Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden kaikki rikkeet tehty

MaMeLo
23.01.2016 |

Tein tänään raskaustestin, joka on positiivinen. Ehkäisyn jätin pois jo marraskuun alussa ja minulla oli normaalit kuukautiset kuukauden päästä lopettamisesta. Minulla on ollut raskausoireita (pahoinvointia ja rintojen arkuutta), mutta uskottelin näiden johtuvan ehkäisyn lopettamis oireista. Syy miksi mieleeni ei edes tullut että olisin raskaana, on se että ennen kuin aloin käyttämään ehkäisyrengasta(6v sitten) oli minulla kuukautiset noin 2-3 krt vuodessa. En siis pitänyt itseäni helposti raskaaksi tulevana tyyppinä ja epäilin että mahdanko edes ovuloida kuin kerran vuodessa. Ja tosiaankin oli ne normaalit kuukautiset, jotka tuli minulle yllättävänkin ajallaan(tosin tämän laitoin sekaisin olevan hormonitoiminnan piikkiin).
Syy miksi viimeinkin tein raskaustestin tänään oli se, että en saa vedettyä alavatsaa normaalisti sisään(kuntoilen säännöllisesti ja minulla on athleettinen vartalo). Tiedän kuinka hölmöltä tämä kaikki kuulostaa..
Nyt kuitenkin kun tiedän olevani raskaana, iskee paniikki! Olen syönyt jouluna antibioottikuurin(zithromax) ja sen lisäksi olen todellakin syönyt huolettomasti(mm kaamean määrän maksamakkaraa parissa pv:ssä 2 vko:a sitten, aurajuustoa raakana) ja juonut alkoholia viimeksi vko sitten(tosin koko tänä raskaana oloaikanani olen juonut vain 1-2 mietoa alkoholijuomaa 1-2 pv vko:ssa)!
Nyt pelkään että olen vahingoittanut lastani tällä toiminnallani! Järkeni sanoo että raskaus olisi mennyt kesken jos olisin ottanut liikaa myrkkyä.. mutta huoli on ja pysyy silti tästä huolimatta. :(
Onko muilla ollut vastaavanlaisia raskauden alkuja, joissa "huoleton" elämä on jatkunut näinkin pitkälle(olen ilm nyt raskausviikolla 11)? Onko lapsi kuitenkin syntynyt kaikesta huolimatta terveenä?
Kauhea ahdistus iski ja neuvolaankin voin soittaa vasta ylihuomenna..
Toivon asiallista palautetta, en kaipaa enää tähän lisäksi ilkkuvia viestejä omasta sokeudestani, kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zithromax ei ainakaan ole mikään supervaaralliseksi tiedetty lääke raskaana ollessa. Todennäköisesti ei ole aiheuttanut vahinkoa vauvallesi. Aurajuusto on sallittujen listalla ainakin väljästi tulkittuna koska muistaakseni suomalaiset tuorejuustot ovat aika turvallisia.

Vierailija
2/4 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että jos sinulla oli normaalit kuukautiset joulukuun alussa niin miten raskautesi kesto olisi jo 11 viikkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että jos sinulla oli normaalit kuukautiset joulukuun alussa niin miten raskautesi kesto olisi jo 11 viikkoa?

No itselläni tuli melko lailla normaalit "kuukautiset"  rv 16 asti (jolloin siis vasta edes sain tietää raskaudesta). Onhan tuo harvinaista mutta ei tavatonta.

Ja omassa tapauksessani lapsi on ollut tähän mennessä täysin terve (täyttää tänä vuonna 10v.) vaikka elintavat olivat raskaustestiin asti todella epäterveelliset.

Vierailija
4/4 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhallisesti, tuskin mitään pahempaa on tapahtunut. Nyt vaan pidät itsestäs huolta. Ei muutakun ryhtiliike, kun tolle asialle ei voi enää mitään, eikä stressi tee raskaudelle hyvää. Neuvolassa vaan sanot miten asia on, sinä et ole ainoa.joka on elänyt huolettomasti kun et ole raskaudesta tiennyt.

Itsekkin ennenkun tiesin että olen raskaana otin parit kunnon jurrit ja jurrissa.poltin tupakkaa, söin graavattua kalaa jne jne. Ryhtiliike tapahtui heti kun huomasin olevani raskaana ja kaikki meni hyvin. Todettakoon meillä ei yli kolmeen vuoteen ollut ehkäisyä, kunnes tärppäs... olin jo luopunut toivosta..

Kaikki menee varmasti ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi