Pienten lasten vanhemmat!
Kommentit (20)
Arkisin herään 6.30 ja viikonloppuisin 7-8 välillä.
Meillä aamuvirkku tapaus, poika 2v herää aina viimeistään seitsemältä, yleensä 5.30-6.30 välillä. Silloin herään, laitan pojalle Muumit pyörimään ja koomailen olohuoneen sohvalla poika kainalossa. Yhden tai kahden Muumijakson jälkeen oon sen verran tajuissani että päästään aloittamaan päivä.
Lapsi on kolme. Arkisin herään, kun on pakko lähteä tarhaan ja töihin. Viikonloppuisin herään vain la tai su, mies herää toisen päivän. Lapsi herää 7-9.30 välillä, yleensä noin kahdeksalta.
Arkena ja sunnuntaina 7.30-8.15, lauantaisin saan nukkua niin pitkään kun unta riittää, nousen 9.30-10.30.
Vierailija kirjoitti:
Arkisin herään 6.30 ja viikonloppuisin 7-8 välillä.
2 1/2 vuotias herää myös samoihin aikoihin. Viikolla voi nukkua seitsemäänkin asti.
Nykyisin noin kuuden aikaan. Se on jo suuri muutos, kun vuosia meni niin, että herättivät 04.20
Lapset eivät ole enää pieniä, mutta hoidan heitä yhtä paljon. On syöttämiset, pissattamiset ja vaipanvaihdot. Menevät nukkumaan 20-21 välillä ja vielä yhdeltätoista käyn tekemässä viimeiset hoitohommat.
Herätään 7-8 aikaan. Joskus lapsi herää aikaisemmin mutta nukahtaa kainaloon uudestaan. Ehkä kerran kuussa nukutaan yli 8. Lapsi 1,5v
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin noin kuuden aikaan. Se on jo suuri muutos, kun vuosia meni niin, että herättivät 04.20
Lapset eivät ole enää pieniä, mutta hoidan heitä yhtä paljon. On syöttämiset, pissattamiset ja vaipanvaihdot. Menevät nukkumaan 20-21 välillä ja vielä yhdeltätoista käyn tekemässä viimeiset hoitohommat.
Diagnooseja lapsilla?
8.00-11.30 kaikkea tuosta välistä.
Meillä on 8- ja 4-vuotiaat pojat ja he antavat nukkua niin pitkään kuin mahdollista viikonloppuisin. Heräilevät ysin kympin välissä ja menevät leikkimään, me vanhemmat heräillään 11-12 maissa viimeistään. Arkisin herätys 6-7 välissä kun työ, koulu ja tarha kutsuu joten viikonloppuna on kiva nukkua pitkään :)
Oon hyvin, hyvin aamu-uninen ihminen ja lapseni on siis luonnollisesti aamuvirkku tapaus. 2 v herää yleensä kuuden maissa, silloin otan hänet viereen. Olen taktikoinu nämä aamut niin, että olen pilkkonut valmiiksi lapselle pientä naposteltavaa (kurkkua, viinirypäleitä tms) ja sängyn vieressä on aina kasa kirjoja, noiden avulla saan itse pötköteltyä vielä sen aikaa kun lapsi siinä sängyssä minun vieressä viihtyy, yleensä 30min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnooseja lapsilla?
On, pitkälti toista läjää
Olen aamu-unisen vauvan (9kk) äiti, yleensä herään itse reilusti ennen vauvaa, siinä 8-9 välillä. Vauva heräilee 9.30-10.30.
9-10 aikoihin, lapsi 5v herää aikaisemmin, mutta puuhailee omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnooseja lapsilla?
On, pitkälti toista läjää
Tsemppiä! Muista nukkua itsekkin! :)
Tarkoitan silloin, kun mennään lasten aikataulun mukaan. Ei omien töiden/menojen.