Miksi kaikki pukeutuu mustaan?
Tai muuten todella tummiin väreihin. Eilenkin näin kauniin nuoren naisen, mutta hän oli päästä varpaisiin mustissa vaatteissa. Ainoa vaalea asia oli hänen hiukset, jotka pilkistivöt vähän pipon ja kaulahuivin välistä. Ankeaa.
Kommentit (22)
Mustat housut ovat parhaat ja talvitakeista ehdottomasti parhaimman mallin minkä löysin vuosi sitten oli musta. Minulla on ollut myös mm. vaalean kullan värinen ja oranssi talvitakki, mutta vaalean kullan värinen vei kasvoistani ihan kaiken värin pois ja oranssi oli käytössäni lähinnä laskettelussa ja lumitöissä. Värikkäillä huiveilla saan pukeutumiseeni hieman väriä ja puseroni takin alla ovat yleensä aina värikkäitä.
Viihdyn mustissa vaatteissa. Värikkäissä vaatteissa tunnen oloni epämukavaksi.
Pakko pukeutua siihen, mitä kaupat tarjoaa. Tänä talvena on ollut tosi vaikea löytää mitään kirkkaan värisiä vaatteita. Tarjolla on ollut vain mustaa, harmaata ja valkoista.
Koska musta sopii kaikille, mutta omalla kohdallani se on ainoa johon voin pukeutua, hikoilen todella paljon vaikka seisoisin paikallani ja läiskät värikkäissä vaatteissa eivät ole kovinkaan kaunis näky... mustista vaatteissa ne eivät korostu niin paljoa.
Kun menen vaatekauppaan, tarjolla on yleensä vain mustaa, valkoista, harmaata, pinkkiä ja violettia. Kolmea viimeksimainittua inhoan, valkoinen ei minulle sovi, joten jäljelle jää pienin paha - musta. Mieluummin kyllä ostaisin muunvärisiä vaatteita.
Eivätkä "kaikki" pukeudu mustaan, esimerkiksi eilen käydessäni kaupungilla minulla oli ruskea takki, vihreä kaulahuivi ja ruskeansävyinen hattu. Housut kyllä olivat mustat, siksi että niitä ei ollut saatavilla minkään muun värisenä.
positiiviset pellet
hellii hyvää ajatustaan
ja elävät niin kuin paholaiset
siksi pukeudun mustaan
kun yhteinen maailma on
pelkkää mielikuvitusta
minä pukeudun surupukuun
ja surupuku on musta
Timo Rautiainen: Surupuku
Koska pidän mustasta ja olen hevimies. En vaan yhtään diggaa kovin värikkäistä kuteista, siniset farkut on oikeastaan ainut ei-musta mitä tulee joskus pidettyä. Ei kai se minun vika oo jos muutkin on mustan perään. M22
En käsitä että "kaupoista saa vain kahta väriä". Onko teillä siellä vain kaksi kauppaa? Kyllä takkeja on kaikenvärisiä esim. Zalandon valikoimissa tai meidän lähikirppiksellä.
Tykkään niistä. Tottunut olen ostamaan mustia, mutta lähiaikoina olen kyllä käyttänyt paljon tummasinistä ja kirkkaampiakin värejä, mutta musta toimii aina. Ei tarvii miettiä, että onko tämä pinkki tai vihreä ny hyvä vai ei.
Monet pukeutuvat mustaan talvella. Mulla musta menee kesät talvet, koska olen gootti.
Nyt talvella olen käyttänyt vaan mustaa, harmaata ja valkoista vaatetuksessani, paitsi liikuntavaatteet. Se vaan mielestäni sopii talveen. Olen käyttänyt kylläkin keltaista laukkua surupukuni kanssa ;)
Nr 14 jatkaa: kesällä ja keväällä käytän kylläkin kaikkia sateenkaaren värejä sitten puolestaan.
En jaksa alkaa miettiä aamuisin, että mitkä vaatteet sopivat sen värikkään takin kanssa, siksi mennään mustalla.
Sopii suomalaiseen melankoliaan.
Varmasti suositumpi väri Suomessa kuin vaikkapa Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko pukeutua siihen, mitä kaupat tarjoaa. Tänä talvena on ollut tosi vaikea löytää mitään kirkkaan värisiä vaatteita. Tarjolla on ollut vain mustaa, harmaata ja valkoista.
Tilaa netistä... ei vaatekaupoista löydy koskaan mitään.
Esim. zalandossa on vaikka ja mitä tarjolla.
Se hoikistaa ja yleensä semmonen varma väri joka sopii. Yks kaverini on aina täys mustaan pukeutunu, ehkä joku leopardi kuvioinen kaulaliina päällä.