Asunnon ostajia tulossa katsomaan illalla... Auttakaa asunnon myyneet tai ostaneet!
Pitääkö kaiken olla tiptop? Siis siinä kunnossa, että näyttäis " asumattomalta" ja karulta? Mitäänkö ei saisi olla näkyvillä?
Siistiä meillä omasta mielestäni on, mutta kun on lapsia, on myös lelukoreja, vaatteita narulla kuivumassa, jonkun peti ehkä aavistuksen epäjärjestyksessä...
Mitä kuuluu näyttöön? Katsovatko jokaisen kaapinoven taakse?
Kommentit (26)
Siivouspuuhissa siis olen ollut ja tavaraa siirrellyt kaappien sisäpuolille mahdollisimman paljon. Vielä kun saan vauvan ulos nukkumaan imuroin ja pesen lattiat, ikkunat pesin sisäpuolelta jo eilen.
Pullaa en todellakaan ehdi leipoa, kun nyt saisi muuten siedettävään näyttökuntoon=)
Lisään vielä kysymyksiä, onko joku ollut itse paikalla näytön aikana? Ja miten kauan ihmiset yleensä haluavat katsella? Meillä kyseessä siis ensimmäinen näyttö eikä ole jukinen vaan vain yksi pariskunta tulee katsomaan välittäjän kanssa.
Ap
enkä usko, että kukaan välittäjä haluaa myyjien olevan paikalla esittelyn aikana. Se häiritsee sekä ostajaehdokkaita että välittäjää, ja jos itse haluaa olla näyttämässä, miksi ylipäätään palkkaisi välittäjän. Eli lähtekää alta pois. Puolessa tunnissa varmasti tulee valmista. Onnea matkaan, toivottavasti saatte ostotarjouksen!
lähdet vauvan kanssa kävelylle ja välittäjä soittaa kun voit palata.
Joskus esittelijä on avannut vaatehuoneenoven näyttääkseen tilan. Kyllä yleensä odotetaan kodin olevan siisti. Varsinkin kannattaa pitää huolta, että keittiö ja saniteettitilat tulee siistittyä, niistä voi ostajakandidaatti saada traumoja..
Taannoin tuli yhden firman ukkeli arvioimaan kotimme(olin lähi aikoina synnyttänyt, enkä oikein jaksanut panostaa kodinhoitoon) ja hienovaraisesti hän sanoi keittiössö seistessään, että sen pitäisi olla siisti ja puhdas näytössä, ihmiset kun ovat näissä asioissa kovin tarkkoja. Kovasti hymyilytti, tietysti keittiön kuuraan ennenkuin ketään näytille päästän:)
Lastenhuoneessa saa olla leluja, mutta ne kannattaa jotenkin järjestää etteivät ole yhtenä sekamelskana. Jos jumalattomasti tilpehööriä asunnossa, kantsisi nekin kerätä lootaan ja kaappiin.
Asunnon myynti on paljolti kiinni muodostuvista mielikuvista. Vaikka kuinka mukava asunto olisi, niin mieleen voi jäädä vain asunnon yleinen sekasorto, ei siis näe kotia rojun takaa ja jää siksi myymättä.
mutta edellisen asunnon myynnissä lainasin kikan BBC:n yhdestä ohjelmasta; keitin vähän aikaa kanelitankoa avoimessa kattilassa:))
Tuli siitä sellainen " tässä kodissa leivotaan" tuoksu heheh
Muutama kuva on lapsista mutta esim. jos vertaa äitiini niin hänellä on esillä suurinpiirtein KAIKKI 50 v aikana saamansa kuvat lapsista, häistä, lapsenlapsista jne. Muutama kuvahan riittäisi kyllä! Liiallinen tavarapaljous ainakin häiritsisi mua.
Samaan yhdyn kuin joku edellinen että pitäisi katsoa sitä asuntoa kriittisin silmin. ONko joku tavara jäänyt paikkaansa vähän huomaamatta. Mulla usein jää joku koriste-esine outoon paikkaan pitkäksikin aikaa vaikka tarkoitus oli jokin ihan muu:-).