Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljlnko syötte vihanneksia,hedelmiä ja marjoja kotona?

Vierailija
23.01.2016 |

Meillä mennyt tällä viikolla (meitä minä ja mies,minä syön näitä tuotteits enemmän):

Iso terttu banaaneja
Pussi klementtiinejä
Pussi appelsiineja
Puolikas ananas
4 pakasterasiallista viinimarjoja
3 salaattia
Pussi tomaattia
500 g pinaattia
2 kurkkua
3 paprikaa
1 kg porkkanaa
1 kg perunaa
2 rasiaa kirsikkatomaatteja
Puolikas punakaali
Sipulia,chilejä,inkivääriä...

Nämä siis syöty kotona.Töissä syöty muuten.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa noin 4 päivän välein ja tuon aina

tomaattia, kurkkua, salaattia, hedelmä per lätty per päivä, paprikaa.

Kaapissa on aina kaalia, porkkanaa,lanttua, juuriselleriä, sipulia.

Marjoja otetaan pakkasesta pari rasiaa viikossa ja kaupan pakastealtaasta kiehautan hillon jogurtin sekaan viikottain (vähemmän sokeria kuin pidempään säilyvässä hillossa).

Vaihtelevasti ja ruuan mukaan sitten: kukkakaalit, parsakaalit, purjot, sienet....

Kotimaisen kukkakaalin aikaan sitäkin on aina kaapissa naposteltavaksi.

Vierailija
2/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kg klementiinejä

n.300g porkkanaa

jonkun verran selleriä

100g pinaattia

500g kaalia

200g herkkusieniä

vähän parsakaalia

1 paprika

5 sipulia

valkosipulia

inkivääriä

Asun (ja myös syön) yksin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lähellekään noin paljon, jos siis tosiaan tuohon tulee vielä työpaikkalounaat lisäksi :o

Kaksi kurkkua, muutama tomaatti, yksi iso jäävuorisalaatti, muutama omena, pussillinen mansikoita, rasiallinen vadelmia, pussi porkkanoita, kaksi paprikaa, yksi parsakaali, puoli pussia sekalaisia pakastevihanneksia, punajuuria. Perunoita ostetaan tosi harvoin.

Nuo nyt tuli tältä viikolta mieleen. Minä oon kaiken lisäksi kasvissyöjä, mies ei.

Vierailija
4/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kerran viikossa ja ehkä siinä välissä maitoa haetaan.Ap.

Vierailija
5/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjoja tai hedelmiä muutama desi per päivä

Vierailija
6/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

marjoja tai hedelmiä muutama desi per päivä

per henkilö

Vierailija
7/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt pyrkinyt syömään reilusti kasviksia.Päivittäin menee myös spriruliina,chlorellaa,chian siemeniä,vihreää savea ja mantelimaitoa.Oon huomannut eron olotilassa ja esim.kynsissä ja hiuksissa.Ap.

Vierailija
8/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa...alapeukkuja tuli :D.Ap.

Vierailija
9/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkakääretorttu, mustikkapiirakka, omenapiirakka... Tuleehan noita paljon syötyä.

Päärynäsiideri.

Vierailija
10/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulia ja valkosipulia muuta ei ole kuin keitossa

Vierailija
11/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikkakääretorttu, mustikkapiirakka, omenapiirakka... Tuleehan noita paljon syötyä.

Päärynäsiideri.

Juu samoin, eilenkin meni paljon hedelmiä; päärynälikööriä, persikkalikööriä, omenalimonadia, ananasmehua, vodkaa.. tai no okei vodka on perusvihannes, ei hedelmä. Venäjällä ainakin.

Vierailija
12/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt pyrkinyt syömään reilusti kasviksia.Päivittäin menee myös spriruliina,chlorellaa,chian siemeniä,vihreää savea ja mantelimaitoa.Oon huomannut eron olotilassa ja esim.kynsissä ja hiuksissa.Ap.

Kasviksia? vihreää savea? Savi on lajittunut kivennäismaalaji (kuten sora, hiesu ja hieta),  ei eloperäinen maalaji (kuten turve) , eikä millään muotoa kasvikuntaa. 

Vierailija
13/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta kasvissyöjänä aika paljon. Eilen hain 3 kg veriappelsiineja. Sinkkutalous.

Vierailija
14/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita saa edullisimmin? Voiko saada yliannostusta? Onko noissa kaloreita ja saako syödä, jos syö monivitamiineja ja Biotin Strongia myös?

Olisi kiva, jos vastaisit, kiinnostaa. Syön myös todella paljon vihanneksia, kasviksia, salattia ja hedelmiä päivittäin.

Vierailija
15/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivittäin aika paljon kasviksia ja hedelmiä, mutta en kovin tarkkoja määriä osaa sanoa. Tosin noita klementiinejä on minullakin mennyt pari kiloa tämän viikon aikana...

Marjoja en jaksa ikinä kerätä, enkä niitä oikein saakaan mistään. Kesällä ja syksyllä ostan kaupasta

Vierailija
16/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän miettiä meidän perheen, jossa tällä hetkellä minä (nainen), 2 teinityttöä ja alakouluikäinen poika.

Suurinpiirtein näin on mennyt:

- 4 kurkkua

- 2 ruukullista salaattia

- 3 paprikaa

- 2 kg tomaattia (-> minä olen tähän "syyllinen", ostin LIdlistä 3 pakettia "Roma-tomaatteja" , 500 g per paketti hintaan 2 €/kilo ja vastoin odotuksia ne osoittautuivat aivan ihaniksi, joten olen syönyt niitä yksinään varmaan kilon :)

- 1 kg porkkanoita

- 1 isohko kesäkurpitsa

- 1 paketti herkkusieniä (300 g?)

- 5 palkoa punaista chiliä

- 3-4 sipulia

- 5-6 valkosipulin kynttä

- 1 punasipuli

- 1 avocado

- ehkä 2 pakasterasiallista mustikoita pakastimesta (n. 200 g/kpl?)

- saman verran mansikoita

- saman verran puolukoita vispipuuroon

- 1,5 kg omenoita

- 2 pussia mandariineja (pussissa 1 kg?)

- Lisäksi vähän basilikaa ja ruukullinen rucolaa

Vierailija
17/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hain kaksi kiloa bruno-klementiinejä, kilon omenia, kiivirasian, banaanitertun, harsopussin avocadoja.

Ostin myös 2 pussia siiklejä, salottisipuleita, kaksi chiliä ja yhden habaneron, palan inkivääriä, kaksi munakoisoa ja kesäkurpitsaa sekä kaksi rasiaa Roman tomaatteja.

Tänään haen vielä rasian pinaattia, pari pussia friseesalaattia ja herkkusieniä.

Nämä riittävät suurin piirtein viikoksi. Lisäksi otamme aamuisin pakastemarjoja. Meitä on kaksi aikuista.

Vierailija
18/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 paprikaa

2 kurkkua

1 tomaatti

400g herkkusieniä

2 sipulia

3 porkkanaa

1 kiinankaali

2 pussia pakastemansikoita

6 banaania

3 omenaa

1,5 kg mandariineja

Nämä menneet sinkkutaloudessa tällä viikolla. Muistinkohan kaikki.

Vierailija
19/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattitarpeita (salaatti, tomaatti, kurkku, maissi) hyvin vähän, vain nyt viikonlopuksi ostettu. Pahaa ja kallista tähän aikaan vuodesta.

2 päivän ruokaan juureksia ja paprikaa, lounaalla kasviskeittoa 2 päivänä.

Marjoja ja hedelmiä smoothiessa joka päivä ainakin 100g, appelsiineista tehty mehua aamuisin. Marjoja keräsin yli 50l pakkaseen ja sieltä otetaan joka päivä:)

Sipulia ruuissa päivittäin, valkosipuliakin useimpina päivinä jossain muodossa. Tomaattimurskaa kastikkeessa.

Hapankaalia menossa pataan.

Vierailija
20/21 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä ja kasviksia menee paljon (liharuokaa muutaman kerran viikossa), marjoja en syö juuri ollenkaan. En tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän