Ovulaatio.
Heippa! Pahoittelen jos nyt tässä vaiheessa pitkästä tekstistä. Elikkäs olen 20 vuotias naisen alku :-) Olemme miehen kanssa yritetty jo vuoden lasta. Ovulaatioita on ollut tasan yksi ( ainakin testien mukaan ) koko vuoden aikana, siitäkin aikaa jo joku puolisen vuotta kun ovistikku näytti plussaa.. Eli en ovuloin nähtävästi kovinkaan useasti. Tässä kuussa on nyt ollut jo kahdesti kuukautiset.. Nyt 3.1 alkoi ja 7.1 loppui. Nyt alkoi 20.1 uudestaan eikä ole vielä loppunut.. Kuukautiset ovat olleet aika säännölliset aina minulla ja nyt näin yhtäkkiä taas alkoi uudestaan.. Voinkohan ovuloida taaskaan..? Siskollani on paha endometrioosi ja minulla on kystia ollut jonkin verran.. Niin kipeitä kun ovat puhkeilleet että olen ollut saikulla sen takia.. Samat oireet on ollut kuin siskolla mutta nyt gynekossa sanoivat viimisimmän kystan puhjetessa että selvä kystajäte näkyy ja kaikki pitäisi olla ok kun ultrattiin.. Pitäisikö minun käydä lääkärissä puhumassa tilanteesta? Mistä saisin apua? Tosi raskasta kun ei tiedä mikä vaivaa vaikka endo mahdollisesti on.. Kiitos kun jaksoit lukea <3 kaikki neuvot ovat tervetulleita enkä halua haukkuja nuoren iän vuoksi. Olen tätä halunnut jo kauan ja elämässä on kaikki hyvin tasapainossa.
Ja lisäykseksi vielä että kuukautiskierto on ollut 28 päivää yleensä..