Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa pulleroa laihtumaan!

Vierailija
27.01.2016 |

Eli siis, tämä yksilö on kyllästynyt elopainoonsa, jota on yksinkertaisesti liikaa. Mittani ovat 163cm/85kg.
Salikortti löytyy, mutta saliohjelma on vähän hakusessa. Personal traineriin ei ole varaa.
Osaisitteko tehdä minulle tehokkaan, rasvaapolttavan treeniohjelman? Ryhmäliikuntamahdollisuus löytyy kans. Lähinnä siihen kaipailisin apua, että minkä verran aerobista ja salitreeniä kannattaisi tehdä per viikko.
Myös ruokavalioon liittyviä vinkkejä voi antaa. Olen asiasta lueskellutkin, mutta päätin silti kysyä vielä täältä.
Auttakaa naista mäessä, mammat! :)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on hyvin yksinkertaista.

Ota sisään vähemmän energiaa kuin mitä käytät.

Vierailija
2/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh joo, se kai se on se idea. Mitään konkreettisia neuvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka viisi kertaa päivässä. Paljon kasviksia, marjoja, proteiinia joka aterialla, hyviä rasvoja, hedelmiä. Maitotuotteet ja viljat kauraa lukuunottamatta pannaan. Sokeri pois ruokavaliosta, samoin keinomakeutus. Ei mitään kitudieettiä, joka jatkuu hyvällä onnella pääsiäiseen saakka, vaan loppuelämän terveellinen ruokavalio, herkkuhetki parin viikon välein. 

Liikuntaan en osaa antaa kovinkaan paljon vinkkejä, mutta itse teen salitreenin 3 kertaa viikossa ja aerobista samat 3 kertaa. 

Vierailija
4/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion osalta Googleen "go fat go" ja salivinkit pakkotoisto.com. Lyhyesti: salia 2-4 kertaa viikossa voimapainotteisesti, ryhmäjumppa 1-2 kertaa viikossa ja joka päivälle olisi hyvä mahduttaa ainakin 30 min yhtäjaksoinen kävelylenkki.

Vierailija
5/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö läski vähemmän. Et sää salilla laihdu vaan kotonasi, kun jätät liiat syömättä ja syöt kasviksia kaiken paskan mössön sijaan mitä nyt vedät wt.

Hmm. Onko huono päivä vai miksi olet ilkeä? Juurihan minä kysyin neuvoja myös ruokavalioon liittyen. Tiedostan myöskin olevani lihava, ja aion tehdä asialle jotain.

Mitä ihmeen konkreettisia neuvoja odotat antamallasi aloituksella? 

Kerro painosi, ikäsi, elämäntilanteesi, terveystilanteesi, mahdolliset allergiat ym.  (kuinka paljon on esim. on päivittäin helppo liikkua, työmatkat kävellen, pyöräillen?)

Taustasi, oletko aina ollut lihava, mikä motivaatiosi on laihtua jne. 

Sitten voit odottaa jotain "konkreettisempaa". Mitä muuta voi aloitukseesi sanoa kuin että energiankulutus pitää olla kuin sisään otetut joulet. 

Vierailija
6/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Ruokavalion osalta Googleen "go fat go" ja salivinkit pakkotoisto.com. Lyhyesti: salia 2-4 kertaa viikossa voimapainotteisesti, ryhmäjumppa 1-2 kertaa viikossa ja joka päivälle olisi hyvä mahduttaa ainakin 30 min yhtäjaksoinen kävelylenkki.

Terveellinen aspartaamimehukeitto-burner-dieetti :) Pysyvät tulokset ja keho kiittää! Not.

Vierailija
7/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille vastauksille! :)

Lenkkeilyä tulee joka päivä kuitenkin koiran takia.

Vierailija
8/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-laihtuminen lähtee ruokavaliosta

-syö puhtaasti: valmista kaikki itse niin ei tule huomaamatta ylimääräsiä kaloreita

-laske ensimmäiset viikot kaloreita niin opit hahmottamaan paljonko laihtuakseen on syötävä (esim kalorilaskuri) noin 1500-1600kcal on aika hyvä kalorimäärä tavisnaiselle joka liikkuu jonkin verran

-syö säännöllisesti että verensokeri pysyy tasaisena ja vältyt mieliteoilta

-herkutella voit maltillisesti esim kerran viikossa kahessa (hyvä määrä on esim yksi kakkupala/pulla)

-motivoi itseäsi: kaikki pystyy laihduttamaan eikä motivaatio ole asia joka on toisilla luonnostaan, vaan se vaatii töitä ja ylläpitoa. Kattele kivoja kuvia hoikista vartaloista/ omia vanhoja hoikkia kuvia/ kuuntele treenimusiikkia kun laiskottaa/ katso treeni videoita

-seuraa kehitystä valokuvin ja mittanauhalla

-usko itseesi. Sun ei ihan oikeesti tarvitse tehdä muuta kuin luvata että syöt oikein ja totettaa se.

Vierailija
9/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh joo, se kai se on se idea. Mitään konkreettisia neuvoja?

Konkreettinen neuvo on se, että syöt samalla tavalla kuin aina ennenkin, mutta aina kun olet ottanut ruokaa, otat siitä esim. 1/4 pois. Laihdut huomaamatta.

Aloin itse toimia näin, kun kaikki laihdutuskuurini menivät mönkään. Aina repsahdin ja nyt tajuan, että oli tyhmää LAIHDUTTAA. Pitää vain alkaa ajattelemaan uutta vähempää ruokamäärää sun nykyisenä uutena elämänä. Mä tarvitsen päivittäin myös jotain makeaa kahvin kanssa, muuten repsahdan jos joudun pinnistelemään yltiöterveellisellä ruoalla. Olen nykyisin lähes sinun pituisesi ja painan noin puolet sinusta.

Vierailija
10/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö läski vähemmän. Et sää salilla laihdu vaan kotonasi, kun jätät liiat syömättä ja syöt kasviksia kaiken paskan mössön sijaan mitä nyt vedät wt.

Hmm. Onko huono päivä vai miksi olet ilkeä? Juurihan minä kysyin neuvoja myös ruokavalioon liittyen. Tiedostan myöskin olevani lihava, ja aion tehdä asialle jotain.

Mitä ihmeen konkreettisia neuvoja odotat antamallasi aloituksella? 

Kerro painosi, ikäsi, elämäntilanteesi, terveystilanteesi, mahdolliset allergiat ym.  (kuinka paljon on esim. on päivittäin helppo liikkua, työmatkat kävellen, pyöräillen?)

Taustasi, oletko aina ollut lihava, mikä motivaatiosi on laihtua jne. 

Sitten voit odottaa jotain "konkreettisempaa". Mitä muuta voi aloitukseesi sanoa kuin että energiankulutus pitää olla kuin sisään otetut joulet. 

Olen 28v, opiskelen ja käyn töissä osa-aikaisesti, noin 3 iltaa viikossa, lähinnä viikonloppuisin. Töihin matkaa 1,5km, kouluun 25km. Töihin kuljen pääsääntöisesti kävellen, jos siis menen kotoa enkä koulusta (jolloin käytän junaa).

Mahdollisuus liikkua iltaisin, ma-to.

Allergioita ei ole, terveys on ihan hyvä, ei esim. perussairauksia.

Ja olen ollut pullukka aina. Motivaationa se, et ikää tulee koko ajan lisää, ja olettaisin ainakin että laihtuminen vaikeutuu iän myötä. Plus tietenkin se, että tämmönen ylilasti nyt ei vaan ole terveellistä, ja vaikka nyt ei niitä sairauksia ole niin tulevaisuudessa voi hyvinkin olla. Eli motivaationa terveys ja hyvinvointi, ja olisihan se myös kivaa näyttää paremmalta.

Kropan koostumuksesta sen verran, että rasva on jämähtänyt aika tasaisesti ympäri vartaloa, eli ei ole esim. valtavaa vatsaa tai räystäspersettä.

11/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itselläni on sama projekti menossa! Jos haluaa laihduttaa pitää se aloittaa ihan miettimällä se ruokavalio. Ensin että joka aterialla olisi niitä rehuja ja hedelmiä. Esimerkiksi jos mietiään nyt koko päivän ateriat: aamupalalla tummareissumies levitteeksi 28% margariinia juustosiivu salaatinlehti, kurkkua tai tomaattia. Juomaksi lasi vettä ja jos juo niin kahvia niin ja jos haluaa päästä turvotuksesta niin aktiviaa!

Eli pitää syödä kuitupitoista ja vähärasvaista. Lounaaksi salaatti on hyvä ja helppo valinta. Päivälliseksi voi syödä ihan tavallista koti ruokaa kunhan muistaa että se salaatti ja kasvikset ovat pääroolissa. Iltapalaksi voi syödä taas sen leivän ja aktivian tai jotain muuta kevyttä ja kuitipitoista.

Itse olen sinua 3 cm pidempi ja aloitus paino 87 kg diettiä takana 2,5 vk ja nyt aamupaino 83 kg

Tai varsinaisesti tämä ei ole dietti vaan elämäntapa muutos ja ruokavalio muutos.

Liikunnan kannalta ihan tavalliset arkiaskareet riittää noin 10 000 askelta päivässä

Siivouksta saa hyvää liikuntaa ja pysyy kotikin kunnossa

Aktiivisuusranneke on hyvä tapa seurata omaa aktiivisuutta ja yö unenlaatua.

Lyhyesti kiteytetttynä syö terveellisesti harrasta hyödyllistä arkiliikuntaa 😊 tsemppiä ja onnistumisia

Kannattaa myös suoda itselle se yksi herkku päivä viikossa, kunhan ei syö liikaa

Vierailija
12/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka viisi kertaa päivässä. Paljon kasviksia, marjoja, proteiinia joka aterialla, hyviä rasvoja, hedelmiä. Maitotuotteet ja viljat kauraa lukuunottamatta pannaan. Sokeri pois ruokavaliosta, samoin keinomakeutus. Ei mitään kitudieettiä, joka jatkuu hyvällä onnella pääsiäiseen saakka, vaan loppuelämän terveellinen ruokavalio, herkkuhetki parin viikon välein. 

Liikuntaan en osaa antaa kovinkaan paljon vinkkejä, mutta itse teen salitreenin 3 kertaa viikossa ja aerobista samat 3 kertaa. 

Hyviä vinkkejä, mutta aikamoinen lista pullerolle joka ei ole tottunut kaikkeen tuohon. Laihtuminen kun ei ole siitä kiinni pystyykö olemaan erossa maitotuotteita tai viljasta, vaan yksinkertasesti siitä että syö alle kulutuksen ja pystyy pitäytymään siinä pidemmän aikaa. Jos pullero lähtee äärimmäisen rajotetulle dietille niin pian käy niin, että motivaatio kuolee koska ruokaValio on niin erilainen ja rajoitettu. Terveellisyys kun on suhteellista ja pienikin parannus saa muutoksen aikaan. Jos haukkaa liian ison palan kerrallaan niin voi pian käydä niin että luulee ettei osakkaan/pysty siihen, vaikka tuloksia saisi vähemmälläkin. Pienin askelin kohti tavoitteita on mun motto.

Mitkä on sinulle aloittaja hankalia asioita? mikä saa sinut retkahtamaan herkkuihin? Mitä voisit muuttaa toimintamalleissasi?

Esimerkkejä vois olla vaikka alkuun esim

-ruokailuvälit kuntoon

-paska pois ruokavaliosta ja herkkuhetki satunnaisesti

-enemmän vihanneksia ja proteiinia, vähemmän höttöhiilareita

-liikunnan lisääminen

Vierailija
13/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Sitäkin mietin, että jättäisin turhat hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Miten tämä sitten toimii treenin yhteydessä? Olen ymmärtänyt, että treenin jälkeen olisi hyvä nauttia proteiinia ja hyvää hiilaria.

Vierailija
14/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Sitäkin mietin, että jättäisin turhat hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Miten tämä sitten toimii treenin yhteydessä? Olen ymmärtänyt, että treenin jälkeen olisi hyvä nauttia proteiinia ja hyvää hiilaria.

No treenin jälkeen nautitut hyvät hiilarit ei ole turhia. Turhan hiilarin karsimisella tarkoitetaan lähinnä herkkujen (karkkien, sipsien, hampurilaisten, pizzojen, pullien etc) poistamista ruokavaliosta sekä vaalean leivän ja pastan vaihtamista tummaan. 

Minä karppasin aikoinaan ja hiilarit oli matalalla. Niitä oli kuitenkin pakko nostaa reippaasti koska en jaksanut tehdä kuntosalitreeniä ja juoksukin tökki ihan huolella. Huimasi, kädet tärisi, hengästytti koko ajan ja jalat oli kuin betonia. 

Vierailija
15/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi karppaamaan. Hiilareita voi saa syödä, mutta pointtina se, että kalorivaje lähtisi pääosin hiilareista EI esim protskuista ja hyvistä rasvoista. Eli sen sijaan että heittäisit pihvin lautaselta, niin ota pienempi annos riisiä. Sama koskee muuta ruokavaliota. Sen sijaan että söisi välipalana leipää, kroisantin, hedelmiä ja jugurttia niin esim raejuusto ja pari hedelmää tai leipä ja kananmunia on paljon parempi vaihtoehto.

Vierailija
16/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ostamaan yhden treenikerran jonkun ohjaajan tai pt:n kanssa siellä salilla joka laatisi ohjelman ja näyttäisi miten liikeet tehdään oikeaoppisesti. Maksaa tietysti, mutta minusta se on paljon parempi kuin aloittelijana koittaa sohia siellä keskenään ilman mitään tajua mitä tehdä ja miten. Lisäksi se on hyvä investointi pitkällä tähtäimellä.

Kukaan täällä netissä ei voi sinulle tehdä sopivaa ohjelmaa tietämättä kunnostasi ja näkemättä sitä irl.

Vierailija
17/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin viime vuoden alusta eka kertaa salilla.  Olen tosin mies, mutta en nää miksei ohjelma kelpaisi naiselle.  3x 30minuuttia per viikko.  Aerobista oman maun mukaan.  Itse en tehnyt ollenkaan.

Stronglifts 5x5  (googlaa vaikka).

Liikkeet:

-kyykky (a,b)

-penkki (a)

-maastaveto (b)

-pystypunnerrus (b)

-kulmasoutu (a)

18/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koiti tuota karppausta! Ei ole hyvä rehuja lautaselle

Vierailija
19/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vinkkejä, mutta aikamoinen lista pullerolle joka ei ole tottunut kaikkeen tuohon. Laihtuminen kun ei ole siitä kiinni pystyykö olemaan erossa maitotuotteita tai viljasta, vaan yksinkertasesti siitä että syö alle kulutuksen ja pystyy pitäytymään siinä pidemmän aikaa. Jos pullero lähtee äärimmäisen rajotetulle dietille niin pian käy niin, että motivaatio kuolee koska ruokaValio on niin erilainen ja rajoitettu. Terveellisyys kun on suhteellista ja pienikin parannus saa muutoksen aikaan. Jos haukkaa liian ison palan kerrallaan niin voi pian käydä niin että luulee ettei osakkaan/pysty siihen, vaikka tuloksia saisi vähemmälläkin. Pienin askelin kohti tavoitteita on mun motto.

Mitkä on sinulle aloittaja hankalia asioita? mikä saa sinut retkahtamaan herkkuihin? Mitä voisit muuttaa toimintamalleissasi?

-ruokailuvälit kuntoon

-liikunnan lisääminen

Minulle hankalinta on ehkä juuri nuo ruokailuvälit. On päiviä, jolloin ensimmäisen kerran pääsen syömään klo 19, jolloin syön joko kotiruokaa tai ostan töistä (ruokakauppa) jotain. Aamuisin en juuri tykkää syödä, tulee huono olo. Yleisin aamiainen on muutama huikka sokeritonta mehukeittoa. Kaurapuurosta ja muista hiutalepuuroista en pidä (lapsuuden traumoja), vaikka tiedän, että olisivat terveellisiä ja hyviä vatsalle. Mutta esim. Talkkunapuuro ja mannapuuro ovat hyviä.

Välipalojakaan en liiemmin harrasta, joskus ehkä sämpylä yliopiston kahvilasta. Suklaapatukoita yms. en syö.

Jos olen päivän koulussa ja illan töissä, voi ainoa lämmin ruoka olla vasta klo 22, mikä ei tietenkään ole hyväksi. Silloin tulee otettua enemmän kuin on tarvis, ja vielä mahdolliset napostelut ennen nukkumaanmenoa.

Vettä juon kuitenkin paljon pitkin päivää.

Vierailija
20/61 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ruokailuvälit kuntoon

-liikunnan lisääminen

Minulle hankalinta on ehkä juuri nuo ruokailuvälit. On päiviä, jolloin ensimmäisen kerran pääsen syömään klo 19, jolloin syön joko kotiruokaa tai ostan töistä (ruokakauppa) jotain. Aamuisin en juuri tykkää syödä, tulee huono olo. Yleisin aamiainen on muutama huikka sokeritonta mehukeittoa. Kaurapuurosta ja muista hiutalepuuroista en pidä (lapsuuden traumoja), vaikka tiedän, että olisivat terveellisiä ja hyviä vatsalle. Mutta esim. Talkkunapuuro ja mannapuuro ovat hyviä.

Välipalojakaan en liiemmin harrasta, joskus ehkä sämpylä yliopiston kahvilasta. Suklaapatukoita yms. en syö.

Jos olen päivän koulussa ja illan töissä, voi ainoa lämmin ruoka olla vasta klo 22, mikä ei tietenkään ole hyväksi. Silloin tulee otettua enemmän kuin on tarvis, ja vielä mahdolliset napostelut ennen nukkumaanmenoa.

Vettä juon kuitenkin paljon pitkin päivää.

Olet ilmeisesti ap?

Mä en oikeasti ymmärrä, miten saat illan aikana syötyä koko vuorokauden kulutuksen edestä? Mä olen se aiempi vastaaja, joka syö terveellistä ruokaa herkkujen kera ja painan alle 45kg. En siis tarkoita että tämä olisi hyvä paino kaikille, vaan tarkoitan sitä, että jos mun vuorokausikulutus on noin 2000-2500kcal/vrk, niin sulla sen on oltava paljon enemmän. Miten ison annoksen oikein syöt iltaruokaa? Ja "napostelut päälle" - tarkoittaako tämä levyä suklaata, sipsipussia..? Olen siis aivan aidosti ihmeissäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän