Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä....

Vierailija
23.01.2016 |

Elän tilanteessa, missä asun kihlattuni kanssa yhdessä. Hän ei ota millään lailla osaa yhteisiin asumis- ja ruokamenoihin. Minulla on lapsia, hänellä ei. Usein hän on maininnut miten hän kuluttaa vähän sähköä ja vettä. Ruokaakin syö omasta mielestään vähän. Hänelle tulevat rahat hän käyttää omiin menoihin, minä maksan kaiken muun. Puhuminen asiasta ei ole tuottanut toivottua tulosta. Olenkin harkinnut jopa erilleen muuttamista, jolloin hänen on pakko alkaa maksamaan omat menonsa, eikä elää toisen siivellä. Tilanne ärsyttää todella paljon. Kertokaa mielipiteitä mitä kannattaisi tehdä ja onko kenelläkään muilla vastaavia kokemuksia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tätä on jatkunut? Istu alas kihlattusi kanssa ja keskustele asiasta. Jos olette jo pitkään eläneet tällä tavoin, voi olla ettei kumppani halua muuttaa mitään, koska se sopii hänelle erinomaisesti. Raha ja rakkaus on vaikea yhtälö. Tietysti vaikuttaa myös se, että kenen asunnossa asutaan jne. Jollakin tasolla olettaisi, että molemmat osallistuvat jotenkin. Toinen hoitaa asumiskulut ja toinen ruuat jne. Jos puolisosi on kovin itsekäs ja katsoo ettei halua jakaa mitään kuluja, eroasin. Vanhanaikainen käsitys monesti on se, että mies hoitaa isomman osan kuluista. Itse vierastaisin kovasti sitä, jos mies siipeilee vaimon rahoilla., eikä näe siinä mitään väärää. Tavallaan syö lastesi leipää kärjistetysti sanottuna.  

Vierailija
2/6 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mamu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mamu

Vierailija
4/6 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mummu

ap

Vierailija
5/6 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mamu? 

Anna kun arvaan, et ole rasisti, mutta...?

Vierailija
6/6 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on jatkunut, siitä lähtien kun olemme asuneet yhdessä alunperin minun asunnossa. Olenkin ehdottanut hänelle kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta aina hän lupaa ja lupaa ottaa osaa menoihin, mutta samassa lauseessa unohtaa lupauksensa. Olen hänelle sanonut oman mielipiteeni asiasta ja ettei kohta ole muuta vaihtoehtoa kuin erota. Hän kuitenkin käy töissä, minä hoidan lapsia kotona. Tähän saakka olen saanut vain katteettomia lupauksia, eikä tee enää mieli elättää aikuista ihmistä. Olen sanonut, ettei hän voi missään muuallakaan elää ilmaiseksi. Hänen vastaus oli, että hän voi aina mennä kotiin asumaan, ikää miehellä 45 v. Olemme muutaman kerran olleet siinä tilanteessa, että olen pyytänyt häntä poistumaan muutamaksi päiväksi kotiinsa. Hän on ollut romahtamisen partaalla, itkenyt ja hokenut ettei halua menettää minua ja lapsia, parantaa tapansa jne. Kuitenkaan homma ei toimi niinkun hän lupaa. Onhan tässä tietysti mukava olla täysihoidolla ja kävellä maha pystyssä hyräillen miten hyvin on asiat hänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi