Maajussit eiku hevostilalliset (miehille orjapaikka)
Onpas taas valittu ehdokkaat, Tällä kertaa ei tarvitsekaan katsoa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1453780872035.html
Kommentit (10)
Joo. valitettavasti olen samaa mieltä. Hevostilallinen ei ole maajussia nähnytkään.
Häh, eiköhän lehmätilalliset miehetkin toivo paitsi emäntää myös ainakin ajoittaista apua työhönsä?
Vierailija kirjoitti:
Joo. valitettavasti olen samaa mieltä. Hevostilallinen ei ole maajussia nähnytkään.
Ihan mielenkiinnosta, mikä se olennainen ero hevostilallisen ja maajussin välillä on? Mun yksi tuttu on entinen hevostilallinen, eikä nyt äkkiseltään tule juuri yhtään eroa mieleen.
Ihan samoin hevostilallinenkin on maajussi. Monilla maajusseillakin on vielä toinen kokopäivätyö lisäksi. Navettaan mennään aamulla ennen töitä, töiden jälkeen ja illalla. Ei se hevosenkaan paskan luominen niin glamouria ole, vaikka hevosia ei tietenkään tarvitse lypsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mikä se olennainen ero hevostilallisen ja maajussin välillä on? Mun yksi tuttu on entinen hevostilallinen, eikä nyt äkkiseltään tule juuri yhtään eroa mieleen.
Kertokaas nyt!
Liian normaaleja. Sellaiset kuin Paula ja alkuvuosien mehiläiskasvattaja kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt!
Koska AV:n mukaan hevoset ovat rikkaan yläluokan harrastus ja se ei ole maajusseilua jos luo hevosen paskaa kotona. Mitään eroahan näillä ei ole, koska maitotilallisetkin ja lampaankasvattajatkin pitävät joskus hevosia ja samanlaiseksi elukkojen hoidoksi se mielletään. Maaseudulla ei muuten tarvitse olla mitenkään varakas pitääkseen omia hevosia jos on omat pellot ja jaksaa vain tempaista tallirakennuksen pystyyn. Se on sitten kokonaan eri asia jos joutuu vuokraamaan muilta tiloja pitääkseen hevostaan ja ei voi heiniäkään kasvattaa itse. Tämä ei kuitenkaan ole tilanne hevostilallisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lehmän kakka on löysää liisteriä ja hevoselta tulee vaan siistejä ja kiinteitä palleroita niin onhan se hevosen sonnan lapiointi silloin huomattavasti vähemmän maajusseilua.
Timo oli noista miellyttävimmän oloinen.