20-24-vuotiaat teinit ja työelämä.
Niin raivostuttavaa. Mitään ei osata, valitetaan kaikesta, ollaan nenät kiinni puhelimissa puolet työajasta ja puhutaan vain tulevan viikonlopun baarireissuista. Koko ajan saa olla katsomassa perään ja opettamassa. Tuntuu, että näitä teinejä kiinnostaa ihan kaikki muu paitsi työnteko. Huoh... Työelämä on aikuisten paikka, ei mikään lasten leikkikenttä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Niin raivostuttavaa. Mitään ei osata, valitetaan kaikesta, ollaan nenät kiinni puhelimissa puolet työajasta ja puhutaan vain tulevan viikonlopun baarireissuista. Koko ajan saa olla katsomassa perään ja opettamassa. Tuntuu, että näitä teinejä kiinnostaa ihan kaikki muu paitsi työnteko. Huoh... Työelämä on aikuisten paikka, ei mikään lasten leikkikenttä.
Itteäni huvittaa työpaikalla yksi nelikymppinen naikkonen joka käyttäytyy kuin mikäkin teini ja suunnittelee ryyppyreissuja työpaikan 20-30 vuotiaiden poikien kanssa, joka viikonloppu jotain "säpinää" suunnitteilla vaikka kotona muutama pieni lapsi ja mies.
Huh, onneksi mä olen jo aikuinen.
T: 25v
Joku kateellinen ikäloppu kitisemässä taas. En yleistäisi noin jyrkästi, kun et selvästikään tiedä kaikesta..
Mun teini-ikä päättyi, kun täytin 18-vuotta ja aloin maksaa ite laskuni ja menoni. Vanhemmat avustivat vielä niin kauan kuin opiskelin. Ennen sitä elin sitä teinin ailahtelevaa arkea ja etsin itseäni. Etsin vielä kauan senkin jälkeen, kunnes pääsin kunnon töihin esimiehen oikeaksi kädeksi. Olin tuolloin itse 21-vuotta.
Nyt tienaan yli 3 tonnia kuussa myyntityössä ja täysin eri tehtävissä kuin ennen. Niitä laiskoja löytyy myös vanhoista työntekijöistä, joten lopettaisin sen valittamisen.
Nykyisin nuoret vaativat parempia työtehtäviä, mikä on hyvä asia. Me tiedämme arvomme ja sekö vanhempia oikeasti ketuttaa.
Niin ja tänä edellinen viesti oli 24-vuotiaan naisen suusta.
-24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuon ikäiset ovat teiniin rinnastettavissa. Täysiä lapsia oikeastaan, vaikka toki luulot on suuret ja elämä edessä.
Miksiköhän minulle sitten maksetaan hyvää palkkaa? Miksi minua pyydetään uusiin projekteihin? Miksi saan lisää vastuuta töissä? Oisko vaikka siksi että kaikki 24-vuotiaat eivät ole teinejä. Jotkut 24-vuotiaat ovat jo valmistuneet yliopistosta ja ovat oman alansa töissä, ihan tasa-arvoisina työntekijöinä. Oisko minun, 24-vuotiaan, pitänyt jäädä kotiin pelaamaan pleikkaa pariksi vuodeksi, että minut työelämään hyväksyttäisiin?
Mikähän on hyvä palkka? Voihan olla että olet jonain projektisihteerinä papan firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Monilla jo perhe tuossa iässä
T. N23
Tämä se vasta on typerintä perustelua. Perheen voi hankkia 14v:nä. Ei se henkisestä kypsyystasosta kerro osaako heittää lastit / ottaa ne vastaan ilman ehkäisyä :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuon ikäiset ovat teiniin rinnastettavissa. Täysiä lapsia oikeastaan, vaikka toki luulot on suuret ja elämä edessä.
Miksiköhän minulle sitten maksetaan hyvää palkkaa? Miksi minua pyydetään uusiin projekteihin? Miksi saan lisää vastuuta töissä? Oisko vaikka siksi että kaikki 24-vuotiaat eivät ole teinejä. Jotkut 24-vuotiaat ovat jo valmistuneet yliopistosta ja ovat oman alansa töissä, ihan tasa-arvoisina työntekijöinä. Oisko minun, 24-vuotiaan, pitänyt jäädä kotiin pelaamaan pleikkaa pariksi vuodeksi, että minut työelämään hyväksyttäisiin?
Mikähän on hyvä palkka? Voihan olla että olet jonain projektisihteerinä papan firmassa.
Ei ole papalla eikä kenelläkään tutulla tai sukulaisella firmaa. Ei edes ketään joka olisi johtavassa asemassa. Palkka on kyseisestä asiantuntijatyöstä ja vaativuusasteesta maksettava keskipalkka, enemmän kuin vastavalmistuneella keskimäärin. Enempää sinun tuskin tarvitsee tietää. Miksi aina oletetaan, että jokainen joka on tyytyväinen asemaansa tai ylipäätänsä töissä, on isin firmassa töissä? Eikö kukaan muu ole koskaan työllistynyt ihan julkisen haun kautta?
Nauratti yksi kerta kun juuri tuon ikäiset keskustelivat kannabislajikkeiden vaikutuksista kahvipöydässä ja olivat niin edistyksellisiä.
Annoin vinkin poliisille ja pomolle niin joutuivat kusitesteihin ja potkuthan siitä tuli. Kannattaisi miettiä mitä teinipäässään puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Nauratti yksi kerta kun juuri tuon ikäiset keskustelivat kannabislajikkeiden vaikutuksista kahvipöydässä ja olivat niin edistyksellisiä.
Annoin vinkin poliisille ja pomolle niin joutuivat kusitesteihin ja potkuthan siitä tuli. Kannattaisi miettiä mitä teinipäässään puhuu.
Hassu juttu. Kaikki uskoo
Voi hyvää päivää taas. Sellaista yleistämistä, että! Todella monet 20-24-vuotiaat ovat erittäin järkeviä ja vastuullisia, mitä ikinä tekevätkään. Osa opiskelee, osa käy töissä, osalla on perhe, aika monella ei. Vastaavasti suurin osa 50-vuotiaista ja vanhemmistakin, on ihan kelpo työntekijöitä.
Vai onkohan minun työpaikalleni (ja aiemmillekin työpaikoille) vain osunut jotain outoa porukkaa? Ikä on vain yksi työntekijän ominaisuus, eikä se suinkaan määritä eniten ihmisen työtaitoja.
N46
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen uusi sukupolvi ole kuullut tuon saman lätinän ja silti Suomi on vielä pystyssä.
Pikkasen eri kustannusrakenteella, eh?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten te keski-ikäiset käyttäydytte töissä kuin uhmaikäiset lapset? Valitettavasti olen jo työurani alussa joutunut huomaamaan, kuinka työpaikat ovat pikemminkin aikuisten päiväkoteja.
t. 23v vakituisessa asiantuntijatyössä oleva "teini"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Kyllä vaan työelämässä on tullut oltua jo 15-vuotiaasta asti tavalla tai toisella. Olen 24-vuotias, asun omillani, käyn töissä ja maksan veroja. Hoidan kaikki asiani itsenäisesti ilman että isi ja äippä kustantaa. Miten muka olen teiniin rinnastettavissa?
Töissäkin minulla on vastuuta samalla tavalla kuin itseäni kaksi kertaa vanhemmilla kollegoillani. Hoidan työni itsenäisesti ja minulta myös odotetaan että osaan työni. Olen sairaanhoitaja, joten työ ei siitä ihan helpommasta päästä ole.
Aika monesti iäkkäämmät ihmiset pitävät parikymppisiä teineinä ihan vain kateudesta. Nuoret ovat vielä hyvännäköisiä, hyvissä voimissa ja tehokkaita työntekijöitä.
Ikis päässyt hoidosta tai copycateilla on tylsää :) Vähän kulunu juttu tää on joka tapauksessa...
23-vuotias perusti panimon Kiteelle