Oletko lääkärissä käydessäsi mieluummin asiakas kuin potilas?
Kumpana mieluummin tulet kohdelluksi, vai onko mitään väliä? Tai sairaalassa?
Kommentit (18)
Potilas, jos lääkärille menen olen silloin yleensä sairas.
Olen kyllä mielummin potilas, olenhan sairas. Asiakas olen sitten kaupassa tai ravintolassa, joissa tilanne ja tunnelma ihan toinen kuin lääkärissä.
No yksityisellä käydessäsi oletkin maksava asiakas, ei siellä taida potilaita ollakaan?
Asiakas. Asiakas saa päättää enemmän tai vähemmän kohtelusta missä taas potilas on joku jonka puolesta kaikki päätetään.
Vierailija kirjoitti:
No yksityisellä käydessäsi oletkin maksava asiakas, ei siellä taida potilaita ollakaan?
Ei ole potilaita. Olen mielummin subjekti, kuin objekti(tekemisen kohde), käyn yksityisellä lääkäriasemalla, jota ei olisi ilman asiakkaita.
Asiakas. "Potilas" kuulostaa reppanalta.
Asiakas kuulostaa jotenkin kylmältä ja ainoastaan rahanvaihdolta.
Että ehkä mieluummin potilas, vaikka sekin tuo ikäviä mielleyhtymiä. Ihan kuin olisi kuoleman porteilla.
Hyvä kysymys! Pitäisikö keksiä jokin uusi sana terveydenhuollon asiakkaille? Posiakas tai atilas?
Olen mielellään potilas. Viimeksi, kun menin flunssan takia työterveyslääkärille, lääkäri muisti, että olen asiakas, joten ehdotteli, että tehtäisiin kaikenlaisia testejä, "jos minulla onkin jotain muuta kuin flunssa". Kyllä yksityiset varmasti myhäilevät "palvellessaan" (lue:rahastaessaan) asiakkaitaan, kun potilas uskoo saavansa hoitoa mutta todellisuudessa häntä vaan rahastetaan turhilla testeillä, jotka työnantaja sitten iloisesti maksaa.
Yleensä kai asiakas. Käyn lähinnä vain tarkastuksissa, ja jos niissä ei huomata mitään vikaa niin en kai silloin mitään pode, ollakseni potilas.
En oo kyllä ikinä ajatellut asiaa. Lääkärille mennessä olen vaan henkilö, joka hakee apua sen hetkiseen vaivaansa. Minusta kumpikaan ei sovi, potilas on sairaalassa ja asiakas vaikka kirjakaupassa.
Päivystyspolilla tai osastolla potilas, normipolilla tai vastaanotolla (esim yksityinen gyne) asiakas.
En ole koskaan kuullut ketään kutsuttavan huoneeseen kummallakaan nimityksellä..
Ei mitään väliä. En loukkaannu tai pahoita mieltäni kummastakaan, missään tilanteessa.
Potila, jota kohdellaan asiakkaana, ehdottomasti.
Odotan saavani läääkäriltä asiallista asiakaspalvelua, mikä tarkoittaa, että potilaan roolissa odotan tulevani kuulluksi.
Aivan sama, mun puolesta mikä vaan kunhan homma hoituu.
Potilas on passiivinen, tekemisen kohde, ei osaa sanoa mielipidettään eikä osaa osallistua oman sairauden hoitoon, valtaosa tk:n potilaista. Asiakas tuo ilmi, kuinka haluaa itseään hoidettavan, on aktiivinen.
Asiakas. Potilas-sanasta tulee jo sairaus mieleen.