Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lääkärissä käydessäsi mieluummin asiakas kuin potilas?

Vierailija
25.01.2016 |

Kumpana mieluummin tulet kohdelluksi, vai onko mitään väliä? Tai sairaalassa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas. Potilas-sanasta tulee jo sairaus mieleen.

Vierailija
2/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas, jos lääkärille menen olen silloin yleensä sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksava asiakas.

Vierailija
4/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä mielummin potilas, olenhan sairas. Asiakas olen sitten kaupassa tai ravintolassa, joissa tilanne ja tunnelma ihan toinen kuin lääkärissä. 

Vierailija
5/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksityisellä käydessäsi oletkin maksava asiakas, ei siellä taida potilaita ollakaan?

Vierailija
6/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas. Asiakas saa päättää enemmän tai vähemmän kohtelusta missä taas potilas on joku jonka puolesta kaikki päätetään.

Vierailija
7/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksityisellä käydessäsi oletkin maksava asiakas, ei siellä taida potilaita ollakaan?

Ei ole potilaita. Olen mielummin subjekti, kuin objekti(tekemisen kohde), käyn yksityisellä lääkäriasemalla, jota ei olisi ilman asiakkaita.

Vierailija
8/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas. "Potilas" kuulostaa reppanalta.

Vierailija
9/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas kuulostaa jotenkin kylmältä ja ainoastaan rahanvaihdolta. 

Että ehkä mieluummin potilas, vaikka sekin tuo ikäviä mielleyhtymiä. Ihan kuin olisi kuoleman porteilla. 

Hyvä kysymys! Pitäisikö keksiä jokin uusi sana terveydenhuollon asiakkaille? Posiakas tai atilas?

Vierailija
10/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielellään potilas. Viimeksi, kun menin flunssan takia työterveyslääkärille, lääkäri muisti, että olen asiakas, joten ehdotteli, että tehtäisiin kaikenlaisia testejä, "jos minulla onkin jotain muuta kuin flunssa". Kyllä yksityiset varmasti myhäilevät "palvellessaan" (lue:rahastaessaan) asiakkaitaan, kun potilas uskoo saavansa hoitoa mutta todellisuudessa häntä vaan rahastetaan turhilla testeillä, jotka työnantaja sitten iloisesti maksaa. 

Vierailija
11/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai asiakas. Käyn lähinnä vain tarkastuksissa, ja jos niissä ei huomata mitään vikaa niin en kai silloin mitään pode, ollakseni potilas.

Vierailija
12/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä ikinä ajatellut asiaa. Lääkärille mennessä olen vaan henkilö, joka hakee apua sen hetkiseen vaivaansa. Minusta kumpikaan ei sovi, potilas on sairaalassa ja asiakas vaikka kirjakaupassa.

Vierailija
13/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyspolilla tai osastolla potilas, normipolilla tai vastaanotolla (esim yksityinen gyne) asiakas.

Vierailija
14/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut ketään kutsuttavan huoneeseen kummallakaan nimityksellä..

Vierailija
15/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä. En loukkaannu tai pahoita mieltäni kummastakaan, missään tilanteessa.

Vierailija
16/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potila, jota kohdellaan asiakkaana, ehdottomasti.

Odotan saavani läääkäriltä asiallista asiakaspalvelua, mikä tarkoittaa, että potilaan roolissa odotan tulevani kuulluksi.

Vierailija
17/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, mun puolesta mikä vaan kunhan homma hoituu.

Vierailija
18/18 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas on passiivinen, tekemisen kohde, ei osaa sanoa mielipidettään eikä osaa osallistua oman sairauden hoitoon, valtaosa tk:n potilaista. Asiakas tuo ilmi, kuinka haluaa itseään hoidettavan, on aktiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi