Laihdutamme miehen kanssa ja löysin lattialta kuitin
Maanataina ostettu mm. Ben & Jerries-jäätelöä, karkkia jne. Mitään ei kuitenkaan löydy kotoa, eikä mies olemaininnut mitään. Käyn töissä ja mies on kotona työttömänä. Ei harrasta liikuntaa ja olemme pyrkineet muuttamaan ruokailutottumuksiamme mm. Kasviksia ja hedelmiä lisää. Molemmat olemme sairaalloisen ylipainoisia. Viitsinkötuoda asian ilmi, että mies taitaa syöpötellä salaa, kun käyn töissä?
Kommentit (20)
Mitä hyötyä tuoda asia esiin? Vahiko on jo tapahtunut. Mies ei varmasti nauti olostaan arvottomana läskinä, joten jälkikäteen varmasti katuu itsekin tätä tapahtunutta repsahdusta. Itse antaisin olla ja unohtaisin koko jutun.
Sano, että työttömän kannattaisi syödä halvempaa jätskiä, niin saat tuplanöyryytettyä.
Sä et ole vastuussa miehesi laihduttamisesta tai mässäilystä. Mies ei selvästikään halua sitoutua projektiin. Joten tsemppiä sulle jatkoon, pidä vaan oma elämänmuutos ja anna miehen tehdä niinkuin parhaaksi näet.
Mitä ihmettä? Anna nyt aikuisen ihmisen syödä herkkuja, jos niin haluaa. Ei tuo nyt kovin vakava rikos ole.
No jaa. Itseäänhän tuo vain noilla ostoilla lihottaa. Minäkin laihdutan, ostin perjantaina Ben&Jerryä, elämäni ekan kerran muuten. Söin siitä hiukan, enkä tykännyt purkista kauhomisesta. Se oli ensimmäinen ja ainut herkkuni tammikuun aikana. Tänään olen jatkanut "salaattilinjalla" ja aion jatkaakin. Miehelläsi on painonpudotuksessa selvä motivaatio-ongelma ja se tuskin jäkättämisellä miksikään muuttuu. Miksi mies ei muuten liiku, jos ei ole edes töissä?
Ota vain puheeksi, mutta pidä asiallinen linja. Eli huoli terveydestä, yhteiset tavoitteet ja niihin sitoutuminen jne. Mies varmaan tuntee morkkista salasyömisistään, eikä elämäntaparemonttianne varmasti auta, jos toinen nalkuttaa asiasta ja toinen ahdistuksissaan/uhmassaan vetää sitten lisää herkkuja naamaansa.
Tulee sellainen olo, että ap on tämän koko idean takana touhottamassa ja mies ei vaan viitsi sanoa mitään, eittei synny riitaa. Ap päsmäröi varmaan kaikesta.
No voithan asiasta mainita SYYLLISTÄMÄTTÄ. Te olette itsenne ylilihavaan kuntoon just syömisellä saaneet, joten aina se elitapojen muuttaminen ei onnistu kertaheitolla. Joillakin se itsekuri kestää paremmin, toiset repee helpommin, jolloinka tollasia ahmimisjuttuja tulee. Kantsis ennemminkin keskustella, että onko uusi ruokavalio miehelles liian "rankka" eli pitäskö niitä ruokailutottumuksia hänen muuttaa vähän hitaammin, ja tehdä enemmän pään sisällä sitä ajatustyötä elintapojen muuttamisen kanssa. Meinaan vaan sitä että toinen ei pysty toista ohjaamaan tai pakottamaan, vaan sen on lähdettävä ihmisestä itsestään ja halu myös muuttaa vanhoja huonoja tapoja.
Laihduttamisessa voi tulla repsahduksia, mutta kyllä niiden jälkeen elämä taas jatkuu. Omasta motivaatiosta kuitenkin viime kädessä on kyse.
Eli enpä viitsisi menneitä käydä ihmettelemään.
Onhan hänen täytynyt ainakin kauppaan asti liikkua. Liikuntaa se on sekin.
Olet vastuussa vain itsestäsi, vaikka yhdessä olette sopineet laihduttamisesta. Saa kai aikuinen mies syödä herkkuja, jos haluaa. Ehkä sit taas jaksaa tsempata sun kanssa? Miksi siis ottaisit asian puheeksi?
Off topic, mutta sanoin joskus miehelleni vitsillä jonkun keskustelun yhteydessä, että Plussa-verkkopalvelusta näkee, mitä on ostanut (nykyään kai näkeekin). Raukka tunnusti, miten on ostanut kaupasta suklaanappirullia ja syönyt matkalla kotiin kävellessään. Aww...
Ota ihmeessä puheeksi (syyllistämättä). Reosahdukset normaaleja, sitten taas tsempataan ja jatketaan eteenpäin. Jos et ota puheeksi, voi käydä niin että tuosta salaherkuttelusta tulee tapa jos ei jo ole ja mies vetää jädeä joka päivä. Kuukauden päästä sitten "ihmettelee", kun ei ole laihtunut ja sinä olet.
Mies sanoi itse, että nyt on mennyt satanen niin pahasti rikki, että aletaanko yhteiseen ruokaremppaan. Aikaisemmin minä olen yrittänyt sitä, mutta repsahdan yleensä aina kun toinen mussuttaa päivittäin mm. suklaata ja muuta mässyä. Liikuntaa mies ei halua harrastaa, koska hän ei pidä liikunnasta. Osti uintikortin, mutta ei ole käynyt uimassa kertaakaan. Sen sijasta näköjään vetää jädeä, karkkia ja suklaata, kun olen töissä. Ap
Ap, sinuna en puuttuisi miehen syömisiin. Ehkä hän repsahti ja asia harmittaa häntä, ehkä hän herkuttelee salaa jatkuvasti. Hän on aikuinen ja itse vastuussa itsestään. Jatka vaan omaa projektiasi, älä luovuta. Ehkä mieskin siitä taas motivoituu.
Mun mielestä tuo on petollista toimintaa, olisin todella vihainen ja surullinen. Yhdessä laihdutetaan ja toinen vetää herkkuja lärviin salaa, vielä tuollaisia luksusjätskejä. Ota puheeksi, varmaan tekee tuota jatkuvasti muuten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Anna nyt aikuisen ihmisen syödä herkkuja, jos niin haluaa. Ei tuo nyt kovin vakava rikos ole.
Ai kamala, mies syö herkkuja (salaa) laihdutuksen aikana, suurimman osan asenne on tuo, että anna syödä, ei ole paha eikä sinun asiasi.
Annapa olla, jos naisosapuoli tekee samaa, niin johan käsketään laittaa ihrasika ruotuun :'DDD
Kyllä viitsit.