Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka nukkuu tyytyväisenä ja lapset lähtevät itekseen kouluun?

Vierailija
22.01.2016 |

Mä herään aina aamulla viimeistään kun lapset herää ja olen seurana/laitan aamupalaa ja toivotan hyvää koulupäivää. Olenko nolo hössöttäjä?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä minkä ikäisiä lapsesi ovat.

Vierailija
2/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuorsaan ihan täysillä kun kahdeksasluokkalainen lähtee kouluun. Jos horroksestani tulen vähänkään tajuntaan, niin voin huikata hyvät koulupäivät peiton alta. Teen vuorotyötä, joten uni on aika tärkeässä asemassa varsinkin kun olen huono nukkuja. Hyvin toi on pärjännyt. Ottaa jääkaapista juotavaa jugurttia mukaansa koulumatkalle.

Kukin tyylillään. Työttömänä ollessani heräsin muun perheen kanssa ja laitoin aamiaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun, jos on vapaata tai etätyöpäivä. Tosin ovat sen verran meluisia, että se on sellaista torkkumista siinä vaiheessa. 

Ei tuo minusta mitään erityistä hössöttämistä ole, jos se sinusta ja lapsista on kiva. Varsinkin jos lapset ovat vielä pieniä. Itselläni kouluun lähtijöitä on kolme. Nuorin on 9-vuotias. 

Vierailija
4/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat 12 ja 14.

Vierailija
5/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ä-lomalla, niin lapset oli tokalla ja nelosella ja lähtivät aamuisin kouluun ihan itse.

Vierailija
6/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lähtevät töihin ja kouluun suunnilleen samoihin aikoihin ja aamupala syödään yhdessä. Meille se on normaalia. Joskus, poikkeustapauksissa, toinen meistä vanhemmista on voinut tehdä myöhään yöhön töitä ja nukkuu pidempään. Se ei muuta muun perheen aamurutiineja. 

Vierailija
7/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia äidin toimintaa. Ne äidit, jotka vetää sikeitä ihan vaan omasta mukavuudenhalusta kun koululaiset lähtee kouluun ja joita ei saa häiritä, on mun mielestä  jollain lailla ongelmaisia.  Kyvyttömyys nousta aamulla liittyy monenlaisiin psyykkisiin ongelmiin, päihdeongelmiin ja elämänhallinnan ongelmiin. Eri asia jos tulee  yövuorosta ja haluaa pikapikaa nukkumaan, mut silloinkin voi vaihtaa muutaman sanan lasten kanssa ja katsoa että näillä on kaikki hyvin.

Vierailija
8/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin ä-lomalla, niin lapset oli tokalla ja nelosella ja lähtivät aamuisin kouluun ihan itse.

Äitiyslomalla ja lapset koululaisia :) 

Sorry, oli pakko....tajusin kyllä.

Vierailija
9/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä klo 17-01 ja siltikin herään joka aamu katsomaan että ekaluokkalainen syö ja lähtee ajoissa kouluun. Mustat silmänaluset ne vaan kasvas mutta ei voi mitään.

Vierailija
10/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat 12 ja 14.

Kyllä nuo pärjää jo itsekseen jos sinua väsyttää. Mutta jos olet aamuvirkku, niin varmasti lapset tykkää valmiiksi laitetusta aamupalasta.

Vierailija
11/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nukun. Ja ihan hyvin tuo esikoinen osaa kouluun lähteä.

Outoahan se olisi, jos lähtisin sille kilometrien päähän aamupalaa tekemään opiskelija-asuntoonsa.

Vierailija
12/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aamulla, vanhin 13. Hän ei halua aamuisin mitään apua, mutta herään silti....

Nuoremmille katson vaatteet, itse ottavat aamupalaa. Koitan olla liikaa passaamatta....

Vierailija
13/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia äidin toimintaa. Ne äidit, jotka vetää sikeitä ihan vaan omasta mukavuudenhalusta kun koululaiset lähtee kouluun ja joita ei saa häiritä, on mun mielestä  jollain lailla ongelmaisia.  Kyvyttömyys nousta aamulla liittyy monenlaisiin psyykkisiin ongelmiin, päihdeongelmiin ja elämänhallinnan ongelmiin. Eri asia jos tulee  yövuorosta ja haluaa pikapikaa nukkumaan, mut silloinkin voi vaihtaa muutaman sanan lasten kanssa ja katsoa että näillä on kaikki hyvin.

Täysin samaa mieltä. Huono malli sille isollekin lapselle. Elämänhallinnan vaje

Itse heräsin opintovapaan aikanakin ja keitin yläkoululaisille puuroa. Tarvittaessa vein kouluun. Nyt olen lähtenyt jo töihin lasten herätessä

Ei he aamulla äitiä tarvi. Mutta noloa olisi nukkua

Vierailija
14/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 lisää vielä että pienempi lapsi herää myös 7 aamulla enkä voi senkään takia nukkua myöhään. Mies on töissä 7-16 + tunnin työmatka suuntaan.

Vierailija
15/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiyslomalla ja lapset koululaisia :) 

Sorry, oli pakko....tajusin kyllä.

Aika moni ei vissiin tajunnut, kun on alapeukkuja jostain syystä =)

Vierailija
16/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v tänä aamuna kun julkesin herätä liian aikaisin kahvin keittoon "mene vielä nukkumaan haluan herätä rauhassa" 😈

Vierailija
17/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat 12 ja 14.

Kyllä nuo pärjää jo itsekseen jos sinua väsyttää. Mutta jos olet aamuvirkku, niin varmasti lapset tykkää valmiiksi laitetusta aamupalasta.

Niin pärjäävätkin mutta nyt kun jäin työttömäksi enkä enää lähde kuudelta aamulla töihin niin on mukavaa vähän passata, ei toki liikaa mutta vähän :)

Muutaman vuoden päästä muuttavat pois kotoa ja kyllä varmasti silloin kaduttaisi jos olisin heitä laiminlyönyt ja ollut liian itsekäs.

Ja kyllä, minusta on laiminlyöntiä jos vain omasta mukavuudenhalusta nukutaan ja lapset touhuaa yksinään. Eriasia sitten vuorotyöläiset. Lapsikin ymmärtää että vanhemman täytyy nukkua koska on ollut yön töissä. Miten esim. työtön vanhempi selittää tarpeensa nukkua vaikka ihan hyvin voisi nousta ylös lapsen seuraksi? AP

Vierailija
18/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla soi herätyskello ennen minua. Herään heidän kolinaansa ja vastailen sängystä kysymyksiinkin. Tahdon heidän kantavan vastuun heräämisestään. Minulla soi kello 20 min myöhemmin eli jos lapset olisivatkin nukkuneet pommiin, niin ehtisivät kiirehtimällä kouluun. Nousen ylös. Laitan tytölleni,  joka syö jo aamupalaa kampauksen ja katson että kaikki saavat kunnolla syödäkseen, eväitä kouluun ym.. Ohjeistan laittamaan tavarat takaisin jääkaappiin kiireessäkin.

Aktiivinen työtön

Vierailija
19/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt herään omien töiden takia ensimmäisenä meillä joten olen laittamassa lapset kouluun, mutta jos mulla on vapaapäivä niin herään kyllä silloinkin.

Lapset on 8 ja 11v.

Oma äitini oli kotona (äitiyslomalla) kun olin 1-6lk.lla ja herätyskelloa en tarvinnut koskaan koska äiti oli aina herättämässä.

Tuo on ollut itselleni todella tärkeää ja aivan ihana muisto lapsuudesta.

Äitini lähti töihin kun menin 7 lk.lle ja sitten piti sitä herätyskelloakin alkaa käyttää :).

Vierailija
20/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt herään omien töiden takia ensimmäisenä meillä joten olen laittamassa lapset kouluun, mutta jos mulla on vapaapäivä niin herään kyllä silloinkin.

Lapset on 8 ja 11v.

Oma äitini oli kotona (äitiyslomalla) kun olin 1-6lk.lla ja herätyskelloa en tarvinnut koskaan koska äiti oli aina herättämässä.

Tuo on ollut itselleni todella tärkeää ja aivan ihana muisto lapsuudesta.

Äitini lähti töihin kun menin 7 lk.lle ja sitten piti sitä herätyskelloakin alkaa käyttää :).

Ja siis ihanan muiston siitä tekee juuri se ettei ikinä tarvinnut aamuisin yksin olla ja laittaa aamupalaa. Siinä sai usein äidin kanssa aikaa höpötellä kaikkea rauhassa kun pikkusisarukset nukkui.

Tuli olo että on äidille oikeasti todella tärkeä.