Haluan eron mutta ensin toisen lapsen
Ekaks, en oo kalastelemassa elareita. Haluan vain sisaruksen samalle isälle mahd. Pienellä ikäerolla.
Tapellaan mieheni kanssa jatkuvasti vähäpätöisistä asioista. Kuten toissailtana suuttui kuin pikkulapsi kun mainitsin pöydälle jääneestä maitopurkista. Ei puhunut koko iltana mitään. Yritin lepytelläkin, mutta turhaan. Ikää ukolla +40
Minä teen ihan kaiken kotona. Mies ei laita tikkua ristiin. Kun jäin äitiysvapaalle, tein mielelläni kotitöitä. Tottakai, kun toinen tekee pitkää päivää töissä. Mutta vauvan synnyttyä, on kaikki jäänyt minun harteilleni. Vauvan hoito, ruoan laitto, tiskit, pyykit jopa remontoinnin teen itse. Yksin.
Miehellä on myös 2 vanhempaa lasta edellisestä suhteesta. Lasten ollessa meillä, mies ei laita ruokaa muuta kuin joinakin aamuina puuron. Eikä touhua lasten kanssa mitään. Istuu vain kaljatölkki kädessä ja toljottaa telkkaria. Saattaa ottaa kaljan jo aamupäivästä, kun tietää että ei olla lähdössä mihinkään. Itse en tykkää yhtään lasten nähden juoda, pari voi ottaa mutta humalahakuisesti ei. Ja sitäkin olen miettinyt, dttä viimeistään kun meidän lapsi alkaa tajuta asioita, en voi katsoa miehen juomista läpi sormien. (Isäni joi kun olin lapsi, enkä halua että lapseni joutuu katteleen samaa)
Myönnän, dttä minussakin on vikaa, en sopeudu mieheni lapsiin. He kyllä pitävät minusta, mutta en vain jotenkin jaksa passata isoja penskoja(9v ja 14v) Siivota jälkiä yms.
Miehen kanssa ei voi keskustella mistään normaalisti kun suuttuu heti ja tekee musta syyllisen kaikkeen. Aluksi ajattelin, että se on vain stressiä(takana konkurssi)mutta tämä on vain pahentunut.
Oon nyt miettiny tätä eroamista, mutta rakastan miestäni ylikaiken. Hän vain tekee asiat niin hankalaksi. Olen yrittänyt puhua kotitöiden jakamisesta yms mutta suuttuu vain ja haukkuu prinsessaksi jolle kaikki pitää tehdä valmiiksi. Hän ei anna mitään arvoa teoilleni.. ajattelee vaan kun tekee rahaa niin saa kelvata.
Kommentit (22)
Hei. On ihan eri asia hoitaa yhtä pientä lasta yksin kuin kahta pientä lasta yksin. Älä tee tuohon tilanteeseen toista lasta. Miltä sinusta tuntuisi antaa lapset miehellesi, silloin kun on hänen vuoronsa saada lapset luokseen? Pärjäisikö hän kahden pienen kanssa yksin esim. viikonlopun? Miltä sinusta tuntuisi olla ilman lapsia joka toinen joulu?
Eipä ihme, että sote-budjetti on loputon suo. Kyllä lapset täytyy tehdä molempien 100 %:sella päätöksellä. Tosin vastuuttomia miehiäkin löytyy, vaikka äidit lopulta kyllä vastaavat siitä, että eivät tee lapsia yli omien varojensa ja kansakunnan varojen.