Olipa tas hurjasti käyttöä luistimilla ja suksiseteillä täällä etelässä
Kumpikin lapsi ehti hiihtää tasan kerran, luistelivat sentään kahdesti. Kenttiä ei tdnk enää jäädytetä tänä vuonna.
Kommentit (33)
Huuto.net ja tori täyttyy havoista luistimista.
Eiköhän niillä samoilla välineillä ole käyttöä ensi vuonnakin.
Meillä on ehditty hiihtää ja luistella, tänä vuonna ei ole ollut säästä kiinni voiko harrastaa talvilajeja. Jos ap on laiska ulkoilemaan, se on ihan oma asia, ei tarvi turhaan täällä valittaa. Välineitä voi lainata, vuokrata tai ostaa käytettynä, jos ei ole talvilajeista innostunut, mutta koulussa lapset kuitenkin haluaa osallistua.
En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ostelee joka vuosi luistimia ja suksia jos niitä ei käytetän koulun ulkopuolella. Kyllä jokaisessa koulussa on sen verran lainavehkeitä, että niitä voi käyttää. Jos ei ole, niin sitten liikunanopettaja keksii jotain muuta liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Välineitä voi lainata, vuokrata tai ostaa käytettynä, jos ei ole talvilajeista innostunut, mutta koulussa lapset kuitenkin haluaa osallistua.
Haluaa ja haluaa. Tottakai ne haluaa, jos vaihtoehtoisliikunta on koulun kiertämistä jalan. Ihan yhtä hyvin koulussa voisi olla ohjelmassa golf. Ens kuussa pelataan golffiiii ja ne kel ei oo settii, niin ne kävelee kouluu ympäri.
Vähän kyllä peräänkuuluttaisin opettajiltakin mielikuvitusta talvilajeissa. Miksi väkipakolla täytyy hiihtää ja luistella, jos olosuhteet ovat noille huonot? Sitten jos ei joko luistella tai hiihdetä, niin sitten ollaan liikkasalissa. Haloo... kyllä ulkona voi puuhata ja harrastaa vaikka mitä, vaikkei olisikaan lunta ja pakkasta. Sitten esim. jossain pulkkamäessä lapset saisivat luultavasti enemmänkin liikuntaa ja hengästyisivät kuin vaikka hiitämällä kenttää ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välineitä voi lainata, vuokrata tai ostaa käytettynä, jos ei ole talvilajeista innostunut, mutta koulussa lapset kuitenkin haluaa osallistua.
Haluaa ja haluaa. Tottakai ne haluaa, jos vaihtoehtoisliikunta on koulun kiertämistä jalan. Ihan yhtä hyvin koulussa voisi olla ohjelmassa golf. Ens kuussa pelataan golffiiii ja ne kel ei oo settii, niin ne kävelee kouluu ympäri.
Ainakin multa lähtis äkkiä palautetta opettajalle, jos vaihtoehtoliikuntana on kävely koulun ympäri.
Meilläkään ei kunnassa ole vielä edes latuja, eteläisellä Pirkanmaalla asutaan. Metsissä ei ole riittävästi lunta. Koulun viereen nurmikentälle on tehty latu, tokaluokkalainen kävi siinä kerran hiihtämässä.
Jäät ovat pari viikkoa olleet luistelukunnossa, tosin vasta viikonloppuna lämpötilat olivat sellaiset että luistelemaan tarkeni mennä. Kahdesti siis käytiin. Koulusta eivät päässeet kertaakaan ensin pakkasen ja nyt vesisateen vuoksi.
Onneksi en hirveitä summia ole uhrannut suksiin ja luistimiin, pääsääntöisesti ostan käytettynä. Täysin turhathan ne ovat. Jäähallia tai tykkilumilatuja ei ole lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en hiihdä, mutta nautin pakkasista ja lumesta, tämä vesisade masentaa saman tien. Äh. Sanokaas, kannattaisiko ostaa kuoritakki ja -housut, onko ne tämmöisellä kelillä kivat? Ei ole oikein kunnon sadevaatteita, muutenhan tuonne ulos voisi väkisin mennäkin.
Mulla on ihan sama juttu. Olen miettinyt että kannattaisiko investoida kuorivaatteisiin? Muuten voisi ulos lähteäkin mutta kun sataa ja mun ulkoilupuku ei kestä sadetta. Ilman kunnon sadevaatteita tuonne ei ole menmistä kun on +2 lämmintä ja sataa jääkylmää vettä joka kastelee vaatteet läpimäriksi. Palelee eikä siinä ei auta vaikka pukee reilumminkin päälle kun se vesi imeytyy kuitenkin kaikista vaatekerroksista läpi ja en todellakaan halua jääkylmää vettä vaatteideni sisään.
Meillä yksi lapsista ehti kerran luistinten päälle ja kerran suksille. Itse en kertaakaan.
Ostatteko te tosiaan joka talvi uudet luistimet ja suksisetit? Missä järki?
Sadevaatteet päälle ja hiihtämään! Vielä sielä on sen verran lunta :D
Hiihtoputkia? Ei niitä nyt kovin monessa paikassa ole.