Miksi kampaajat ei halua leikata mulle polkkaa?
Oon käynyt useamman kerran kampaajalla eikä kukaan oikein tahdo leikata mulle polkkaa. Kun oon kysynyt että eikö kyseinen malli sopis mun kasvojenpiirteisiin/ päänmuotoon/ hiuslaatuun niin vastauksena kampaaja on todennut että polkka on vähän tantta. Toisessa paikassa kampaaja taas kovasti nyökytteli kun näytin kuvia, mutta ei sit kuitenkaan uskaltanut leikata kuin puoli senttiä kerralla vaikka toistelin että leikkaa vaan 10cm ja että otan lopputuloksesta itse vastuun. Silti tyyppi vaan napsi pikkupaloja ja kyseli joka valissä että joko riittää ja minä toistin että leikkaa vaan 10cm... meni ikuisuus siinä napsimisessa ja lopulta tyydyin melkein -lopputulokseen kun en kehdannut enempää korottaa ääntä ja sanoa vihasesti, kun ei asia näyttänyt mennevän pyynnöistä huolimatta perille.
Poikaystävä on itse alunperin hiusmallia mulle ehdottanut ja mielestäni sellanen tukka sopis mulle tosi hyvin +mulla on mielestäni muutenkin kasvonpiirteiltä ja pään mallilta samallainen siro rakenne kuin niillä mun kuvien naisilla. Kaveritkin on ihmetelleet ja todennut että outoa kun kyllä mulle sopis.
Ja tällaisia tukkamalleja olen kampaajille näyttänyt
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/47/76/c1/4776c156020caba03de1…
http://i0.wp.com/therighthairstyles.com/wp-content/uploads/2014/04/vane…
http://www.elle.pl/gfx/00/03/55/b0/image-1kt6k0h_png/thumb_900x800_10.j…
Kommentit (25)
Polkka on kuulema vaikea leikata. Jos ei taidot riitä?
Minulla on 25-vuotias tytär, joka leikkasi tuontyylisen tukan vastikään, ja tykkää siitä. Ja minäkin.
Ehkä ne kampaajat aattelee, että tuo ei ole minkään pituinen kampaus, ei polkka eikä pitkä tukka.
Leikkuuta nyt vaikka väkisin, tuosta mallistahan kasvaa pikavauhtia taas pitkä. Hiukset ovat uusiutuva luonnonvara.
Aika hassua. Kun olin nuorempi, kampaajat eivät halunneet leikata pitkää tukkaani, koska se oli heistä niin paksu ja kaunis. Sulla sama juttu?
Miten tuommoinen hasotukka muka olisi vaikea leikata, kun ei edes yritetä saada tasapitkää ja symmetristä aikaan?! MÄKIN osaisin tuollaisen leikata...
Kolmas esimerkki ei ole samanlainen tukka kuin nuo muut, muut ovat nyrhityllä ja epätasaisella latvalla, kolmas tasaisella, eli ns. klassinen polkka.
Tanttamainen tuo ei ole todellakaan. Perinteinen polkka kylläkin, mutta sekin on tyylikäs enemmän kuin vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, etteivät leikkaa vaikka miten käskisi. Tossa tilanteessa pitää vaan sanoa napakasti että leikkaa, sillä olen maksava asiakas ja haluan sen tietyn lopputuloksen.
Kaverit on arvailla että ehkä kampaajat ei uskalla kun niin monet aina valittaa kuin kampaajat leikkaa liikaa. En tiedä, ei kukaan niistä ole ainakaa järkevää syytä mulle antanut. Vituttaa vaan kun en nyt viitsisi alkaa riehumaan ja huutamaan siellä kun toinen intää vastaan "en mä kyllä leikkaus tohon" "polkka on vähän tantta" "ettei vaan tuu liian lyhyt kohta" "eiks nyt olis hyvä".........
Huoh, eivät edes solkapäille leikkaa saati sitten tasaseksi. Mun mielestä pyöristetty yli olkapäiden mittainen tukka ei ole polkka..... sitä paitsi vaikka mä pyytäisin Kouvolatukkaa niin maksavana asiakkaana mulla pitäis olla siihen oikeus
Vierailija kirjoitti:
No samaa oon miettinyt. Olen myös moneen kertaan sanonut että jos en tykkää niin en syytä kampaajaa, mä haluan kokeilla tätä hiusmallia ja jos en tykkää niin kyllä nää kasvaa takasin nopeesti. Eivät siltikään leikkaa. Ja tuntuu jotenkin koomiselta intää kampaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 25-vuotias tytär, joka leikkasi tuontyylisen tukan vastikään, ja tykkää siitä. Ja minäkin.
Ehkä ne kampaajat aattelee, että tuo ei ole minkään pituinen kampaus, ei polkka eikä pitkä tukka.
Leikkuuta nyt vaikka väkisin, tuosta mallistahan kasvaa pikavauhtia taas pitkä. Hiukset ovat uusiutuva luonnonvara.
Ärsyttävää kun mä en ole siellä kysymässä mielipidettä. En tiedä miten asia pitää jatkossa siten muotoilla kun kuvat ja pyynnöt ei riitä. Ja jotenkin nöyryyttävää kun kampaaja esittää olevansa enemmän tyylitietoinen. Pitääkö oikeesti alkaa huutamaan ja kiroilemaan että menee perille että mä haluan tämän eikä kiinnosta sun mielide.
Olenko ainoa, jonka mielestä noissa kuvissa ei ole polkkatukka vaan paas(h)ikampaus? Eikös polkkatukkaan kuulu olennaisesti otsatukka?
Kampaajien taso Suomessa on hämmästyttävän alhainen pitkään koulutukseen nähden. Erään kyselyn mukaan 40% naisista on ainakin kerran elämässään itkenyt lähtiessään kampaamosta. Aika helvetin korkea luku.
Lehdessä nähdyn Jaajon kuvan jälkeen on aivan ymmärrettävää ettei kukaan halua sitä leikata.
Oletko kampaajapiireissä tunnettu siitä, että tulet jonkin ajan päästä kiukkuamaan, kun ei se sinulle leikattu malli ollutkaan sitä mitä kuvittelit? Noissa linkittämissäsi kuvissa vain kolmannella on hyväkuntoiset hiukset, muilla kammottavan hapsuiset ja elottomat. Haluatko sinäkin tuollaisen takkupesän päähäsi? Vai onko sinulla niin ohuet hiukset, että ne ovat polkaksi leikattuina surkean näköiset? Olisit muuten saanut linkittää oman kuvasikin mukaan, niin olisi ollut helpompi kommentoida.
Eipä noissa kuvissa mikään polkkatukka ollut. Vähän voi kampaajaa hämmentää, jos polkkatukkaa pyydät, mutta näytät tuollaisia kuvia.
Mulla on ollut tollanen monta vuotta ja mää rakastin sitä. Pitää ehkä leikata taas :) Ja ei todellakaan oo mikään tantta.
Niin ja polkkatukkaan ei kuulu automaattisesti otsis.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kampaajapiireissä tunnettu siitä, että tulet jonkin ajan päästä kiukkuamaan, kun ei se sinulle leikattu malli ollutkaan sitä mitä kuvittelit? Noissa linkittämissäsi kuvissa vain kolmannella on hyväkuntoiset hiukset, muilla kammottavan hapsuiset ja elottomat. Haluatko sinäkin tuollaisen takkupesän päähäsi? Vai onko sinulla niin ohuet hiukset, että ne ovat polkaksi leikattuina surkean näköiset? Olisit muuten saanut linkittää oman kuvasikin mukaan, niin olisi ollut helpompi kommentoida.
1) en ole kampaajapiireissä tunnettu siitä että olisin kova valittamaaan ja vaikka olisinkin niin asun pääkaupunkiseudulla ja olisi aika mahdotonta pitää kirjaa yksittäisen asiakkaan kampaamo käynneistä :D
2) ei kiinnosta sinun mielipiteesi kyseisestä hiusmallista, lähinnä linkitin kuvat havainnollistamaan hiusmallia jotta ihmiset tajuaa että olen selkeästi osoittanut kampaajalle mitä haluan joten kyse ei ole väärinkäsityksestä
3)miksi ihmeessä likaisin oman kuvani? En ole pyytämässä enkä kaipaa arvosteluja ulkonäöstäni, koska tiedän ihan ilman muitakin että olen ihan menevän näkönen pakkaus :D
Vierailija kirjoitti:
Kampaajien taso Suomessa on hämmästyttävän alhainen pitkään koulutukseen nähden. Erään kyselyn mukaan 40% naisista on ainakin kerran elämässään itkenyt lähtiessään kampaamosta. Aika helvetin korkea luku.
Täysin samaa mieltä. Luokattoman huonoa leikkausta useissa eri kampaamoissa. Eikä näillä mimmeillä useinkaan ole mitään visuaalista silmää tai rohkeutta. Sen vuoksi vältän viimeiseen asti kampaamokäyntejä. Turhauttavaa hermojen ja rahan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noissa kuvissa mikään polkkatukka ollut. Vähän voi kampaajaa hämmentää, jos polkkatukkaa pyydät, mutta näytät tuollaisia kuvia.
No ei kyllä pitäisi hämmentää, jos on oikeastikin kampaaja. Kuvissa on kyllä polkka, pitkä polkka, eli nyt niin suosittu LONG BOB. :D Ja bob-leikkauksiahan saa erilaisissa malleissa, ei vain sitä tasapitkää peruspolkkaa. Epäsymmetrinen polkka esim. ;)
Ap, missä päin pääkaupunkiseutua olet? Mene kampaajalle, jonka tiedät leikkanneen vaikka jollekin tutulle tuon tyyppisen mallin?
Kävin n. puoli vuotta sitten yhdessä Tiksin kampaamossa. Aina ennen ollut pitkä, suora ja tylsä hiusmalli. Nyt uskalsin leikkauttaa pitkän polkan, edestä pidempi, ja olen todella tyytyväinen! ensin vähän kauhistuin pituutta, muta tottakai menee hetki tottua, ja se olikin oikeasti todella hyvä. Kyllä nyt sunkin pitää sellainen saada! :D
Älä mene liian "trendikkääseen" kampaamoon, vaan käytä jotain mummokampaamoa :D Itse kävin läpi monet eri parturit kunnes viimein menin puolivahingossa lähellä olevaan peruskampaamoon, jota piti kaksi reilusti keski-ikäistä tätiä. Ikinä en ollut saanut hiuksiani paremmin leikatuksi. Heillä oli vuosien kokemus hiusten leikkaamisesta, osasivat heti käsitellä oikein omaa hiustyyppiäni (kihara) ja kuuntelivat, mitä halusin. Olen käynyt siellä jo vuosikausia ja monesti annan mummoille vapaat kädet touhuta jotain tukkani kanssa, he kun tietävät tyylini ja toiveeni sen verran hyvin, ettei koskaan tule mitään katastrofia.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ohuet tai huonokuntoiset hiukset näyttää yhtään paremmilta pitkinä? Vai luuletko että hyväkuntoiset hiukset muuttuu huonokuntoisiksi kun ne leikkaa polkaksi? Ap:lle ehdottaisin että käy kiertämässä kampaamoita ja kyselemässä mitä tekisivät hiuksillesi ja varaat ajan sellaiselle joka itse ehdottaa polkkaa. Minullakaan ei ole osa kampaajista suostuneet lyhentämään pitkiä hiuksia niin paljon kuin olisin tahtonut, kunnes yksi kampaaja itse ehdotti polkkaa ja viimein sain sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa oon miettinyt. Olen myös moneen kertaan sanonut että jos en tykkää niin en syytä kampaajaa, mä haluan kokeilla tätä hiusmallia ja jos en tykkää niin kyllä nää kasvaa takasin nopeesti. Eivät siltikään leikkaa. Ja tuntuu jotenkin koomiselta intää kampaajalle.
Sama kyrsii minuakin. Olen jo tantta, joten siihenkään ei voi vedota. Olen kasavttanut lyhyestä jo ihan hyvä pituisen, mutta eivät vaan voi tasata sitä takaa siten, että kunnon polkka alkaisi kasvaa. Oletan, että haluavat ottaa moneen kertaan ne leikkausrahat, niin siksi eivät voi kerralla tehdä niinkuin
pyydetään.
Outoa, etteivät leikkaa vaikka miten käskisi. Tossa tilanteessa pitää vaan sanoa napakasti että leikkaa, sillä olen maksava asiakas ja haluan sen tietyn lopputuloksen.