Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 20 tuhannen autosta pystyy tinkimään autokaupassa?

Vierailija
26.01.2016 |

pitäisi ostaa auto ja se on vissiin sellainen kohta missä pitää tinkiä ja paljon. Paljonko voi /pystyy tinkimään n. 20 tuhannen uudehkosta autosta (2013 vuosimalli). Ei vaihtoautoa. Kertokaa myös kaikki vinkit. Pliis.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoautokauppa on peli.

Sinulla on kymppitonnin auto, myyjällä 20 000:n auto.

Pelissä leikitään laittamalla hintalappuun 25 000 ja sinä saat "reilun" hinnan omastasi 15000.

Vierailija
42/52 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tingi. Pyydän myyjältä hintaa jolla 

a) unohdetaan kaupat

b) harkitaan

c) tehdään kauppa

Myyjä tietää hintansa.

Jep, näin olen minäkin tehnyt. Olen kertonut, millä ehdoilla olen ostamassa (käteisellä ilman vaihtoautoa) ja kysynyt, millä hinnalla myyjä auton minulle myy. Sen jälkeen olen valinnut vaihtoehdon a). 

Jo aika monta kertaa. Mulla on aikaa odottaa oikeaa. Myyjilläkin on ilmeisesti sama tilanne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko voisi/kehtaisi tinkiä 15 000e arvoisesta autosta, jos oma vanha menisi vaihdossa? Vai voiko vaihtoauton kanssa tinkiä?

Vierailija
44/52 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkkiapina kirjoitti:

"Paljonko voi /pystyy tinkimään n. 20 tuhannen uudehkosta autosta (2013 vuosimalli)."

Tiedän, että tämä keskustelu on ikivanha, mutta pakko lisätä muutama viisauden sana tähän loppuun.  Kolme-neljä vuotta vanha auto ei ole uudehko vaan keski-ikäinen. Autojen keski-ikä alkaa vähän vajaasta kolmesta vuodesta ja jatkuu tuonne seitsemään-kahdeksaan ikävuoteen, jonka jälkeen ne ovat vanhoja ritsoja. Yli kymmenen vuoden ikäisenä useimmat vanhat ritsat ovatkin sitten valmiita paaluun. Tämä on absoluuttinen fakta ja kiistämätön tosiasia.

Sulla on faktat sekaisin. Absoluuttinen fakta on se, että suomen autokannan keski-ikä on huomattavasti yli 10v ja vain harvoilla suomalaisilla on varaa ostaa alle 10v vanha auto.

Tämäpä se, saa olla paremman 50% puolella tuloissa, jos ajaa kokoajan alle 8 vuotiaalla autolla. Koen itseni ihan ok tuloiseksi ja parempaa autoa nyt tarvitsen työn puolesta niin vuosimalli pysyy samana mutta joutuukin kymppitonnin välestämään. Renaultin ritsoihin luotan omissa ajoissa kun pikku viat hoituu itse tekemällä, mutta työajossa tarvitsen tylsän luotettavan tojon.

Vierailija
45/52 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siltä myyjältä:

PALJONKO ON TINKIVARAA 

Vierailija
46/52 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tingi. Pyydän myyjältä hintaa jolla 

a) unohdetaan kaupat

b) harkitaan

c) tehdään kauppa

Myyjä tietää hintansa.

Jep, näin olen minäkin tehnyt. Olen kertonut, millä ehdoilla olen ostamassa (käteisellä ilman vaihtoautoa) ja kysynyt, millä hinnalla myyjä auton minulle myy. Sen jälkeen olen valinnut vaihtoehdon a). 

Jo aika monta kertaa. Mulla on aikaa odottaa oikeaa. Myyjilläkin on ilmeisesti sama tilanne. 

Ilmeisesti sulla ei ole tarvetta autolle, joten vaihtoehto d) sopisi sulle parhaiten. Säästä rahat ja mene mieluummin vaikka lähikauppaan ostamaan apetta perheellesi säästyneillä rahoilla 

Vierailija
47/52 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pystyy tinkimään? Ilmeisesti paljon. Mulla kolme vuotta vanhempi. Niitä myydään 12000 kahta puolen. Myyjä totesi, että hyvittää 6500. Koska heidänkin pitää tienata. Ei tullut kauppoja. Ihmettelen noita auto mainoksia, jossa annetaan ymmärtää. Että, jopa rahastetaan entisellä autolla.

Vierailija
48/52 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt siltä myyjältä:

PALJONKO ON TINKIVARAA 

Tuohon tapaan kokeilin viimeksi, heti tuli noin 10 prossaa alennusta. Toki tuossa oli kyseessä sellainen 5 tonnin auto, ja kerroin jo että en ole tyrkyttämässä entistä paaliromuani vaihdossa.

Toinen vaihtoehto olisi kai ollut leikkiä, että saisin siitä paaliromusta mukamas sen 500 vaihdossa, jolloin tinkausvaraa ei olisi juurikaan ollut. Nyt kun vein paaliromun itse purkamolle, sain siitä vielä ruhtinaalliset 150 euroa. Muutaman kympin olisi kai vielä saanut jos olisi viitsinyt myydä talvirenkaat erikseen torissa tms. mutta enpä viitsinyt vaivautua Linglongeja kaupittelemaan ja kuuntelemaan vittuiluja miten paskat ne on.

Vierailija
49/52 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSTA TEMUSTA SAAT SEN HUOMATTAVASTI EDULLISEMMIN.

Vierailija
50/52 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet helposti.

Vierailija
51/52 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olin ostamassa 20-25 tonnin autoa ilman vaihtoautoa, haussa Max 3v vanha ja alle 40tkm ajettu auto. Kysyin tarjousta viidestä liikkeestä, joissa kaikissa oli myynnissä samanlainen auto, eli tarjouspyyntö oli mielestäni suht  vertailukelpoinen eri liikkeiden välillä.

Useimmissa liikkeissä sellainen 400-700€ lähti heti pois ilman vaihtoautoa, sen kummemmin tinkailematta.

SAKAlla tekivät silleen, että lisäsivät kirjalliseen tarjoukseen mystiset 300€ lisähintaa päälle ja antoivat 400€ käteisalennuksen, eli satanen lähti hinnasta.

Liikkeessä, jonka kanssa kaupat tein, pudotettiin hintaa yhteensä 1100€ edestä.

Ja lähtöhinnat näissä kaikissa tarjouspyynnöissä oli melko samat, eli alennus ei selity sillä että ylihinnasta on helppo antaa isot alet.

Oman autoni myin suoraan muualle autoliikkeeseen, sain siitä 10 tonnia, nyt se on myynnissä 13 tonniin. Eli en oikein usko väitteitä että tinkaamalla saisit kolmea, neljää tonnia hinnasta pois...

Vierailija
52/52 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei tiputeta auton hinnasta kun 500-700e vaikka kuinka tinkaa. Suorassa ostossa sama juttu.

Ohi on vanhat ajat kun hinta tippui kivasti.

T

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä