Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entiset seurakuntanuoret, mitä teistä tuli?

Vierailija
26.01.2016 |

...

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon nuorisotyöntekijä. Edelleen siis käyn srk:n nuortenilloissa yms tapahtumissa :D

Vierailija
22/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ja uskossa olen

Vierailija
24/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuli kirkon nuorisotyönohjaaja!

Vierailija
25/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeneräinen filosofian maisteri, sittemmin ihan valmistunut ja töihin päässyt kirvesmies, äiti, koiraharrastaja ja vakaumuksellisesti uskonnoton. Politiikassa olen mukana harrastuksenomaisesti, erityisesti tykkään ajaa eteenpäin ihmisoikeusasioita.

Vierailija
26/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakana jonka tausta näkyy yhä arvomaailmassa niissä asioissa, jotka itse näen uskonnon hyvinä puolina.

Vierailija
27/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoskoulutukset yms kävin mutta koskaan en kelvannut leirille isoseksi. Tuntuu, että seurakunta petti minut, en kelvannut. Erosin kirkosta viime vuonna reilu kolmikymppisenä. Sairaanhoitaja.

Vierailija
28/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti.

Vierailija
29/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakana jonka tausta näkyy yhä arvomaailmassa niissä asioissa, jotka itse näen uskonnon hyvinä puolina.

Tarkoitatko pakanalla ateistia vai muinaisiin luonnonuskontoihin uskovaa? En saivartele vaan ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
30/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja. Olen eronnut kirkosta, olen ateisti. Naimisissa, lapsi, vapaaehtoistyötä ja luottamustoimia. Ihan hyvä ja tasapainoinen elämä.

Vierailija
31/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entiset seurakuntanuoret, mitä teistä tuli? 

No ainakin entisiä seurakuntanuoria. Minusta myös entinen kirkon jäsen.

Vierailija
32/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoskoulutukset yms kävin mutta koskaan en kelvannut leirille isoseksi. Tuntuu, että seurakunta petti minut, en kelvannut. Erosin kirkosta viime vuonna reilu kolmikymppisenä. Sairaanhoitaja.

Olitko uskossa Jeesukseen silloin nuorena? Entä nykyään?

Vierailija
33/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä uskossa hajottanut mielenterveysongelmainen.

Vierailija
34/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tavallinen aikuinen nainen (ainakin omasta mielestäni), jolla kaksi lasta ja aviomies. Ihan hyvä ammattikin löytyy, ja töitä riittänyt aina. En juurikaan käy enää seurakunnassa, mutta haluaisin käydä useammin. Lapsia olen välillä vienyt pyhäkouluun.

Vierailija
35/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen äiti, sairaanhoitaja, joka ei ole uskossa. Ei mieskään.

Mies ajelee motskarilla, soittaa kitaraa, me kumpikin kuuntelemme heviä ja laulamme.

Vierailija
36/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko pakanalla ateistia vai muinaisiin luonnonuskontoihin uskovaa? En saivartele vaan ihan mielenkiinnosta kysyn.

Minäkin mietin samaa! :D Terveisin entinen ateisti, nykyinen uuspakana, joka on törmännyt suht usein siihen, että ateistit/uskonnottomat kutsuvat itseään pakanoiksi.

Vierailija
37/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän minustakin. Mutta entä muuta? Musta tuli lukion ope. Muistelen usein hyviä aikoja nuoruudessa. Meillä oli tosi kivaa! Kiitos silloiselle nuorisotyölle! Ai kun vielä pääsisi jollekin reissulle niiden hyvien tyyppien kanssa. Tai ihan vaan hengailemaan siihen tunnelmaan. Oli ja on tärkeää...

Vierailija
38/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon toi edellinen kirjoittaja. Yritin vastata tohon alkoholisti viestiin. En onnistunut. En siis ole ateisti.

Vierailija
39/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä kun katsoo näitä vastauksia, niin aika moni seurakuntanuorissa ollut, on ollut myös ainakin jonkin sortin uskovainen. Ilmeisesti suurinosa on ollut seurakuntanuorissa 80-luvulla tai sen jälkeen. Itse olin 70-luvun alkupuolella ja 60-70 luvulla ainakin meilläpäin seurakuntanuorissa ja seurakunnan leireillä kävi ihan tavallisia lapsia, enkä muista seurakuntaleireilläkään olleen ainuttakaan uskovaista, vaan ihan tavallisia janttereita.

Tokihan me kaikki kirkkoon kuuluttiin, niin kuin käytännössä kaikki siihen aikaan, mutta seurakunnan poikakerhossa käytiin lähinnä pelaamassa pelejä, tekemässä lennokkeja jne. Leireillä toki oli nää ruokarukoukset ja iltarukoukset ja mitä niitä nyt oli, mutta ei mitään muuta. Muuten vaan uitiin, pelattiin ja pidettiin hauskaa.

Sitten riparilla tietysti oli aina vakiot pari tyyppiä, jotka jossainmäärin hurahti uskoon ja ne olikin sitten seuraavana vuonna isosina, mutta harva niistäkään lopullisesti sille tielle jäi. Mutta joo riparihan taas oli ihan oma juttunsa eikä varsinaisesti kuulu ketjun aiheeseen. Mutta siis tosiaan itse olin mukana seurakuntapojissa, mutta ihan tavis tapaluterilaisesta perheestä olin niin kuin muutkin, eikä minusta koskaan minkään sortin uskovaista tullut. Mutta varmaan 80-luvulla touhu muuttui ja seurakunnan touhuissa oli mukana enää niitä, jotka oli joko uskovaisperheistä, tai itse muuten uskontouhuista enempi kiinnostuneita, vai kuinka?

Vierailija
40/67 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskova DI. myös puoliso on uskova, mikä on itselleni kiitollisuuden aihe.

perusluterilaisia olemme.

Eräs opiskeluaikainen tuttavani luopui opiskeluaikana kristinuskosta ja alkoi agnostikoksi tms. Nyt nelikymppisenä on kuitenkin kääntymässä käsittääkseni buddhalaiseksi, mikä on mielestäni mielenkiintoista. Jonkinlainen kaipuu hänellä kuitenkin näihin uskon asioihin.

itse olen kristitty, ja ajattelen, että Jumala osaa tehdä oikeat ratkaisut eri ihmisten kohdalla.