Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainaa jäljellä 15 vuotta. Olen velaton 50-vuotiaana.

Vierailija
27.01.2016 |

Tuntuu oudolta. Olen nyt 35-vuotias, otettiin 20 vuoden laina viisi vuotta sitten. 15 vuotta tuntuu vähältä, mutta se, että olen 15 vuoden päästä jo 50-vuotias, tuntuu ihan kamalalta.

Onko nykyään normaalia olla asuntovelallinen vielä 50-vuotiaana?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa pitää olla niin paljon, että jos joudun kuseen niin pankki myös :)

Vierailija
62/66 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee aina olemaan velkaa, kun ostamme yhä uusia ja uusia sijoitusasuntoja... Osa niistä on maksettukin ja siten pystymme ottamaan aina vaan lisää. Hyvä eläketurva itsellemme ja lapsille hyvät perinnöt!

Tää nyt on vähän eri asia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme miehen kanssa 51 ja 52. Miehen nirsouden, laman yms. syiden vuoksi ostimme ensimmäisen asunnon vasta vähän vajaa 40-v. Nyt mieskin myöntää, että oli nuorena hölmö kun ei suostunut asp-tiliä laittamaan. Minä taas olin hölmö, olisin voinut tehdä sen yksinänikin. 

No siinä olette kyllä olleet viisaita että ette ole asp-tiliä ottaneet. Sehän on pelkkä pankkien kusetus ja tuotto surkea ja kulut isot. Säästöt voi moninkertaistaa ilman asp-tiliäkin.

Mitä kuluja on asp-tilistä? Ja mistä muualta saa paremman RISKITTÖMÄN tuoton kuin asp-tilin veroton 5%?

Ethän sotke nyt keskenään asp-tiliä ja jotain rahastosijoituksia?

Vierailija
64/66 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto- mikä tilanne nyt on lainojen kanssa?

Vierailija
65/66 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50 vuotias. Minusta tuli velaton vuonna 2016 kun yllättäen voitin lotosta 460000 euroa. 1/5 osuus potista silloin. Maksoin asunnon mutta myin sen lähes pian ja ostin 4 huonetta ja keittiön.

Vierailija
66/66 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-vuotiaana on sekä asunto että mökki maksetttu. Nyt pohdinassa pitäisikö ostaa sijoitusasunto ja ottaa siihen lainaa, mutta tämä hetki lainattomana tuntuu niin hyvälle, että en tiedä kannattaako.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä