Huolisitko lastentarhanopettajan mieheksesi?
Olen siis hieman järkyttynyt ystävieni ja sukulaisteni reaktioista. Seurustelen lastentarhanopettajaksi opiskelevan miehen kanssa, tapasimme yliopiston harrastustoiminnassa viime syksynä. Nyt kun olen esitellyt hänet perheelleni ja kavereilleni, hänen uravalintaansa PÄIVITELLÄÄN oikeastaan jokaisella tapaamisella (silloin siis kun poikaystäväni ei ole paikalla).
Ei kuulemma pysty elättämään perhettään (alkupalkka on kuitenkin 2400e/kk kieppeillä ja ihan kyllä ajattelin tehdä oman osani perheen elättämisestä, kiitos kysymästä), muut naiset työpaikalla vievät hänet ja ties mitä kauhuskenaarioita.
Eli kysymys sinulle, huolisitko LTO:n mieheksesi? Perusteluja saa esittää.
Kommentit (36)
Mulla on sellainen jo, ollut parikymmentä vuotta. On sulla sukulaiset :O
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, todennäköisesti kunnollinen ja ihmisläheinen ihminen. Varmaan arvotkin kohdallaan, kun haluaa tehdä tuollaista työtä.
Komppaan!
Oitis olisin ottanut jos olis semmoinen kapistus hamalla 80-luvulla jostain löytynyt.
Ehkä se olis ymmärtänyt jotain vanhemmuudestakin. Mitä lasteni isä ei todellakaan tehnyt. Hukkaputki oli se jätkä.
Et ole Ap. järkytyksesi kanssa yksin... Onneksi voimme itse arvailla kumpia "kauhistelijoiden" joukossa on enempi naisia vai miehiä.
Tunnen yhden lastentarhanope-miehen. On mahtava isä kolmelle lapselleen ja uskon myös että päiväkodin lasten suosikki. Vaimo on isotuloinen uraäiti joten ei tarvitse rahaa miettiä.
Tottakai kelpaisi, vaikka kieltämättä palkka suhteessa siihen, että työ on tärkeää ja on opiskellut yliopistossa on naurettavan pieni... Onneksi itse tienaan runsaasti enemmän, eli jos mies sen kestäisi niin miksipä ei :D
Tunnen kaksi lto-miestä. Kumpikaan ei ole opetustöissä enää. Varsin mukavia, luovia, hauskoja humanistityyppejä ovat. Eli vastaus kyllä.
Tietenkin huolisin! sukusi on älytön ja juntti! sori, mut näin on! Älä välitä heistä.
Tottakai, jäin vaan ihmettelemään eikö nainen saa seurustella muun kuin tosi hyvätuloisen kanssa? :D nimim.yh:na perheensä lto:n palkalla elättävä
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin huolisin! sukusi on älytön ja juntti! sori, mut näin on! Älä välitä heistä.
Sukuni on kyllä junttimainen, sen myönnän! Olen itse sukuni ensimmäinen yliopistossa opiskeleva, jos jotain äidin pikkuserkkuja ei lasketa. Mutta että myös opiskelukavereiltani olen kuullut näitä kommentteja, se minua eniten ottaa päähän ja ihmetyttää. T: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuni on kyllä junttimainen, sen myönnän! Olen itse sukuni ensimmäinen yliopistossa opiskeleva, jos jotain äidin pikkuserkkuja ei lasketa. Mutta että myös opiskelukavereiltani olen kuullut näitä kommentteja, se minua eniten ottaa päähän ja ihmetyttää. T: ap
Yliopisto-opiskelut kannustavat avarakatseiseen ajatteluun ja asioiden tarkasteluun monelta eri kannalta -tai niin ainakin olen kuvitellut.
"Tottakai, jäin vaan ihmettelemään eikö nainen saa seurustella muun kuin tosi hyvätuloisen kanssa? :D nimim.yh:na perheensä lto:n palkalla elättävä" - Niin se on kai tasa-arvoa. Naiselle on täysin hyväksttyä odottaa, että mies tienaa häntä enemmän ja tai vähintään samanverran kuin hän itse, jos mies on ulkoisesti sitten ainakin kookkaampi. Sen sijaan en tiedä onko olemassa edes sovinnaista nimitystä miehelle, joka kertoo haluavansa kumppanikseen itseään parempi tuloisen naisen. Tai, ainakin naisen, joka tienaa vähintään saman verran kuin hän itse. Ja tai, että naisen tulee olla ainakin hänen pituisensa, ellei kookkaampi. - Vielä taitaa olla matkaa tasa-arvoon
Arvaan: opiskelet oikiksessa ja miehen pitäisi löytyä joko sieltä tai lääkiksestä, diplomi-insinööri vielä kelpaa joten kuten...
En kyllä ottaisi. Kaikki jotka olen tavannut ovat jollain tavalla neitimäisiä. Kaiken lisäksi ovat huonopalkkaista sakkia. Kyllä miehen pitää olla mies ei mikään kävyn kerääjä.
Tietysti. Opettajamiehet ovat seksikkäitä. Mieluummin olisin open kuin poliisin tai pano... palomiehen kanssa.
Kaipa jotku valikoi kumppaninsa ammatin perusteella. Tosin tärkeintähän on se että itselle ei ole väliä. Sukulaisten mielipiteitä nyt voi olla laidasta laitaan, oli ammatti mikä tahansa. :)
Itse oon huomannut naisissa vain positiivisia juttuja kun oon kertonut olevani lastenhoitaja "ammatiltani". Oon tosin vielä niin nuori, että tän ikäiset naiset kai vielä osa etsii sellaista renttua mieheksi, ja ammattini on liian nyhverö joillekin. Pitäisi vissiin olla joku muusikko tai palomies.
Vielä siis sinkku. :D
Tottakai! Mutta ohis: onko tuo aloituspalkka todella noin iso?! Eihän luokanopettajankaan aloituspalkka ole noin iso ja LTO-tutkinto on kuitenkin alempi kk-tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai! Mutta ohis: onko tuo aloituspalkka todella noin iso?! Eihän luokanopettajankaan aloituspalkka ole noin iso ja LTO-tutkinto on kuitenkin alempi kk-tutkinto.
Pikaista googlailua: Helsingin kaupungilla ainakin näyttäisi olevan 2 363,61 e/kk. Espoossa 2379,87 e/kk.
Tottakai, todennäköisesti kunnollinen ja ihmisläheinen ihminen. Varmaan arvotkin kohdallaan, kun haluaa tehdä tuollaista työtä.