Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20-24-vuotiaat teinit ja työelämä.

Vierailija
25.01.2016 |

Niin raivostuttavaa. Mitään ei osata, valitetaan kaikesta, ollaan nenät kiinni puhelimissa puolet työajasta ja puhutaan vain tulevan viikonlopun baarireissuista. Koko ajan saa olla katsomassa perään ja opettamassa. Tuntuu, että näitä teinejä kiinnostaa ihan kaikki muu paitsi työnteko. Huoh... Työelämä on aikuisten paikka, ei mikään lasten leikkikenttä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu paitsi että tuon ikäiset eivät ole enää teinejä.

Vierailija
2/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa oli jo asiavirhe, joten ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis?

Vierailija
4/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla häävi työ. Harvalla on vielä koulutustakaan mihinkään. Ellei oo amis.

Vierailija
5/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pomo (melkein 70-vuotias mies) tekee perjantai iltapäivisin yksinään töitä, jotta firman pojat (työntekijät) pääsevät silloin aikaisin kotiin ja kaljalle. Nämä pojat ovat itsekin jo yli viisikymppisiä.

Vierailija
6/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis on palannut. Onkin ollut niin rauhallista tällä saralla.

Vierailija
7/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä pointti joka menee teiltä ohi: on hankalaa kun 24-vuotiaat ovat vielä teinejä. ALoittakaa kommenttikierros uudestaan.

Vierailija
8/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini = 13-19 -vuotias nuori. Nuo mainitsemasi 20-24-veet ovat ihan aikuisia jo.

Vierailija
9/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, taas se ikuinen mantra siitä miten nuoret on tyhmiä ja laiskoja, eivätkä ymmärrä todellisesta elämästä mitään.

Eiköhän jokainen uusi sukupolvi ole kuullut tuon saman lätinän ja silti Suomi on vielä pystyssä.

Vierailija
10/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voi palkata, olen 19v enkä tee baarireissuja ja elän ihan normaalia arkea, keskittyisin työajalla siihen työhön enkä puhelimeen ja ohjeistuksen jälkeen osaan ajatella omilla aivoillani ja selviän itse työstä, hävettäis tollanen tyhjäpäisyys että kaikkeen pitää apua kysyä.

Kukaan ei tietenkään ota töihin koska en omaa paljoa kokemusta enkä ole päällepäsmäri jonka täytyy koko ajan olla tekopirteä ja koko ajan äänessä jotka ne työpaikat aina saa koska antavat parhaimman ensivaikutelman. vähäsanainen tyttö olen, kaikki olettaa heti että ujo vaikken ole. Että sellaiset reilut työmarkkinat.

Vierailija
11/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkein väittäisin että ne työuransa toisessa päässä olevat kuusikymppiset on enemmän taakaksi työpaikalla kuin nuoret.

Vanhat ei pysy kehityksen kelkassa ja luottavat vain siihen että näin on ennenkin tehty.

Nuoria kollegoita vähätellään ja nokitellaan tilaisuuden tullen. Välillä tytötellään ja pojitellaan.

Vierailija
12/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla vanha kurppa itse.

Vierailija
13/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taas joku katkeroitunut vanha kurppa tilittää. Ottaako päähän, ettet ole enää nuori? Ottaako päähän, miten paljon helpommalta nykynuorten elämä tuntuu? Vai kenties se, että kaikkien ainoa elämän sisältö ei ole ainoastaan työntekoa?

Vierailija
14/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis päässyt hoidosta?

Vierailija
15/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäiset ovat teiniin rinnastettavissa. Täysiä lapsia oikeastaan, vaikka toki luulot on suuret ja elämä edessä.

Vierailija
16/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis vanha kurppa

Vierailija
17/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini = 13-19 -vuotias nuori. Nuo mainitsemasi 20-24-veet ovat ihan aikuisia jo.

19v on teini, sitten seuraavana aamuna herää aikuisena :D Kyllä ne edelleen teineiltä näyttää ja kuulostaa.

T23

Vierailija
18/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon ikäiset ovat teiniin rinnastettavissa. Täysiä lapsia oikeastaan, vaikka toki luulot on suuret ja elämä edessä.

Miksiköhän minulle sitten maksetaan hyvää palkkaa? Miksi minua pyydetään uusiin projekteihin? Miksi saan lisää vastuuta töissä? Oisko vaikka siksi että kaikki 24-vuotiaat eivät ole teinejä. Jotkut 24-vuotiaat ovat jo valmistuneet yliopistosta ja ovat oman alansa töissä, ihan tasa-arvoisina työntekijöinä. Oisko minun, 24-vuotiaan, pitänyt jäädä kotiin pelaamaan pleikkaa pariksi vuodeksi, että minut työelämään hyväksyttäisiin?

Vierailija
19/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.

Monilla jo perhe tuossa iässä

T. N23

Vierailija
20/35 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä melkein väittäisin että ne työuransa toisessa päässä olevat kuusikymppiset on enemmän taakaksi työpaikalla kuin nuoret.

Vanhat ei pysy kehityksen kelkassa ja luottavat vain siihen että näin on ennenkin tehty.

Nuoria kollegoita vähätellään ja nokitellaan tilaisuuden tullen. Välillä tytötellään ja pojitellaan.

Asiaa. Oikeastihan ainut syy yli 50-vuotiaiden roikkumiseen/roikottamiseen työelämässä on ihmisten alati kasvava elinajanodote.

Mitään järkevää syytä pitää monella tapaa hyvin raihnaisia, hitaita ja sairaita ikäihmisiä työelämässä ei ole.

Herättää ristiriitaisia tunteita kun näkee työelämälle täysin yhdentekeviä "työmarkkinapomoja" kertomassa totuuksia tuottavuuden parantamisesta. Painuisivat fossiilit maan alle ja antaisivat nuorten ottaa ohjat.

Yli 50-vuotias ei ole nykyajan työelämässä mitään muuta kuin kallis taakka.