Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären lapset vs miniän lapset

Vierailija
24.01.2016 |

Sääli, että aina jos Äidillä on tyttäriä ja poikia, menee lapsenlapsissa automaattisesti tytärten lapset poikien lasten edelle.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole huomannut tällaista. Enemmän vaikuttaa se, miten lähekkäin asutaan ja ollaan muutenkin tekemisissä.

Ap:n teoriassa voisi ehkä olla perää siinä mielessä, että usein äiti pitkään kotona lasten kanssa ja ehkä luonnollisesti molemmat äidit (tytär ja pojan vaimo) enemmän tekemisissä omien äitiensä kanssa tässä pikkulapsivaiheessa, jolloin side näihin lapsenlapsiin syntyy läheisemmäksi?

Ja kun näin miettii, niin saahan ne pojan lapset läheisemmän isovanhemman siis äitinsä perheestä, eikö niin?

(ihan tosissaan en tähän ap:n teoriaan usko, mutta tällainen ajatus nyt vain tuli mieleeni)

Vierailija
22/25 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniän lapset ei ole poikani lapsia, joten en ymmärrä, miksi minun pitäisi heitä paapoa. Menkööt omille isovanhemmilleen. Miniä kyllä yrittää, että koska hän asuu poikani kanssa ja koska minä olen hänen miehensä äiti, niin minulla olisi velvollisuus niitä lapsia hoitaa. Miksi olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttären lapset ovat äidille eli mummolle tärkeimmät, ovatko sitten pojan lapset isälle eli vaarille tärkeämmät? Tässähän olisi tasa-arvoa.

Enpä tiedä, tästä on tehty aloitus hiljattain. Miksiköhän joku tehtailee niitä? Jos mietin tuntemiani perheitä, en ole tuollaista ilmiötä huomannut ollenkaan. Poikien lapset ovat mummoilleen erityisen läheisiä. Toki ovat myös hyvin isiensä näköisiä, joten tuo epävarma sukulaisuus ei ainakaan heidän kohdallaan ole issue.

Perusfaarille  lapsenlapset ovat lähinnä kiusanhenkiä, jotka estävät mäkihypyn nonstop-katsomisen, koska telkkarista tulee samaan aikaan lastenohjelma.

Vierailija
24/25 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 22, tarkoitatko siis, että miniäsi lapset eivät ole poikasi siittämiä? Jos näin on, niin ymmärrän asenteesi edes jollakin tasolla, mutta en täysin. Oletko niin jyrkkä asenteissasi, että et hyväksy lapsia, jotka poikasi on hyväksynyt?

Jos taas lapset ovat poikasi siittämiä, niin en ymmärrä asennettasi lainkaan. Yleensä lapsella on isovanhemmat sekä äidin että isän puolelta, tai ainakin on luut, jos eivät enää ole elossa. Avoliitot ja -erot sekä avioerot tekevät sitten asian mutkallisemmaksi toisinaan. Monet ex-miniät katkaisevat lapsilta kokonaan yhteyden isän vanhempiin, monesti jopa isään. Ja kuitenkin lapset ja isovanhemmat ovat syyttömiä osapuolia erossa.

Vierailija
25/25 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärillä ei ole vielä lapsia mutta pojalla on. Olin alussa tosi huolissani koska yleensä tyttäret ovat paljon omien äitiensä kanssa vauvoineen ja pelkäsin jääväni syrjään. Turha luulo:) Saan natiaisen joka viikko luokseni hoitoon, muutenkin käyvät meillä lähes viikoittain. Olemme toisen mummin kanssa hyviä ystäviä joten jakamisesta tuskin tulee riitaa:D

Saa nähdä mikä on tilanne sitten kun tyttärille tulee lapsia, heille jotenkin kynnys piipahtaa tässä kotona on kyllä matalampi kuin pojalle vaikkei meidän puolelta olekaan koskaan ollut mitään esteitä. Ovat vaan menevämpää sakkia.