Miksi lihavia ei saa syrjiä?
Miksi tupakoitsijoita tai alkoholisteja saa julkisesti pilkata ja syrjiä? Yhteiskunnan suurin yksittäinen terveysuhka ja rahareikä on ylipainoisuus ja sen aiheuttamat sairaudet. Miksi ylipainoa hyssytellään ja sen arvostelua pidetään sopimattomana?
Jopa ylipainoiset itse katsovat asiakseen arvostella muiden elintapoja, mutta menepäs sanomaan jotain takaisin...
Kommentit (12)
Kyllä mulle saa tulla sanomaan päin naamaa mun läskeistäni. Se ei kuitenkaan vaikuta muhun millään lailla. Jos siis aiot saada ihmisen tuolla konstilla laihduttamaan niin minuun se ei ainakaan tehoa.
Joo, ei tarvitse ollenkaan syrjiä ja saa tulla vapaasti sieltä selän tai nurkan takaa katsastamaan mun ostoskärrytkin. Voit kysellä ihan huoletta kaikkea fiksua ja kommentoida "asiallisesti". Jutskataan ihan noin sivistyneesti ja kerron mun painon ja koko elämäni stoorin. Saat esittää kysymyksiä ja kuvatakin, kunhan laitat kaiken nettiin. Vertaillaan vielä meitä kahta vierekkäin, jotta sun hoikkuutesi tulee oikeuksiinsa. Hyvä näin?
Sitten voidaankin yhdessä miettiä kuka on se naurettava :D
Koska läskeille ei saa sanoa mitään. Ei ne oikeesti oo ees läskejä, ne on vaan "muodokkaita".
Vierailija kirjoitti:
Koska läskeille ei saa sanoa mitään. Ei ne oikeesti oo ees läskejä, ne on vaan "muodokkaita".
No nämähän ovat vain muotoseikkoja, mutta hyvä että olet oivaltanut asian ytimen. On teitä fiksujakin näköjään. :D
Mikä provossani oli vikana? Yleensä nämä läskiporvoot ottavat tuulta alleen :( Nyyhkis, tulen myöhemmin laittamaan uuden. Toivottavasti eivät tunnista minua enää. Pettynyt ap.
No ei yleensäkään ihmisen ulkonäköä saa arvostella. Ei sekään ole ok, että alkoholistia haukuttaisiin rumaksi, koska on alkoholilla pilannut naamansa.
Mitä sillä on väliä onko aloitus provo, jos esittää keskustelua herättävän kysymyksen?
Vierailija kirjoitti:
No ei yleensäkään ihmisen ulkonäköä saa arvostella. Ei sekään ole ok, että alkoholistia haukuttaisiin rumaksi, koska on alkoholilla pilannut naamansa.
No eipä olleet iltapäivälehdestä aikoinaan bongaamani kuvat narkomaanienkaan muuttuvista kasvoista mitään söpöä katseltavaa.
Parissa vuodessa menneet tunnistamattomiksi hirviöiksi. Ja jos syrjimisestä puhutaan, on kai se sitten sitä, kun kauppias ottaa varkaudesta kiinni ja narkki joutuu syytteeseen. Rasismia. Samoin alkoholistit, ei saa pahaa sanaa sanoa. Kun sehän on sairaus, kun taas lihava on laiska.
Ennemmin palkkaisin lihavan, kuin hampaattoman ja viinalle löyhkäävän työnhakijan. Eikä tarvi edes haista, alkkarin erottaa jo sadan metrin päästä.
Ei kukaan jaksa provosoitua näistä sun läskijutuiata, anna olla:D älykkäät ihmiset eivät syrji ketään ja muut taas... Noh, teillä nyt ei ole niin väliä, sori.