Mitä tekisit miehen suhteen?
Odotan ensimmäistä lastamme, ja ongelmana on joko nyt minun pääni, tai mies.
Onko odotusaikana normaalia:
Nukumme eri huoneissa, ei seksiä tai mitään läheisyyttä, mies ärähtää jos yritän ns. lähennellä. Ei tehdä mitään yhdessä, mies on jatkuvasti huonolla tuulella, vaikka yritän kuinka omastamielestäni ystävällisesti ja diplomaattisesti esittää jotain asioita, alkaa huutamaan että puhun hänelle kuin lapselle. Alkaa jo ahdistaa avata edes suuta. Nytkin aamulla ehdotin että jos hän on kävelemässä yhteen suuntaan tänään, olen menossa sinne päin, että jos kävellään yhdessä. Vastaus: "Kai sä nyt iteki osaat kävellä, mitä se muhun liittyy, miks sä multa kysyt??"
Harmillista jos miestä on alkanut ahdistaa, ihan kaikesta tulee riitaa nykyään: roskapussin vienti, kaupassa käynti, you name it.. Itse kuitenkin halusi pitkään lasta.
Kysyin yhtenä päivänä onko häntä alkanut kaduttaa tämä päätös, ja totesi että kyllähän tässä tulee kaikenlaisia ajatuksia päähän. Joo, ei hän ole yksin sen ajatuksen kanssa, mutta alkaa kypsyttää olla jatkuvana henkisenä roskiksena vielä odotusaikana kun muutenkin vaikeaa ihan perus liikkuminen ym ja olo itsestäkään ei ole aina niin hehkeä..
Pitäisikö siis vaan odottaa ja katsoa mitä tapahtuu, vai mitä? Voisin itse lhäteä johonkin kunnan keskustelujuttuun, mutta en jaksa aloittaa riitaa tästä aiheesta, hänellehän se ei varmasti sovi.
Kommentit (22)
Veikkaan, että miehellä on toinen nainen... :((
Meillä oli vähän samaa tosin ei tuossa mittakaavassa. Keskityin sit itseeni ja vauvaan. Kun mun äitiysloma loppui mies halusi jäädä kotiin vuorostaan ja se auttoikin oikeastaan kaikkeen. Siihen asti oli hyvin vihamielinen ja vauvaakaan ei enempäänsä halunnut hoitaa, eli ei jaettu sitäkään kokonaan. En jaksanut siitäkään alkaa taistella koska totesin että vauva-aika on niin ainutlaatuinen että jos toinen ei sitä tajua helpolla niin en anna sen pilata mun ja vauvankin aikaa. Asiat meillä siis nyt paremmin.
Neuvo on et koeta puhua, rauhassa, kysele. Jos ei lähde aukeemaan anna aikaa. Jos ei sittenkään niin sithän se on ero mutta elä hätiköi eläkä tee liian nopeita päätöksiä. Kaikki kyllä järjestyy. Vauva on nyt tärkein ja teidän asiat kyllä järjestyy.