Tyttöystävä ei osaa tehdä ruokaa, miten siitä voisi sanoa?
Muutimme yhteen vähän aikaa sitten ja on käynyt harvinaisen selväksi ettei tuo nainen osaa laittaa ruokaa.
Viime aikoina olen saanut nautiskella mm. ruisjauhoista tehdyistä korvapuusteista (ei tiennyt ettei voi laittaa mitä tahansa jauhoja), keittämättömistä paistetuista perunoista ("Ai ne pitää keittää? No ihmettelinkin miksi ne on niin kovia.), makaroonilaatikosta jossa ei ollut munamaitoa, lihalientä tms (ei ollut kanamunia eikä lihaliemikuutioita niin ajatteli että tulee ihan hyvä jos ei laita, kun eihän se munamaito siinä edes maistu), tonnikalakeitosta (kyllä, ei osaa kuulemma valmistaa tavallista kalaa niin ajatteli että tonikala olisi helpompi, pakastekalaa ei älynnyt käyttää) ja nyt viimeisenä täytetyistä kurkuista (ei oikein tykkää tomaateista niin halusi kokeilla olisiko kurkut parempia, ei ollut).
On kivaa että tyttöystävä tykkää laittaa ruokaa, mutta kun hän ei yksinkertaisesti osaa. Hänellä on vielä sellainen tapa että pakkaa näitä ruokiaan minulle töihin evääksi. Yleensä "unohdan" ne jääkaappiin tai laitan roskiin, mutta tuntuu hölmöltä laittaa ruokaa roskiin. Miten voisin sanoa nätisti tästä?
Kommentit (88)
Hyi :'D Mutta pisteet naiselle kokeilunhalusta. Ei vaan taida silti mennä plussan puolelle. Vaikea tilanne, kun toinen kuitenkin yrittää. Ja vielä itse syö ihan ok ruokahalulla :D Ai vitsit, ei kyllä käy sun tilanne kateeksi, ap! Eikä mulla ole edes mitään neuvoja, kaikki mitä meinasin ehdottaa kaatui jo mielikuvissani. Osta kunnon purkki jotain tosi tulista soosia, sillä voi peittää kaiken maun? :D
Vierailija kirjoitti:
Perunat voi kyllä paistaa keittämättäkin (teen usein itsekin niin), vie vain enemmän aikaa. Täytetty kurkku on ihan mahdollinen ruoka sekin.
Mutta joo, uskon että pahaa on ollut. Mitä mieltä tyttis itse on kokkauksistaan? Jos myöntää epäonnistuneensa, on varmaan helppo mennä keittiöön mukaan opettamaan.
Juurikin tämä että vie enemmän aikaa. Oli käyttänyt ne siinä pannulla vain nopeasti ja heittänyt mausteet sekaan. Täytetyt kurkut taas... No voisivat menetellä jos eivät olisi käyneet uunissa. Täytteenä oli juustoa ja kinkkua (sellaista leikkelettä). - Täytettyjen kurkkujen nautiskelija
Ainakin tyttis yrittää. ;) Haluispa munkin mies tehdä töihin mulle eväät. Pakko sun on kai aika suoraan sanoa, jos ei edes tota reseptivinkkiä oikein ottanut vastaan..
Munkaan äiti ei 'päästänyt' lapsuudenkodissa keittiöön tai opettanut ruoan laittoa, vasta 18v aloin itsenäisesti oppimaan. Väärin! Kauheat paineet laittaa kumppaneille sitten ruokaa, onko tarpeeksi hyvää ym.. Nykyään jo luotan taitoihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otat itse sen ruoanlaittovastuun tietysti. Vai odotatko tumput suorina, että tyttöystävä kantaa sinulle ruoat eteen? Kyllä hänkin oppisi, jos sinä näyttäisit miten ruokaa laitetaan. Vai etkö osaa itsekään?
Kuule se on naisen tai tyttiksen homma tehdä se ruoka! Mikään itseään miehenä pitävä mies ei rupea mihinkään homppeli keittiö hommiin!
Nainen opettelee ja tekee ruuan. Siitä ei kiistellä eikä tapella. Ämmät on keittiössä miehet pelaa pleikkaa ja ottaa kuppia.
Sinäkin mies vastainen ihminen!
Miehet ei pelaa mitää Playstationia tai muutakaan se on hompeleitten ja poikasten hommaa
Vierailija kirjoitti:
Hyi :'D Mutta pisteet naiselle kokeilunhalusta. Ei vaan taida silti mennä plussan puolelle. Vaikea tilanne, kun toinen kuitenkin yrittää. Ja vielä itse syö ihan ok ruokahalulla :D Ai vitsit, ei kyllä käy sun tilanne kateeksi, ap! Eikä mulla ole edes mitään neuvoja, kaikki mitä meinasin ehdottaa kaatui jo mielikuvissani. Osta kunnon purkki jotain tosi tulista soosia, sillä voi peittää kaiken maun? :D
Tätä teen jo :D. Laitan kaiken maailman soosseja aina sekaan, mutta ei se kyllä vielä ruuasta hyvää tee. Pakko keksiä jotain. - Täytettyjen kurkkujen nautiskelija
Tytsyssähän on selvästi potentiaalia, uskaltaa rohkeasti kokeilla. Itselleni on sattunut enemmänkin sellaisia tapauksia, jotka tekevät vuodesta toiseen niitä samoja, tuttuja ja turvallisia ruokia ja sormi menee suuhun heti jos pitäisi kokeilla jotain uutta tai improvisoida. Selkeästi kehityskelpoinen yksilö: pienellä, hyvin hienovaraisella, opastuksella tuosta on vaikka mihin. Sanot, että et ehdi itse yhtä usein itse tai yhdessä kokkailla, mutta koita keksiä sitä aikaa yhdessä kokkailuun jostain kumminkin. Koita käydä itse useammin kaupassa, osta "sointuvia" aineksia ja jätä vaikka ohjeita tai mailaa tai jätä jääkaapin oveen "täähän kuulostaa maukkaalta/tätä voitaisiin joskus kokeilla"-tyyliin reseptejä blogeista yms. Muista kehua onnistumisia, äläkä kohtuuttomasti arvostele epäonnistumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otat itse sen ruoanlaittovastuun tietysti. Vai odotatko tumput suorina, että tyttöystävä kantaa sinulle ruoat eteen? Kyllä hänkin oppisi, jos sinä näyttäisit miten ruokaa laitetaan. Vai etkö osaa itsekään?
Kuule se on naisen tai tyttiksen homma tehdä se ruoka! Mikään itseään miehenä pitävä mies ei rupea mihinkään homppeli keittiö hommiin!
Nainen opettelee ja tekee ruuan. Siitä ei kiistellä eikä tapella. Ämmät on keittiössä miehet pelaa pleikkaa ja ottaa kuppia.
No en viitsi puuttua tuohon sameaan aivopiereskelyysi noista mitä-kukin-tekee -rooleista. Tuo viimeinen lause kyllä kirvoitti parhaimmat naurut: "Sinäkin mies vastainen ihminen!" Eli siis olenko minäkin mies, vai vastainen ihminen vai mitä...? ;D Sinulla on tainnut peruskoulussa mennä sekä äidinkielen että kotitalouden tunnit yli hilseen!
Uskomatonta! Vaikuttaa aika tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tekisit sen ruokasi ihan omin pikku kätösin?
MIÄS ei tee ruokaa
Meillä ämmä tekee mun ruuvat mukaan lukien leivä nytkin hakee mulle oluen ja makkaraa
Ja puolisosi nimihän taisi olla se Barbara...?
Sano sille että sun lempiruoka on joku lasagne tms jossa ei voi epäonnistua niin jospa se sit mahdollisimman usein haluis tehdä rakkaansa lempiruokaa :D Muuten kokkaat sit itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei pelaa mitää Playstationia tai muutakaan se on hompeleitten ja poikasten hommaa
Miehet pelaa. Miehet on pelimiehiä!
Pleikka ja viina muija keittiössä näin meillä!
Miehen tytär on vähän samanlainen kokki, leivonnaisetkin saa maistumaan ihan hirveältä, en tajua.
Poikaystävänsä on aina ihan onnessaan kun tulevat meille ja saa syödä jotain leivonnaista mikä oikeasti maistuukin hyvälle.
Ollaan kyllä miehen kanss alettu jättämään väliin näitä likan kokkailuja, ei vaan pysty syömään :D
Innokas on kuitenkin ja aina leipomassa jotain, hukkaan menee nekin raaka-aineet
Osta Otavan kotiruoka kirja. Suosittele käyttämään kaikessa reseptejä
Soveltaminen vasta sitten kun Osaa
Kyllä tästä on pakko antaa 3/5, kun porukka lähti näin hyvin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille että sun lempiruoka on joku lasagne tms jossa ei voi epäonnistua niin jospa se sit mahdollisimman usein haluis tehdä rakkaansa lempiruokaa :D Muuten kokkaat sit itse
Jos voi epäonnistua makaronilaatikossa niin ei varmaan kannata ainakaan lasagnea toivoa.
Ehdota että kokeilee uudestaan sitä makaronilaatikkoa ka tällä kertaa munamaidon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin mietin. Olis ollu uskottavampi ilman tuota"ämmät ne ruokaa laittaa"-sovinismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin mietin. Olis ollu uskottavampi ilman tuota"ämmät ne ruokaa laittaa"-sovinismia.
Jos poikaystävä on noin perillä ruuanlaitosta, hän tekee sitä itse usein.
Mitä jos söisitte vaikka eineksiä silloin kun sinä et ehdi tehdä ruokaa? Jos sinä itse kokkaat kuitenkin aina ehtiessäsi niin saatte kotiruokaa myös. :) Eineksissäkin on ihan hyviä, lisäaineettomia vaihtoehtoja.
Miten muuten hoidit ruokahommasi ennen kuin muutitte tyttiksen kanssa yhteen?
Nyt on palstamammat siis sitä mieltä , että mies kokatkoon ja tyttöystävän mieltä ei saa missään nimessä pahoittaa? =) Palstan kaksoisstandardit.
Mutta asiaan. Kokkaatte yhdessä kun aikaa on, opetat ja pakastatte pata- ja laatikkoruokia valmiiksi.
Ostat sille peruskeittokirjoja ja katsotte ruokala-tyyppisiltä sivustoilta viikon ruokalistan valmiiksi.
Tällä tavalla säästyy myös rahaa kaupassa käynnissä, ei tule turhia ostoksia.
Ja sanot sille että se soveltaminen loppuu.
Syö ja kehu loppuun asti! Kunnes kuolema erottaa!