Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin mielipiteissä itketään taas kauppojen sunnuntaiaukioloa

Vierailija
24.01.2016 |

"Hyvät Suomen kauppiaat, tuumatkaa porukalla, että kaupat avataan sunnuntaisin vasta klo 12.

Rauhoitetaan sunnuntaiaamut lepoon ja perheiden yhteiseen oloon. Myös te kauppiaat ja henkilökunta tarvitsette aamun, jolloin levätä. Myös kirkot kutsuvat meitä kaikkia sunnuntaiaamuisin hiljentymään ja hakemaan voimia tähän kiireeseen elämänrytmiin."

http://www.hs.fi/paivanlehti/24012016/a1453519429566

Hyvänen aika taas. Taas joku välkky olettaa että sunnuntaityötä tehtäisiin vain kaupan alalla.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan aina jotkut ay-aktiivit tai uskovaiset alkavat inistä jos ihmisten elämää helpotetaan.

Vierailija
22/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelee muutenkin asioita, jotka ei välttämättä aivan kaikkia kiinnosta.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin riittäisi jos kaupat olisivat auki seuraavasti:

Ma - Pe 09 - 17, La 10 - 15 ja Su kiinni.

Sekä kaikkina kirkollisina pyhinä suljettuina. Näin saisimme rauhan ja voisimme keskittyä itse elämään.

Voisin tuurilla kerita kauppaan kerran viikossa. Hieno homma, mutta mita mina syon loput ajasta?

Vierailija
24/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aukioloaikojen pidentyminen on vain positiivinen asia. Ihmiset tarvitsevat työtä ja mahdollisuuksia tienata, kuluttaa ja käyttää palveluita - eikä viettää rauhallisia sunnuntaiaamuja jos ei itse sellaista rauhaa kaipaa. Kuka nyt enää muutenkaan käy joka viikko kirkossa. Vain hyvin pieni osa ihmisistä.

Ja asiakkaat maksaa tämän kaiken kohonneissa hinnoissa. Minusta olisi reilua että ne jotka haluavat shopata pyhäisin ja iltaöisin maksaisivat kustannukst tästä. Mutta ei kaikki asiakkaat, myös ne normiaikaan shoppaavat pääsevät maksamaan lisääntyneet kustannukset.

Vierailija
25/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aukioloaikojen pidentyminen on vain positiivinen asia. Ihmiset tarvitsevat työtä ja mahdollisuuksia tienata, kuluttaa ja käyttää palveluita - eikä viettää rauhallisia sunnuntaiaamuja jos ei itse sellaista rauhaa kaipaa. Kuka nyt enää muutenkaan käy joka viikko kirkossa. Vain hyvin pieni osa ihmisistä.

Ja asiakkaat maksaa tämän kaiken kohonneissa hinnoissa. Minusta olisi reilua että ne jotka haluavat shopata pyhäisin ja iltaöisin maksaisivat kustannukst tästä. Mutta ei kaikki asiakkaat, myös ne normiaikaan shoppaavat pääsevät maksamaan lisääntyneet kustannukset.

No juurihan niitä hintoja ollaan laskemassa.

Vierailija
26/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos perustat itse sellaisen kaupan, joka on hyvin rajoitetusti auki. Sinun logiikallasihan se olisi loistava bisnes kun kulut jäisivät niin pieniksi! ;)

Eiköhän ne kauppiaat valitse aukioloaikansa sen perusteella mikä kannattaa. Ei varmaan tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
27/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi myoskin hienoa etta Tampereen etelapuolisten alueiden ei tulisi maksaa muun Suomen subventoituja jakelukustannuksia hinnoissaan.

Vierailija
28/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta kaupat sais aueta vaikka kello15, en minä koskaan käy aamulla tai keskipäivällä kaupassa, minä olen silloin töissä ja viikonloppakin haluan nukkua myöhään ja vetelehtiä kotona ilman että heti noustua pitäisi lähteä johonkin.

"1960-luvun lopussa tuli voimaan uusi aukioloaikalaki (435/1969). Itsepalveluperiaatteen myötä kauppa oli siirtynyt yhä suurempiin ja kalliimpiin liiketiloihin, jotka piti saada tuottamaan mahdollisimman hyvin. Laki mahdollisti aukioloajan pidennyksen arkisin kahdella tunnilla ja lauantaisin tunnilla. Kaupat saivat olla auki arkisin 8.00–20.00 ja lauantaisin 8.00– 18.00. Aukioloaikojen pidentyessä kuluttajien mahdollisuudet suorittaa ostoksiaan paranivat. Lisäksi uusi asetus kioski- ja siihen verrattavasta kaupasta (436/1969), mahdollisti joidenkin päivittäistavaratuotteiden hankinnan kioskeista ja huoltoasemilta. Aiemmin päivittäistavaroiden myyminen niissä ei ollut sallittua."

"Kaupan aukioloa pidennettiin 1997, kun voimaan astui uusi liikeaikalaki (276/1997). Kuluttajat saattoivat tehdä nyt ostoksia arkisin kello 7.00–21.00 välisenä aikana. Samalla sallittiin kaikkien kauppojen aukiolo viitenä sunnuntaina kesä-, heinä-, elo- ja joulukuussa"

Kyllä minä muistan lapsuudestani että kaupat menivät pienemmillä paikkaunnilla viimeistään 19.00 kiinni arkisin, pikkukyläkaupat jopa 17.00. Lauantaina ne meni kiinni jo kahdelta. Muistan kun työsskäyvällä äidilläni oli aina kiire kauppaan. En kyllä muista että kuka valitti siitä että kaupat alkoi olemaan yhdeksään asti auki.

Vierailija
29/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin riittäisi jos kaupat olisivat auki seuraavasti:

Ma - Pe 09 - 17, La 10 - 15 ja Su kiinni.

Sekä kaikkina kirkollisina pyhinä suljettuina. Näin saisimme rauhan ja voisimme keskittyä itse elämään.

Eli mä en pääsis kauppaan kuin lauantaisin. 

t. pph (työaika joka päivä 7.30-17)

Vierailija
30/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihä meillä muilla mitää väliä oo vaikka ei sunnuntaina kirkkoon päästäisi tai saataisi olla perheen kanssa, mutta auta armias jos kauppa on auki vähän aikasemmin ja pidempään! Terveisin taksikuski

No me nyt ollaan niin saatanallisen syntistä väkee, että hihhulit on meidän suhteen menettänyt toivonsa jo ajat sitten ;)

t: toinen suhari

Vierailija
31/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kauppojen ei tarvii olla yömyöhään auki.

Kuinka tyhmä saa olla kun vertaa Kaupan aukioloaikoja sairaalan tms.. Aikoihin?!? Äly hoi nyt taas

https://www.facebook.com/video.derna/videos/1012496775480660/

Vierailija
32/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mielelläni kaikki sunnuntaitunnit, jotka irti saan. Niistä vain on yleensä kova taistelu.

Vierailija
33/33 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä ongelma ihmisille voi olla jos kauppias haluaa pitää kauppaa auki vaikka sitten kellon ympäri :D Kyllä monet opiskelijatkin on varmasti onnessaan sunnuntaivuoroista tai sitten kuka tahansa muu työtön jolle kelpaisi millaset tahansa työajat. Se on sitten kauppiaan ongelma löytyykö asiakkaita tarpeeks aukioloaikoihin suhteutettuna mutta jos löytyy niin helvetin hyvä homma kaikin puolin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän