Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolaamani suklaalevy jäi kaupassa hyllyyn ylipainoisen henkilön ansiosta

Vierailija
24.01.2016 |

Niin. Tällainen mietityttää tänään.

Olin siis kaupassa ja mieleni halajasi suunnattomasti jotain hyväskää näin niin kun sunnuntain kunniaksi. Huolimmatta siitä, että olin herkutellut varmaan joka päivä tällä viikolla. Mutta silti, olihan nyt lauantai. Ja lauantai-herkut on aina kuitenkin lauantai-herkut!

Kuolasin karkkihyllyllä Maraboun suklaalevyjä ja arvoin enttententten minkä maun ottaisin. Olin jo eilen tuhonnut yksin yhden Fazerin suklaalevyn, joten hieman huonolla omallatunnolla siinä suklaiden edessä seisoskelin ja koitin epätoivoisesti perustella itselleni miksi olisin oiketettu tällä kertaa herkuttelemaan. Kävin mielessäni kaikki mahdolliset vaihtoehtoiset ratkaisut suklaalevyn ostamisen sijaan, mutta sieltä se appelsiinikrokanttilevy vaan huuteli hyllystä!

Kunnes samalle karkkihyllylle saapui selvästi ylipainoinen nuorehko, joskin itseäni vanhempi henkilö, napaten ohimennen hyllystä hyvin tottuneen oloisesti pari karkkipussia ja mm. yhden kuolaamistani suklaalevyistä, jatkaen sitten matkaansa kohti kassoja hieman suruisen näköisenä.

Tuo henkilö katosi nurkan taakse, mutta pysähydin itse miettimään, että jossain vaiheessa mä voisin olla tuossa pisteessä tällä menolla. Siis yhtä ylipainoinen. Päivittäin herkuttelemalla. Valehtelemalla itselleen, että herkku on millon mistäkin syystä ansaittua. Iloon ja suruun. Onnistumiseen ja epäonnistumiseen. Juhlaan ja arkeen. Herkku maistuu aina ja sen syömiselle löytyy aina syy, kun oikein kaivetaan. Ainakin mä löydän!

Sanotaan, että ylipaino kertyy usein salakavalasti ja että sen taustalla on arjen pienet valinnat. Tänään mun pieni arjen valinta muuttui radikaalisti terveellisempään suuntaan tuon karkkihyllylle samaan aikaan sattuneen henkilön ansiosta. Iso kiitos hänelle ravistelustani todellisuuteen. Vielä olen onnekseni normaalipainoinen ja tyytyväinen elämääni. Mutta ei se vaadi kuin hetken, kun kierre kohti ylipainoa on käynnissä, joillakin valitettavasti jäädäkseen.

Ajatuksia? Ylipainoon, painonhallintaan? Itsekuriin, itsensä tuntemiseen? Tunnesyömiseen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy samat ajatukset mut ostan silti. Päätin elää itelleni. Joskus taas revin kuntosalilla urakalla.

Vierailija
2/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuteli hyllystä :D!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on terveellistä, siinä on mm. kuitua.

Vierailija
4/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tehnyt tarpeeksi vahvan päätöksen joudun käymään perusteluja kaupassa käydessäni, miksi en voi ostaa herkkua. Miksi en tarvitse herkkua. Kun herkuttomuus jatkuu tarpeeksi pitkään, joutuu herkkujen kohdalla miettimään, mikä herkku on tarpeeksi hyvää, että sen voi ostaa. Enää ei siis mikä tahansa herkkupala kelpaa, vaan pitää olla spesiaalia. Lihavat ihmiset motivoi kiinnittämään huomiota omiin valintoihin, samoin omien vatsamakkaroiden kutistuminen ja energisempi olo.

Vierailija
5/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain kunniaksi olit ostamassa lauantaiherkkuja, koska lauantai-herkut on aina kuitenkin lauantai-herkut!

Nyt vähän yritystä. 0/5.

Vierailija
6/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolattu pakkaus on ostopäätös.

Vierailija
7/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jatkoi matkaansa hieman surullisen näköisenä? Ihan sitten kiiruhdit katsomaan, millainen ilme sillä naisella oli naamalla?

Vierailija
8/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväskä, aivan yliällöttävä sana :D 

Vierailija
9/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jätskiä ja suklaata. Koska mä voin. Eilen juoksulenkki, tänään sali. 5 kertaa viikossa kunnon treeni, niin voi viikonloppuna herkutella.

Vierailija
10/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kalorit ja syö herkkuja sen mukaan. Korvaa herkuilla oikeita ruokia. Minulla on toiminut hyvin. Jos vedät karkkipussin, niin tee se vaikka kolmelta iltapäivällä ja et sitten syö enää mitään koko päivänä. 300g karkkipussista tulee 1000 kcal, eli puolet päivän tarpeesta. 

Herkkujen eteen pitää vähän kärsiä. Toinen vaihtoehto on liikkua ihan hitosti, mutta ei se tällaista laiskaa paskaa jaksa kiinnostaa.

T: Painoindeksi 19,7

Vierailija
11/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyväskä, aivan yliällöttävä sana :D 

Sana on sanojansa tapainen.

Vierailija
12/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin mennä tästedes aina karkkihyllylle pilaamaan laihojen ihmisten herkkuhalut :D

t. hieman ylipainoinen herrasmies

Vierailija
13/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ku kivaa, vihdoinkin joku ottaa ylipainoisuuden esiin! Ja erittäin hyvin hoksattu tuo surullinen ilme :D Tää onkin ollut niin tabu tällä palstalla! Nyt vain aletaan odottelemaan erästä nelikirjaimista nikkiä paikalle! :P

Kaivankin namit esiin. Mulla on täällä vielä muutama konvehtirasia, marmeladia ja pari kiloa mix-karkkeja. Ihana ilta voi alkaa :D

Jahas, hetkinen, hiljennän telkun, niin nautinto on täydellinen!!!

Vierailija
14/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en osta ikinä enää karkkia jos niitä aikuisetkin seisoo kuolaamassa.

Vierailija
15/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain kunniaksi herkkuja koska olihan nyt lauantai? Täh

Vierailija
16/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske kalorit ja syö herkkuja sen mukaan. Korvaa herkuilla oikeita ruokia. Minulla on toiminut hyvin. Jos vedät karkkipussin, niin tee se vaikka kolmelta iltapäivällä ja et sitten syö enää mitään koko päivänä. 300g karkkipussista tulee 1000 kcal, eli puolet päivän tarpeesta. 

Herkkujen eteen pitää vähän kärsiä. Toinen vaihtoehto on liikkua ihan hitosti, mutta ei se tällaista laiskaa paskaa jaksa kiinnostaa.

T: Painoindeksi 19,7

Tosi terveellistä :)

Vierailija
17/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen mukaan herkut ei maistu niin hyviltä jos niitä syö peilin edessä. Kauppaan ei kannata mennä nälkäisenä. Kannattaa olla vaikka kuukausi minimihiilareilla ilman mitään sokereita ja katsoa jos pääsisi sokerikoukusta irti.

Tässä muutama painonhallintavinkki, itse pääsin sokerista irti kokonaan karppausjakson jälkeen. Ei tarvitse kaloreita laskea kun herkutteluksi riittää hyvä juusto tai pähkinät eikä niitä paljoa pysty syömään. Bmi 19,4.

Vierailija
18/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko selittäjä? Aivan niin kuin olisin nähnyt tämän demissä.

Mikä hiton selittäjä.. Demittäjää tarkoitin. Saatana.

Vierailija
19/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuilla oikean ruuan korvaaminen, eikö teitä huolestuta tulevat puutostilat, osteoporoosi sun muut? Mulla on nivelrikkoja kun söin nuorena mitä sattuu. Olin tosi hoikka. 

Vierailija
20/38 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ilmeeni on onnellinen, kun otan herkut hyllystä ja tiedän niitä kohta pääseväni maistelemaan :)

pläski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan