Joku haluaa lapsestani kaverin lapselleen
Mitähän tässä nyt ajattelisi? Meidän lapset ovat bestiksiä hoidossa ja nyt tämän toisen lapsen äiti haluaisi kovasti jotain leikkitreffejä oman ja minun lapseni kanssa. On kovin aktiivisesti ehdotellut, että voisi hakea minunkin lapseni hoidosta samaan aikaan ja tuoda meille sitten ja mitä sit keksivät keskenään... ja mä? Mitäs mä? ... siis tämä äiti ei tunne minua enkä minä häntä henkilökohtaisesti. Tässä tuntuu nyt vähän siltä, ettei sitä niin minuun tutustuminen niin kiinnostakaan. Olenko vaan itse erikoinen, kun mielestäni tuossa on vähän hyväksikäytön makua. Okei, mä olen se välttämätön paha, josta ei niin väliä, mutta lapsi kelpaisi. Kai tuossa olisi ensin ihan kiva tutustua vähän vanhempienkin kesken. En kai minä ihan ventovieraiden hoitoon alle kouluikäistä lähetä tosta noin vaan... eipä sillä, ei minunkaan rahkeet oikein riittäisi alkaa tutustua uusiin ihmisiin mutta mielestäni se olisi asiallista edes vähän yrittää... öö mikä tän nimikään edes oli... jotain yhteistä olisi hyvä olla vanhempienkin välillä että homma toimisi pidemmällä tähtäimellä... siis jos tuokin äityli sen toisen lapsen pukkaa jossain vaiheessa, tai muuttaa lapsen hoitopaikkaa... niin kiinnostaako... siis joo... hoitokaveri on niinku työkaveri... hyvän kanssa voi vapaallakin kaveerata mutta hei viitsinkö oikeasti vielä työpäivän jälkeen juoksuttaa lasta jossain kylillä luuhaamassa... siis mua tässä ärsyttää se että tää äityli haluaa mun lapsesta kaveria lapselleen mikä ihan huippukivaa mutta niin... aateltiinko tässä yhtään tutustua myös vanhempaan? Kai minulla ei ole niin väliä? Ehkä mä oon vaan niin reppana ja sossutapaus että tämä kuvittelee auttavansa minua tarjoamalla hoitoapua... mikä sekin ihan joo huippukivaa ja silleen mutta öö... mä nyt vaan haluisin rankan päivän jälkeen kotiin möllöttämään. Ei tos oo muutenkaan ku pari tuntia yhteistä ilta-aikaa lapsen kanssa ennen ku se pitäis kellistää sänkyyn... joo, mietitään... hmm... mihinkähän väliin minä ne treffit säätäisin...
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmettelen miksi lasten pitäisi hoidon jälkeen vielä leikkiä keskenään. Johan tuo on pitkä päivä lapselle olla hoidossa ja sitten pitäisi vielä jonkun kotona jatkaa leikkejä.
Tämä on yksi pointti mitä mietin. Lapsikin tarvitsee rauhoittumista. Joku viikonloppu voisi tulla kyseeseen. Mietin vaan sitä kun hoidosta sanottu lasten viihtyvän yhdessä niin hyvin että välillä pitää sitäkin rajoittaa ja leikkiä muidenkin kanssa, ettei suosi vain sitä yhtä. Ap
Olin kyllä hiukan vanhempi päiväkoti-ikäistä mutta hyvin muistan kuinka älyttömän loukkaavalta tuntui, kun vanhemmat esittivät hyvästä ystävästäni epäileviä kommentteja. Yrittivät puheillaan luokitella ystäväni jotenkin huonoksi. Ei hän ollut, ihan tavallinen, kuten minäkin.
Ymmärsin jo silloin että mitä todella huono seura tarkoittaa, eikä siitä ollut kysymys.
Nyt jo aikuisena yritän suhtautua hienotunteisesti lapsen ystäviin, ne ovat pienemmällekin lapselle erittäin tärkeitä suhteita.
Aika erikoinen suhtautumistapa sinulla ap.
Sun lapselles on katastrofi, jos et anna mennä! Se leikkien rajoittaminen parhaan kaverin kanssa liittyy ryhmädynamiikkaan. Noin hyvä kaveri on tosi arvokas lapselle, älä vaan pilaa sitä!
Yleensä siinä vaiheessa aloitetaan nuo leikkitreffit kun lapset niitä itse pyytää. Tuskin se silloin liian väsyttävää on kun lapsi itse vinkuu kaverille leikkimään.