Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihokeliakiaa?

Vierailija
25.01.2016 |

Onkohan kellään kokemuksia. Minulla on ollut kilpirauhastulehdus, joten taipumusta autoimmuunitauteihin on, lisää kuulemma riskiä keliakiaan.

Minulla on hyvin usein ilmavaivoja, ja löysähkö vatsa. Yleisvointi on kuitenkin hyvä, ja esim käyn lenkeillä paljon. Säärissä polvien alla minulla on kutisevaa ihoa, jossa on raapimajälkiä, ja jokunen pieni paukama. Eivät niinkään rakkuloita, kun keliakiaa googlasin. Voivathan ne jäljet tulla talvella kuivasta ihostakin. Kutina ei ole kovin kovaa.

Pyytäisittekö tällä perusteella keliakiatutkimuksia lääkäriltä? Minulla on aika korkea kynnys ainakin siihen koepalan ottoon.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ihokeliaakikon äitinä uskaltaisin sanoa että ei ihokeliakiaa.

Vierailija
2/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ihottumaa ihan vaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta eli uskoisin että voisi liittyä kilpirauhasongelmiisi siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden ihokeliaakikon äitinä uskaltaisin sanoa että ei ihokeliakiaa.

Oliko lapsillasi oireet sitten hyvin selkeät ja kutina kovaa? Kuvissa ihokeliakia näyttää vähän samalta kuin minulla, mutta kai ne raapimajäljet aina vähän samanlaisia on.

Vierailija
4/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keliakia/vilja-allergia oireili aknena ja vatsan turpoamisena sekä pieretti kovasti. Verikokeen mukaan ei ole keliakiaa, mutta noi kaikki oireet parani, kun lopetin kaikkien viljojen syönnin. Verikokeet ei ole täysin pois sulkevia, vaan koepala antaa varmimmin tuloksen. Itse en ole päässyt koepalan ottoon. Kokeile olla ilman viljoja ja huomaat parantuuko oireet. Voithan sitten taas niitä syödä jos pääset koepalan ottoon.

Vierailija
5/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa nuo minunkin ilmavaivani voivat tietysti olla. Tai sitten vain sitä, että yritän syödä hyvin kasvis-ja kuitupitoisesti (kilpirauhasen vuoksi painonhallinta vaatii tiukkaa ruokavaliota) ja vatsani ei sitten kestä sitä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi