Pesukoneen roudaus kierreportaissa
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Ensi viikonloppuna pitää saada 60 cm pesukone kierreportaita alas yläkerrasta alakertaan. Googlailin ohjeita ja on jo selvinnyt, että ihan ensimmäiseksi pitää avata nukkasihti ja päästää mahdolliset vedet ulos.
Haku sanoilla pesukone kantoliina tuotti vauvankantoliinojen pesuohjeita. Niitä ei nyt tässä tarvita vaan olisin halunnut neuvoja siitä, miten kantoliinoihin vyöttäydytään.
Kantajina on kovakuntoinen mies ja sen erittäin järkevä, harkitseva ja myöskin roteva kaveri.
Kaksipyöräinen nokkakärry olisi käytettävissä mutta pelkään, että sen kanssa tulee vaan lisää hankaluuksia kun portaat kääntyvät 180 astetta matkalla ylhäältä alas.
Jos jollakin on antaa tekniikkavinkkejä niin olisin kiitollinen.
Kommentit (14)
Liinat ovat hankalia, koska tottumaton laskee ja nostaa yleensä liian vähän tai liikaa. Minä olen kuljettanut pesukoneen ja isot tavarat vanhanaikaisesti yksi porras kerrallaan. Siinä on aikaa huilata vaikka jokaisella portaalla. Kahden hengen voimin kulkee parhaimmin, mutta olen minä (nainen) yksinkin peruspesukoneen saanut kulkemaan.
Saiskos jostain lainaksi sellaisia nokkakärryjä, joilla ne liikkeiden kuljetushemmot roudaavat koneita? Ne kärryt niiaa sillai nätisti portaissa.
Vierailija kirjoitti:
Liinat ovat hankalia, koska tottumaton laskee ja nostaa yleensä liian vähän tai liikaa. Minä olen kuljettanut pesukoneen ja isot tavarat vanhanaikaisesti yksi porras kerrallaan. Siinä on aikaa huilata vaikka jokaisella portaalla. Kahden hengen voimin kulkee parhaimmin, mutta olen minä (nainen) yksinkin peruspesukoneen saanut kulkemaan.
Meinaatko siis niin, että kone lasketaan aina joka portaalle ja sitten taas uusi punnerrus? Kuulostaa fiksulta! Kiitos!
Lainaa nokkakärry jossa on putkista tehty laajennettu nokkaosa. Ei sillä voi ajella alas, mutta molemmat kantajat saa hyvän otteen ja homma sujuu helposti ilman tuskaa
Minä olen jo kauan odotellut, että insinöörit keksisivät kunnolliset kahvat pesukoneisiin. Aika pitkästyttävää on odottelu ollut.
Vierailija kirjoitti:
Saiskos jostain lainaksi sellaisia nokkakärryjä, joilla ne liikkeiden kuljetushemmot roudaavat koneita? Ne kärryt niiaa sillai nätisti portaissa.
Ne ei toimi kovin hyvin kierreportaissa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sellaisia, joissa on kolme pyörää per puoli? Portaikko on aika ahdas, kärryt eivät välttämättä mahdu sinne. Kiitos vinkista kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Lainaa nokkakärry jossa on putkista tehty laajennettu nokkaosa. Ei sillä voi ajella alas, mutta molemmat kantajat saa hyvän otteen ja homma sujuu helposti ilman tuskaa
Minä olen jo kauan odotellut, että insinöörit keksisivät kunnolliset kahvat pesukoneisiin. Aika pitkästyttävää on odottelu ollut.
Kiitos vastauksesta. Meillä on juuri sellaiset kärryt, Biltemasta ostetut eikä maksaneet paljon. Niissä kone kulkee ketterästi tasamaalla mutta portaikko on todella kapea niin että mutkassa voi tehdä tiukkaa kärryjen kanssa. Minua myös epäillyttää miten kärryn hallinta onnistuu portaiden käännekohdassa kun asekelmat ovat siellä keskellä kapeammat. Tippuuko pyörä kapeammalta puolelta ensin ja sitten menee kärry vinoon ja hupisista keikkaa... Toinen ukko saa kyllä olla alapuolella pönkkäämässä mutta silti.
Alkup. kysyjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Meillä on juuri sellaiset kärryt, Biltemasta ostetut eikä maksaneet paljon. Niissä kone kulkee ketterästi tasamaalla mutta portaikko on todella kapea niin että mutkassa voi tehdä tiukkaa kärryjen kanssa. Minua myös epäillyttää miten kärryn hallinta onnistuu portaiden käännekohdassa kun asekelmat ovat siellä keskellä kapeammat. Tippuuko pyörä kapeammalta puolelta ensin ja sitten menee kärry vinoon ja hupisista keikkaa... Toinen ukko saa kyllä olla alapuolella pönkkäämässä mutta silti.
Juurihan tuossa sanottiin että älä aja niillä kärryillä alas, vaan käytä niitä kantotelineenä.
Alkup. kysyjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostatte koko paketin ilmaan, toinen kahvoista ja toinen nokan putkista ja kannatte koko paketin ilmassa alas. Se on helppo homma. Koneen pysymisen voi varmistaa muutamalla kierroksella jeesus-teippiä.
Alkup, Kysyjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko siis niin, että kone lasketaan aina joka portaalle ja sitten taas uusi punnerrus? Kuulostaa fiksulta! Kiitos!
Juuri niin. Sen jaksaa yksinkin, kunhan muistaa nojata koko ajan pesukoneeseen. Mieluummin kahden voimin. Ja ne kärryt sitten heti käyttöön siellä portaiden alapäässä.
Vierailija kirjoitti:
[
Juurihan tuossa sanottiin että älä aja niillä kärryillä alas, vaan käytä niitä kantotelineenä.
Ahaa, kiitos, nyt tajusin mitä tuo edellinen tarkoitti!
Nyt täytyy vaan kokeilla mahtuvatko kärryt portaikkoon koneen kanssa. Ehkä pitää rakentaa pahvilaatikoista dummy-pesukonekone, jotta näkee mitat. :-D
On tämä palsta mainio kun täältä saa vastauksia kysymyksiin, joita Googlekaan ei tiedä. Kiitos kaikille!
Kuinkahan tän projektin ka s on käyny. Ittellä sama homma edessä. Pesukone ja portaat saman levuuset melkein 😫
Todennäköisesti mies ja sen kaveri kyllä saavat sen koneen kannettua ongelmitta alas ilman että siihen tarvitsee hirveää stressiä ja kilometrin pituista kirjoittelua vauvapalstalle.
Painovoima on ystäväsi.
I'm free fallin'...