Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärin oikeuksien menettäminen

Vierailija
23.01.2016 |

Asia ei millään tavalla kosketa minua itseäni, mutta olen jo pidemmän aikaa pohtinut että mitä oikeutensa menettänyt lääkäri voi tehdä? Voiko hän saada oikeutensa takaisin menemällä takaisin lääkikseen tai voiko hän opiskella esim. hammaslääkäriksi? Tai ryhtyä vakuutusyhtiölääkäriksi? Vai meneekö koko se 6 vuoden opiskelu täysin hukkaan? Voiko hän toimia edes esim. näytteenottajana sairaalassa (googlasin että lääketieteen opiskelijat voivat olla kesätöissä näytteenotossa)?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kesätöissä näytteenotossa, mutta ei voi saada vakituista virkaa, jos virka on määritelty laborantille.

Vierailija
2/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne menettää oikeudet kun ne kysenalaistaa muitten antamia hoitoja. sellaista ei saisi tehdä  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä mitään missä tarvitaan lääkärin pätevyyttä eli esim. vakuutusyhtiö yms. paperihommat on poissuljettu. Näytteenotosta en tiedä.

Joissain tapauksessa voi tehdä lääkärin työtä toisen lääkärin valvonnassa. Työskentelee siis esim. tk:ssa ihan normaalisti, mutta toinen lääkäri tarkistaa kaikki reseptit, allekirjoittaa lausunnot yms. (rajoitettu oikeus tms. nimikkeenä, esim. lääkäreille, jotka ovat kirjoittaneet huumaavia lääkkeitä väärinkäyttöön)

Vierailija
4/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapakkiin töihin, kapakkiin muuten vain juomaan ns työkseen.

Vierailija
5/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menettää lääkärinoikeus? Lääkerikos?

Vierailija
6/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lääkärin, joka menetti lääkärinoikeutensa alkoholismin vuoksi Tapasin hänet, kun hän oli osastolla potilaana, ja minä erikoistuvan lääkärin roolissa. Paras lääkäri ikinä, opasti minua nuorta lääkäriä kädestä pitäen potilaan tutkimisessa, niin kuin ei koskaan kukaan toinen lääkäri ei ole tehnyt.

Ei hän pyrkinyt näytteenottoon töihin, eikä tietääkseni muihinkaan terveydenhuoltoalan töihin.

Vierailija
7/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kai mennä vaikka tutkijaksi jonekin jos joku vaan palkkaa. Aika pahasti pitää sössiä, että kokonaan menettää oikeudet. Paljon kyllä on lääkäreitä jotka menettää esim. reseptioikeudet, oman päihdeongelman takia.

Vierailija
8/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en menettänyt lääkärinoikeuksiani, mutta menetin reseptin kirjoitusoikeudet pääasiassa keskushermostoon vaikuttaviin lääkkeisiin (kuten unilääkkeet ja rauhoittavat lääkkeet) Syynä se, että tehtailin omalla ja mieheni nimellä kymmenittäin uni- ja rauhoittavien lääkkeiden reseptejä omaan käyttöön (mies siis ei ollut käyttäjä eikä tiennyt tästä mitään). Kävin läpi vieroituksen suljetulla osastolla, elin ihmisiksi, palasin töihin ja sain ensin takaisin lääkärinoikeudet kirjoittaa julkisella työskennellessäni potilaille näitä pkv -reseptejä ja sitten lopulta n. 8 vuoden jälkeen täydet lääkärinoikeudet.

Vierailija
9/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lääkärin, joka menetti lääkärinoikeutensa alkoholismin vuoksi Tapasin hänet, kun hän oli osastolla potilaana, ja minä erikoistuvan lääkärin roolissa. Paras lääkäri ikinä, opasti minua nuorta lääkäriä kädestä pitäen potilaan tutkimisessa, niin kuin ei koskaan kukaan toinen lääkäri ei ole tehnyt.

Ei hän pyrkinyt näytteenottoon töihin, eikä tietääkseni muihinkaan terveydenhuoltoalan töihin.

Tiedätkö putosiko hän sitten kokonaan pois työelämästä?

ap

Vierailija
10/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teot on niin vakavia että terveydenhuoltoon ei ole enää asiaa töihin. Esim. Vakava hoitovirhe (jotain asiaa ei selvitetä, piittaamattomuus), henkirikos... Vois verrata vaikka pedofiiliin joka ei pääse sosiaalialan töihin. Se näkyy rekisterissä eli Valvirassa. Opiskella kai voi, mutta kukaan ei palkkaa jos se näkyy tiedoissa. Tutkimustyöstä en ole satavarma.

Vierailija
11/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne menettää oikeudet kun ne kysenalaistaa muitten antamia hoitoja. sellaista ei saisi tehdä  

Ei vaan päinvastoin :) Jos antaa muiden kyseenalaistamia hoitoja voi menettää oikeudet. Vai onko joku T3-monoterapian kyseenalaistanut menettänyt?

Vierailija
12/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne useimmiten menetetään määräajaksi? Aika moni on lääkinnyt itseään, tai määräilee löyhäkätisesti esim. bentsoja, tai sitten dokailee. Tuntuu, että lääkäreiden on vaikea hakea apua itselleen, ennenkuin on liian myöhäistä.

Vierailija
13/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en menettänyt lääkärinoikeuksiani, mutta menetin reseptin kirjoitusoikeudet pääasiassa keskushermostoon vaikuttaviin lääkkeisiin (kuten unilääkkeet ja rauhoittavat lääkkeet) Syynä se, että tehtailin omalla ja mieheni nimellä kymmenittäin uni- ja rauhoittavien lääkkeiden reseptejä omaan käyttöön (mies siis ei ollut käyttäjä eikä tiennyt tästä mitään). Kävin läpi vieroituksen suljetulla osastolla, elin ihmisiksi, palasin töihin ja sain ensin takaisin lääkärinoikeudet kirjoittaa julkisella työskennellessäni potilaille näitä pkv -reseptejä ja sitten lopulta n. 8 vuoden jälkeen täydet lääkärinoikeudet.

Eli oikeuksien rajaaminen oli määräaikainen? Vai sen purkua piti anoa jostain?

ap

Vierailija
14/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä teot on niin vakavia että terveydenhuoltoon ei ole enää asiaa töihin. Esim. Vakava hoitovirhe (jotain asiaa ei selvitetä, piittaamattomuus), henkirikos... Vois verrata vaikka pedofiiliin joka ei pääse sosiaalialan töihin. Se näkyy rekisterissä eli Valvirassa. Opiskella kai voi, mutta kukaan ei palkkaa jos se näkyy tiedoissa. Tutkimustyöstä en ole satavarma.

Kyllä niitä oikeuksien palauttamisia näkee jatkuvasti. Mutta ei tietysti aina.

Vierailija
15/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö putosiko hän sitten kokonaan pois työelämästä?

ap

En tiedä hänestä mitään sen osastohoitojakson jälkeen. Emme vaihtaneet sähköpostiosoitteita.

Vierailija
16/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeuksien rajaaminen oli määräaikainen? Vai sen purkua piti anoa jostain?

ap

Purkua piti anoa Valviralta, ei se itsestään tullut.

Vierailija
17/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan päinvastoin :) Jos antaa muiden kyseenalaistamia hoitoja voi menettää oikeudet. Vai onko joku T3-monoterapian kyseenalaistanut menettänyt?

Toisinpäin. Mekkalaa, syyttelyä, kiristystä, vahingonkorvauksia, oikeuksien menettäminen siitä tulee 

Vierailija
18/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ap: tä kiinnostaa. Kyllä hän on jotenkin osallinen.

No, tuttuni menetti oikeutensa toistaiseksi. Siis noin oli määritelty. On siis kovasti mt-ongelmia ja harhaisuutta. Oli vuosia töissä, vaikkei ollut kunnossa.

Voisi saada oikeudet takaisin, jos paranisi. Tai sitten voi saada sellaiset rajalliset oikeudet, että voi perhepiirille määrätä, mutta ei pitäävuleistä vastaanottoa.

Vierailija
19/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein ne peruutetaan ainakin ensin määräajaksi. Kyllä tosi pahasti saa sössiä jos heti otetaan kaikki luvat pois pysyvästi.

Vierailija
20/26 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta vain mietityttää, olen tämmöinen pohtijatyyppi. En todellakaan ole itse lääkäri eikä tuttavapiiriini kuulu lääkäreitä. Kiitos valaisevista vastauksista!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi