Huolisitko lastentarhanopettajan mieheksesi?
Olen siis hieman järkyttynyt ystävieni ja sukulaisteni reaktioista. Seurustelen lastentarhanopettajaksi opiskelevan miehen kanssa, tapasimme yliopiston harrastustoiminnassa viime syksynä. Nyt kun olen esitellyt hänet perheelleni ja kavereilleni, hänen uravalintaansa PÄIVITELLÄÄN oikeastaan jokaisella tapaamisella (silloin siis kun poikaystäväni ei ole paikalla).
Ei kuulemma pysty elättämään perhettään (alkupalkka on kuitenkin 2400e/kk kieppeillä ja ihan kyllä ajattelin tehdä oman osani perheen elättämisestä, kiitos kysymästä), muut naiset työpaikalla vievät hänet ja ties mitä kauhuskenaarioita.
Eli kysymys sinulle, huolisitko LTO:n mieheksesi? Perusteluja saa esittää.
Kommentit (36)
Viikonloput vapaana, mukavat työajat, ok palkka eikä pelkoa työttömyydestä (ainakaan isoissa kaupungeissa eivät lapset lopu). Kyllä sellaista työtä tekevän kanssa seurustelisi ja perheen perustaisi. Oma mieheni tekee 3-vuorotyötä ja itse olen päivätöissä. Hermot ovat kireällä usein sen vuoksi...
Hyvin kelpaisi. Älä hiukkaakaan välitä niistä, joiden mielestä kunnon miehen käteen sopii vain ratti, vasara, kirves tai tuoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai! Mutta ohis: onko tuo aloituspalkka todella noin iso?! Eihän luokanopettajankaan aloituspalkka ole noin iso ja LTO-tutkinto on kuitenkin alempi kk-tutkinto.
Pikaista googlailua: Helsingin kaupungilla ainakin näyttäisi olevan 2 363,61 e/kk. Espoossa 2379,87 e/kk.
No jopas on mojova ja vielä aloituspalkka! :o Luokanopettajana olisin kyllä vähän katkera! Helsingissä tosin korkeampi palkkaluokitus, mutta kuitenkin.
Kyllä aineenopekin on suht samassa linjassa tuossa palkkauksessa.... Heh, kuusi vuotta tuli opiskeltua matikka pääaineena yo:lla. Näppärämpää olisi ollut tuo kolme vuotta kasvatushömppätieteitä, kun palkkakin melkein sama.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ottaisi. Kaikki jotka olen tavannut ovat jollain tavalla neitimäisiä. Kaiken lisäksi ovat huonopalkkaista sakkia. Kyllä miehen pitää olla mies ei mikään kävyn kerääjä.
Teemu Selänne on ollut päiväkodissa töissä.
Tulee mieleen Fröbelin Palikoiden laulaja nuorena (niissä ekoissa dvd:eissä). Kyllä huolisin!
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ottaisi. Kaikki jotka olen tavannut ovat jollain tavalla neitimäisiä. Kaiken lisäksi ovat huonopalkkaista sakkia. Kyllä miehen pitää olla mies ei mikään kävyn kerääjä.
Kylläpä nauroin :D Kyllä mulle kelpais, ammatilla ei väliä, kunhan ei ole lääkäri tai muusikko. Lääkärit liian tosikkoja ja "kyllä minä tiedän, minä olen lääkäri" paskanjauhajia, muusikot taas itsekeskeisiä huithapeleita.
N 25
Mä tunnen/tiedän 5 lto miestä, yks heistä on ehkä vähän tollo ja kaks suorastaan kuolattavan namuja.. Huolisin, ehdottomasti. Ois aika hanurista heivata hyvä mies palkan vuoksi..? Vaikka toisaalta, jos arvot on sitä luokkaa, että palkalla on väliä, niin ehkä kannattaakin heivata, että mies voi etsiä paremman puolison :)
Mieheni on sh ja täyttä kultaa. Hänelläkin palkka pienempi kuin omani, mutta toisaalta loistava työllisyystilanne kuten lto:lla, itselleni yt:t olisi maailmanloppu uran kannalta.
Niin, aikoinaan eräs nuori tyttönen päätti langeta yhden lätkää pelaavan pojan lumoon. Tämä nuori aikuinen opiskeli nimenomaan lt.opeksi. Tänä päivänä tällä miehellä on yli 100K Twitter seuraajaa, ja saa pari lauseella koko valtakunta järistyksen valtaan...
Mikä etten. Palkka ei tosiaan huimaa, mutta toisaalta työtilanne taitaa olla aika hyvä? Ja kuten ap, olen kyllä itse myös ajatellut osallistua perheen elättämiseen.
Jos sinulla on veljiä, kauhistellaanko heitäkin, jos tyttöystävä opiskelisi lastentarhanopettajaksi? Tai vaikka kirjastonhoitajaksi, jolla on sama palkka mutta huonompi työllisyys.
Huolisin, kunhan hän ei halua omia lapsia. Sukulaisissa voisi herättää huvittuneisuutta miehen ammatti, itse kun en lapsista pidä.
Ei se ammatti miestä pahenna kirjoitti:
Niin, aikoinaan eräs nuori tyttönen päätti langeta yhden lätkää pelaavan pojan lumoon. Tämä nuori aikuinen opiskeli nimenomaan lt.opeksi. Tänä päivänä tällä miehellä on yli 100K Twitter seuraajaa, ja saa pari lauseella koko valtakunta järistyksen valtaan...
Ei kyllä saletisti selänne oo ollut opiskelemassa lto:ksi.
Haha, vähän tuohon suuntaan... Ehkäpä juu kaverini ajattelevat noin. T: ap