Koirani tartuttaa vainoharhaisuutensa minuun
Se tunne, kun makoilet sohvalla selaamassa av-palstaa ja yhtäkkiä koira nostaa päänsä valppaana pystyyn ja pahimmillaan seurailee katseellaan jotakin ja höristelee korvia.
Tai se, kun se yhtäkkiä ampaisee ovelle karvat pystyssä haukkuen. Olen käynyt varmasti lähellä sydänkohtausta jo kahdesti tänään ja koirien pitäisi kuulema lievittää stressiä. Ja kissanposket!
Onko muilla innokkaita väärien hälytysten kylväjiä jaloissa makoilemassa?
Kommentit (11)
Käy haukkumassa vielä kovempaa. Koiralle pitää näyttää kuka bossi. Minäkin murisen koiralle ja kyllä nyt vähemmän paksaa vieraille kun emäntä haukkuu kovempaa eli on bossi.
Jo edesmennyt koirani katsoi ovelle päin ja murisi. Kävi välillä kurkkimassa seinän takaa ovelle ja lopulta meni piiloon. Joo siellä oven takana ei pitäisi olla mitään mutta kyllä alkoi itseäkin pelottamaan. Vaikutti ihan siltä, että näki jotain mitä minä en. Oli todella pelokas ja ei ollut koiran tapaista sellainen.
Niin, tuntuukin että koira on jotenkin hermona, kun joutuu olemaan minun kanssa kahdestaan. Kai se ei luota, että saan pidettyä talon seinät pystyssä ja ohikulkijat ulkona, kun mies ei ole kotona. Todella karmeaa, kun isokokoinen koira alkaa yhtäkkiä haukkua uhkaavasti.
Mutta jospa koirasi näkee semmosia mitä sinä et voi nähdä? Mörköjä? ;)
Meidän entinen koira haukku silloin tällöin aivan vimmattuna yläkerran portaiden alustaa. Ihan tosissaan se oli. Mä tietysti kömmin sinne katsomaan joka nurkan, en löytänyt mitään, mutta koira jatkoi haukkumistaan. Arvoitus ei milloinkaan ratkennut.
Meillä koira tekee samaa. Se on aika pelottavaa. Ainakin jos katselee jotain jännää leffaa tai sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Jo edesmennyt koirani katsoi ovelle päin ja murisi. Kävi välillä kurkkimassa seinän takaa ovelle ja lopulta meni piiloon. Joo siellä oven takana ei pitäisi olla mitään mutta kyllä alkoi itseäkin pelottamaan. Vaikutti ihan siltä, että näki jotain mitä minä en. Oli todella pelokas ja ei ollut koiran tapaista sellainen.
Hyih :/
Alkava epilepsia saattaa oireilla noin, näkee omiansa jne..
Toisinpäin. Sinä tartutat ajatuksesi koiraan
Jos asut maan tasalla, saattoi kuulla hiiriä tms. Jos asut kerrostalossa, niin ehkä jotain ääniä rappukäytävästä tai naapurista.
Muttakun se vouhotus saattaa alkaa, vaikka olisin vaikka naama kiinni av-palstalla ja keskittynyt näihin tärkeisiin keskusteluihin. Kyllä se on koiran vika, jos alan kulkemaan täällä paistinpannu tanassa :D
Omakotitalossa asutaan, joten kyllä hiiret ovat mahdollisia. Siihen on kyllä hyvä uskoa, ainakin mieluummin kuin mörköihin tai laitapuolenkulkijoihin.
Koirani antaa koko ajan vääriä hälytyksiä. Älä välitä. Jos joku oikeasti on joskus tullut meille (siis mieheni), koira ei ole kuullut sitä.