Tyttöystävä ei osaa tehdä ruokaa, miten siitä voisi sanoa?
Muutimme yhteen vähän aikaa sitten ja on käynyt harvinaisen selväksi ettei tuo nainen osaa laittaa ruokaa.
Viime aikoina olen saanut nautiskella mm. ruisjauhoista tehdyistä korvapuusteista (ei tiennyt ettei voi laittaa mitä tahansa jauhoja), keittämättömistä paistetuista perunoista ("Ai ne pitää keittää? No ihmettelinkin miksi ne on niin kovia.), makaroonilaatikosta jossa ei ollut munamaitoa, lihalientä tms (ei ollut kanamunia eikä lihaliemikuutioita niin ajatteli että tulee ihan hyvä jos ei laita, kun eihän se munamaito siinä edes maistu), tonnikalakeitosta (kyllä, ei osaa kuulemma valmistaa tavallista kalaa niin ajatteli että tonikala olisi helpompi, pakastekalaa ei älynnyt käyttää) ja nyt viimeisenä täytetyistä kurkuista (ei oikein tykkää tomaateista niin halusi kokeilla olisiko kurkut parempia, ei ollut).
On kivaa että tyttöystävä tykkää laittaa ruokaa, mutta kun hän ei yksinkertaisesti osaa. Hänellä on vielä sellainen tapa että pakkaa näitä ruokiaan minulle töihin evääksi. Yleensä "unohdan" ne jääkaappiin tai laitan roskiin, mutta tuntuu hölmöltä laittaa ruokaa roskiin. Miten voisin sanoa nätisti tästä?
Kommentit (88)
Ei kai se auta ku sanoa suoraan, mutta ei kuitenkaan tyyliin "Oot muuten paska kokki, painuppa vittuun keittiöstä" :D Sano että sinä haluaisit alkaa kokkaamaan tai että voisitte tehdä yhdessä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos osallistuisit kokkaukseen niin voit varmistaa, että tekee "oikein".... Eiköhän se tyttis ottaisi oppia.
Meillä menee työvuorot pahasti ristiin niin harvemmin ehditään laittaa ruokaa yhdessä. Yleensä jompikumpi laittaa, vähän sen mukaan miten on aikaa. - Täytettyjen kurkkujen nautiskelija
No otat itse sen ruoanlaittovastuun tietysti. Vai odotatko tumput suorina, että tyttöystävä kantaa sinulle ruoat eteen? Kyllä hänkin oppisi, jos sinä näyttäisit miten ruokaa laitetaan. Vai etkö osaa itsekään?
Ihan kuin hän vähän vitsailisi kanssasi, mutta ilmeisesti hän on tosissaan. :D Toki tuo on ongelma, sano vain aika suoraan! On naurettavaa heittää ruokaa pois. "Kulta, on tosi kiva että teet safkaa, mutta minäkin teen sitä oikein mielelläni. Sinun täytetty kurkku -viritelmät eivät vain toimi minun kohdallani, ehkä voisimme yhdessä opetella jotain muuta?" Ja miten ihmeessä nainen syö itse omia ruokiaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se auta ku sanoa suoraan, mutta ei kuitenkaan tyyliin "Oot muuten paska kokki, painuppa vittuun keittiöstä" :D Sano että sinä haluaisit alkaa kokkaamaan tai että voisitte tehdä yhdessä ruokaa?
Hah, juu en ihan noin ajatellut hoitaa :D. Laitan ruokaa aina kun ehdin, mutta tyttöystävällä tuppaa olemaan enenmän aikaa niin saadaan sitten nautiskella näistä hänen luomuksistaan. - Täytettyjen kurkkujen nautiskelija
Laita se johonkin talouskouluun tms.. tai opeta itse. Sano ettei tee mitään ruokaa ilman tarkkoja ohjeita ja täyttä selvyyttä mitä pitää tehdä.
Tiedän että jonkun korvaan kuulostaa uskomattomalta, mutta oma mieheni on yhtä avuton joten uskon täysin.
Sanoisin suoraan, mutta mahdollisimman kiltisti. Siis että arvostat että yrittää mutta voisi yrittää lopettaa ton sooloilun ruuanlaitossa ja noudattaa reseptejä kun lopputulos ei ole hyvä eikä ole sun makuun. Aikuinen ihminen kyllä ymmärtää tämän eikä pitäisi kilahtaa
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin hän vähän vitsailisi kanssasi, mutta ilmeisesti hän on tosissaan. :D Toki tuo on ongelma, sano vain aika suoraan! On naurettavaa heittää ruokaa pois. "Kulta, on tosi kiva että teet safkaa, mutta minäkin teen sitä oikein mielelläni. Sinun täytetty kurkku -viritelmät eivät vain toimi minun kohdallani, ehkä voisimme yhdessä opetella jotain muuta?" Ja miten ihmeessä nainen syö itse omia ruokiaan?
No yleensä syö ihan hyvällä ruokahalulla. Joskus saattaa sanoa että maistuu vähän erikoiselle tms, mutta ei kyllä koskaan sano suoraan että maistuu pahalta. - Täytettyjen kurkkujen nautiskelija
Vierailija kirjoitti:
Teet itse. Paistinpottuja ei kyllä ole pakko keittää.
Ja lisään vielä että ne voi kyllä esikypsentää mikrossakin jos nyt haluaa nopeuttaa.
Vierailija kirjoitti:
No otat itse sen ruoanlaittovastuun tietysti. Vai odotatko tumput suorina, että tyttöystävä kantaa sinulle ruoat eteen? Kyllä hänkin oppisi, jos sinä näyttäisit miten ruokaa laitetaan. Vai etkö osaa itsekään?
Kuule se on naisen tai tyttiksen homma tehdä se ruoka! Mikään itseään miehenä pitävä mies ei rupea mihinkään homppeli keittiö hommiin!
Nainen opettelee ja tekee ruuan. Siitä ei kiistellä eikä tapella. Ämmät on keittiössä miehet pelaa pleikkaa ja ottaa kuppia.
Sinäkin mies vastainen ihminen!
"Kuule kulta, työkaveri kehui ruokaa x, googlailin ohjeen eikä taida meiltä löytyä näitä aineita, lähdetään kauppaan." "Oho kello on jo noin paljon, kiirehän tässä tulee, tehdään yhdessä." Ja sitten pidät huolen että kaikki menee kuten ohjeessa sanotaan. Hyvällä tuurilla tyttöystäväsi oppii ainakin yhden ruuan tekemään oikein. Sopivaksi katsomasi ajan jälkeen opettelette -jälleen yhdessä- tekemää jotain muuta ruokaa.
Tai sitten alat tekemään itse ne ruuat teillä tai otat eron. Leipomisissa, kehu kuinka hyvää joku "erikoiskakku x" oli ja taas menette kauppaan, jauhohyllyllä ihmettelet miten paljon erilaisia jauhoja onkaan, jne. Eli taas opettelette yhdessä.
No joo, kokemuksesta voin sanoa että raskasta on yrittää nätisti tehdä selväksi että toiminnassa on parantamisen varaa. Vika kun ei välttämättä ole tyttöystävässä vaan hänen äidissään joka ei ole antanut lapsensa koskaan tehdä mitään kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Laita se johonkin talouskouluun tms.. tai opeta itse. Sano ettei tee mitään ruokaa ilman tarkkoja ohjeita ja täyttä selvyyttä mitä pitää tehdä.
Tiedän että jonkun korvaan kuulostaa uskomattomalta, mutta oma mieheni on yhtä avuton joten uskon täysin.
Vähän tylyltä kuulostaa joku talouskoulu. Olen yrittänyt pari kertaa hänen mokattuaan sanoa että katsoisi vaikka Kotikokin sivuilta ohjeita, jotta ei tulisi niin helposti mokia, mutta ei. - Täytettyjen kurkkujen nautiskelija
Perunat voi kyllä paistaa keittämättäkin (teen usein itsekin niin), vie vain enemmän aikaa. Täytetty kurkku on ihan mahdollinen ruoka sekin.
Mutta joo, uskon että pahaa on ollut. Mitä mieltä tyttis itse on kokkauksistaan? Jos myöntää epäonnistuneensa, on varmaan helppo mennä keittiöön mukaan opettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tekisit sen ruokasi ihan omin pikku kätösin?
Olikohan tämä nyt kolmas kerta kun joku sanoi näin? Lue keskustelua niin olet paremmin kärryillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tekisit sen ruokasi ihan omin pikku kätösin?
MIÄS ei tee ruokaa
Meillä ämmä tekee mun ruuvat mukaan lukien leivä nytkin hakee mulle oluen ja makkaraa
Mitäs jos osallistuisit kokkaukseen niin voit varmistaa, että tekee "oikein".... Eiköhän se tyttis ottaisi oppia.