. Näin voi käydä jos tuntemattomaan paikkaan vie. Tämä kävi omalle lapselleni, olen tullut tosi varovaiseksi. Äitiä olin tavannut päiväkodin eteisaulassa useampaan kertaan.

Vierailija
9/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ihan itse ehdottaisit, että voisitte viettää aikaa sinä + hän + lapset neljästään?

Mukavalta vaikuttaa tuo toinen nainen, älä ole noin epäluuloinen :)

Vierailija
10/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano, ettet halua antaa lastasi tuntemattomaan kotiin hoitoon mutta leikkitreffit käyvät kyllä, jos sinä voit tulla mukaan ja tutustua kaveriin ja hänen vanhempiinsa?

Vierailija
11/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jollain äiti-ihmisellä on oikeus tuosta noin vaan tulla suurinpiirtein ilmoittamaan, että mä sit voin napata sinunkin lapsen mukaan hoidosta ja viedä mukanani ja tehdään mitä tehdään ja tuon kun leikit ohi? Milloin passais? Tietysti lapsellani oikeus kavereihin, mutta pitäisikö ensin vaikka kysellä, että onko kenties jotain erityistä huomioitavaa? Se kun ei aina edes käy mielessä, jos on kovin peruselämään tottunut. Ap

Jos olet noin mustasukkainen lapsestasi, niin kuinka uskallat päästää hänet edes päiväkotiin? Ja kyllä, juuri noin tuo tehdään, kun kerroit ja suurin osa vanhemmista on sinun sijastasi mielissään, että lapsi on saamassa kaverin.

Mutta totta kai voit sanoa ei ja viedä lapsesi kanssasi takaisin tynnyriin.

Tai jos nyt kuitenkin suostut ja lapsellasi on jotain erityistä huomioitavaa, niin silloin on sinun aikasi Ap hyvä avata suusi ja kertoa lapsesi allergiat jne.

Vierailija
12/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat että ihan kiva ja aloitetaan vähän lyhyemmällä vierailulla. Ehdotat että tuot lapsesi heille jonain iltana. Samalla vaihdat äidin kanssa pari sanaa ja näet millaisissa oloissa asuvat. Sitten voit päättää saako ao. äiti lapsesi tarhasta joskus mukaansa.

Vierailija
13/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap oudolta....

Vierailija
14/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se äiti-ihminen yrittää ensin kuulostella, onko sinusta mukava idea, että lapset pääsisi leikkimään keskenään ja yrittää tehdä samalla selväksi, että hän hoitaa käytännön järjestelyt, jos sinulle on vaikea käydä hakemassa/viemässä lasta, jos vaikka joutuisit sen takia töistä lähtemään aikaisemmin tms.

Tsiisus.

Vierailija
15/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä voit tulla meille. Kutsun lapsen vanhemmatkin ainakin kerran, mutta koska lasten elämä on kovin sosiaalista, en kaveeraa samalla tavalla jokaisen vanhemman kanssa.

Onko tämä lapsi mukava ja kaikkien suosikki? Meidän lapsi on ja silti hän tykkää eniten juuri tästä yhdestä, jonka tahtoo kaverikseen.  Hän siis kokee parhaaksi kaverikseen lapsen, jota kutsun. Kutsumme myös kaverin kaveria, mutta olemme huomanneet, että tämä kaverin kaveri on kateellinen kaveristaan vähän kaikille lapsille. Hänen kanssaan tulee kuitenkin toimeen. Ehkä hän rauhoittuu ja voivat olla jopa kolmestaan kavereita?Yhtä kiusaajaksi muuttunutta emme kutsu ja  vaikka hän kutsuu meitä, emme mene. 

Emme tahdo, että kaveri menettäisi parhaan kaverinsa, mutta toisaalta taas tälle parhaalle kaverille olisi parempi saada vapaasti ystävystyä kenen kanssa tahtoo. Jokaiselle lapselle hyvä tilaisuus kehittyä ystävyyssuhteissaan meidän avustuksella! Kaverisuhteet etenevät omalla painollaan, kunhan antaa niille mahdollisuuksia. Lapseni on suosittu ja se velvoittaa huomioimaan vähän kaikkia. Lapseni on hyväkäytöksinen, joten en usko, että teillä on mitään meitä vastaankaan.

Vierailija
16/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä voit tulla meille. Kutsun lapsen vanhemmatkin ainakin kerran, mutta koska lasten elämä on kovin sosiaalista, en kaveeraa samalla tavalla jokaisen vanhemman kanssa.

Onko tämä lapsi mukava ja kaikkien suosikki? Meidän lapsi on ja silti hän tykkää eniten juuri tästä yhdestä, jonka tahtoo kaverikseen.  Hän siis kokee parhaaksi kaverikseen lapsen, jota kutsun. Kutsumme myös kaverin kaveria, mutta olemme huomanneet, että tämä kaverin kaveri on kateellinen kaveristaan vähän kaikille lapsille. Hänen kanssaan tulee kuitenkin toimeen. Ehkä hän rauhoittuu ja voivat olla jopa kolmestaan kavereita?Yhtä kiusaajaksi muuttunutta emme kutsu ja  vaikka hän kutsuu meitä, emme mene. 

Emme tahdo, että kaveri menettäisi parhaan kaverinsa, mutta toisaalta taas tälle parhaalle kaverille olisi parempi saada vapaasti ystävystyä kenen kanssa tahtoo. Jokaiselle lapselle hyvä tilaisuus kehittyä ystävyyssuhteissaan meidän avustuksella! Kaverisuhteet etenevät omalla painollaan, kunhan antaa niille mahdollisuuksia. Lapseni on suosittu ja se velvoittaa huomioimaan vähän kaikkia. Lapseni on hyväkäytöksinen, joten en usko, että teillä on mitään meitä vastaankaan.

Häh? Noissa kaverin kaverin kavereissa ei nyt oikein pysy kärryillä...Pointtisi oli?

Vierailija
17/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saako kysyä, missä päin asutte? Mitä mieltä lapsen isä on asiasta?

Vierailija
18/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt rajana sitä että jos en perheestä juuri mitään tiedä, en alle kouluikäistä lasta sellaiseen paikkaan yksin vierailulle anna. Ekan kerran kun itse kutsun alle 6-vuotiaan lapsen vierailulle, kutsun myös vanhemman mukaan, jotta näkee millaista meillä on eikä tarvitse tuntemattomaan paikkaan lasta jättää. Koteja on niin kovin monenlaisia.

Vierailija
19/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia täytyy omaakin sosiaalisuuttaan pystyä kehittämään. Sen verran pitää saada suutaan auki että saa sanottua, että voitaisiin tulla vaikka yhdessä lapsen kanssa ensimmäisellä kerralla, että vähän tutustutaan. Kaikille tuo on aluksi vähän outoa, että lapsilla alkaakin olemaan omia ystäviä, suvun ja vanhempien kaveripiirin ulkopuolelta, mutta niin se vaan menee. Ja jos ei halua tarpeettomasti vaikeuttaa lapsen tulevia sosiaalisia suhteita, niin tukee noita kaveruuksia. Niistä niitä parhaita kavereita tulee, joita eniten näkee. Ei tuo minullekkaan mitään luontevaa ole ottaa kontaktia lasten hoitokavereiden vanhempiin, mutta kyllä sitä oman lapsen eteen tekee kaikenlaista.

Vierailija
20/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelen miksi lasten pitäisi hoidon jälkeen vielä leikkiä keskenään. Johan tuo on pitkä päivä lapselle olla hoidossa ja sitten pitäisi vielä jonkun kotona jatkaa leikkejä.