Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka nukkuu tyytyväisenä ja lapset lähtevät itekseen kouluun?

Vierailija
22.01.2016 |

Mä herään aina aamulla viimeistään kun lapset herää ja olen seurana/laitan aamupalaa ja toivotan hyvää koulupäivää. Olenko nolo hössöttäjä?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä minkä ikäisiä lapsesi ovat.

He ovat 12 ja 14.

Kyllä nuo pärjää jo itsekseen jos sinua väsyttää. Mutta jos olet aamuvirkku, niin varmasti lapset tykkää valmiiksi laitetusta aamupalasta.

Niin pärjäävätkin mutta nyt kun jäin työttömäksi enkä enää lähde kuudelta aamulla töihin niin on mukavaa vähän passata, ei toki liikaa mutta vähän :)

Muutaman vuoden päästä muuttavat pois kotoa ja kyllä varmasti silloin kaduttaisi jos olisin heitä laiminlyönyt ja ollut liian itsekäs.

Ja kyllä, minusta on laiminlyöntiä jos vain omasta mukavuudenhalusta nukutaan ja lapset touhuaa yksinään. Eriasia sitten vuorotyöläiset. Lapsikin ymmärtää että vanhemman täytyy nukkua koska on ollut yön töissä. Miten esim. työtön vanhempi selittää tarpeensa nukkua vaikka ihan hyvin voisi nousta ylös lapsen seuraksi? AP

Työtönkin voi kärsiä uniongelmista esim. kipujen vuoksi. Lapsi voi olla jo lähes aikuinen ja haluta aamulla heräillä ja puuhailla rauhassa - itse olin tällainen.

Vierailija
42/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä minkä ikäisiä lapsesi ovat.

He ovat 12 ja 14.

Kyllä nuo pärjää jo itsekseen jos sinua väsyttää. Mutta jos olet aamuvirkku, niin varmasti lapset tykkää valmiiksi laitetusta aamupalasta.

Niin pärjäävätkin mutta nyt kun jäin työttömäksi enkä enää lähde kuudelta aamulla töihin niin on mukavaa vähän passata, ei toki liikaa mutta vähän :)

Muutaman vuoden päästä muuttavat pois kotoa ja kyllä varmasti silloin kaduttaisi jos olisin heitä laiminlyönyt ja ollut liian itsekäs.

Ja kyllä, minusta on laiminlyöntiä jos vain omasta mukavuudenhalusta nukutaan ja lapset touhuaa yksinään. Eriasia sitten vuorotyöläiset. Lapsikin ymmärtää että vanhemman täytyy nukkua koska on ollut yön töissä. Miten esim. työtön vanhempi selittää tarpeensa nukkua vaikka ihan hyvin voisi nousta ylös lapsen seuraksi? AP

Alapeukuttajat, voisitteko ystävällisesti perustella miksi alapeukku eikä yläpeukku? Mua ihan oikeasti kiinnostaa myös teidän erilailla toimivien kanta tähän asiaan. AP

Vastasinkin jo, mutta leimasit työttömät itsekkäiksi ja laiminlyöviksi, eikä heillä mitenkään voi olla tarvetta nukkua.

t. unettomuuden kanssa kamppaileva työkyvytön

No niin. Mielensäpahoittaja linjoilla. En ole sanonut että työttömillä ei voi olla tarvetta nukkua? Olenhan itsekkin työtön enkä todellakaan leimannut kaikkia työttömiä.

Luit vaan mitä itse halusit jotta pääsisit loukkaantumaan.

Ihme uhriutumista tuollainen "unettomuuden kanssa kamppaileva työkyvytön". Minullakin on huolia, murheita ja pitkäaikaissairaus mutta en käytä niitä tekosyynä mihinkään. AP

No just. En minä vaan voi tuota muuten lukea, ja itse pyysit selityksiä alapeukkuihin, ja nyt haukut vastaajat.

"kyllä varmasti silloin kaduttaisi jos olisin heitä laiminlyönyt ja ollut liian itsekäs."

"Ja kyllä, minusta on laiminlyöntiä jos vain omasta mukavuudenhalusta nukutaan "

"Miten esim. työtön vanhempi selittää tarpeensa nukkua vaikka ihan hyvin voisi nousta ylös"

Taisin osua sinun kohdallasi oikeaan kun noin kovasti meni tunteisiin. Seison jokaisen kirjoittamani sanan takana 100% ja myös sinulla on oikeus olla juuri kaikkea sitä mitä sanoillani tarkoitan. AP

Ei osunut oikeaan, tietenkään. Lapsilleni on varmasti tärkeämpää levännyt vanhempi joka tekee asioita heidän kanssaan muina aikoina, kuin että herää juuri ennen koulua töröttämään.

Mutta ihan sama, olet sen verran törkeä ettei sinun kanssasi viitsisi paljon keskustella. Ehkä sinunkin olisi kannattanut nukkua pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen liikahössötys on ihan naurettavaa ja tekee lapsista helposti uusavuttomia. Minä huolehdin jo n. 10-vuotiaasta lähtien itse aamuherätykset, sen että läksyt oli tehty ja sen että lähdin ajoissa kouluun. Se, että mulle annettiin lapsena jo omat tehtävät ja tietty vastuu, auttoi ja on auttanut mua myös vanhempana. Sen sijaan äitini on jostain syystä muuttanut käytäntöjään muutettuaan uuden miehensä kanssa yhteen. Hössöttää liikaa, herättää miehensä 15-vuotiaat lapset kun eivät itse herää kelloon ja suurin piirtein syöttää ne ennen kouluun lähtöä. Sen vain sanon, että tällaset lapset ei tule elämässänsä varmaan kauhean hyvin pärjäämään. N21

Vierailija
44/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8- ja 10-vuotiaat pojat joille teen aamupalan ja herätän. Itse lähtevät kouluun. Menen itse töihin kahdeksaan. Viikonloppuisin herään nykyään tottumuksesta myös ennen seiskaa mutta ei se haittaa, saan enemmän aikaiseksi.

Vierailija
45/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisestakin asiasta voidaan arvostella muita? Itse olen ekaluokkalaisesta asti hoitanut omat aamutoimeni yksin, kun vanhemmat ovat vielä nukkuneet. Olisiko äitini pitänyt herätä aamulla ihan vaan kaivamaan jääkaapista minulle jogurttia? Eiköhän koululainen jo osaa ihan itse syödä ja pukea? :D

Vierailija
46/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisestakin asiasta voidaan arvostella muita? Itse olen ekaluokkalaisesta asti hoitanut omat aamutoimeni yksin, kun vanhemmat ovat vielä nukkuneet. Olisiko äitini pitänyt herätä aamulla ihan vaan kaivamaan jääkaapista minulle jogurttia? Eiköhän koululainen jo osaa ihan itse syödä ja pukea? :D

Surullista. Todella surullista. Siellä pieni ekaluokkalainen hoitaa aamutoimia kun isä ja äiti nukkuu. Eivät sen vertaa välittäneet susta että edes toinen olisi kanssasi herännyt.

Ja minä, AP olen nyt tässä se pahis ja naurettava? Ok. Olen sitä mielelläni.

Vierailija
47/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen liikahössötys on ihan naurettavaa ja tekee lapsista helposti uusavuttomia. Minä huolehdin jo n. 10-vuotiaasta lähtien itse aamuherätykset, sen että läksyt oli tehty ja sen että lähdin ajoissa kouluun. Se, että mulle annettiin lapsena jo omat tehtävät ja tietty vastuu, auttoi ja on auttanut mua myös vanhempana. Sen sijaan äitini on jostain syystä muuttanut käytäntöjään muutettuaan uuden miehensä kanssa yhteen. Hössöttää liikaa, herättää miehensä 15-vuotiaat lapset kun eivät itse herää kelloon ja suurin piirtein syöttää ne ennen kouluun lähtöä. Sen vain sanon, että tällaset lapset ei tule elämässänsä varmaan kauhean hyvin pärjäämään. N21

Taidat olla vaan kateellinen kun äitisi huolehtii niistä toisista lapsista.

Vierailija
48/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 14v ja herään joka aamu herättämään pojan ja laitan aamupalaa. Ei tulisi mieleenkään laiskana maata sängyssä kun toinen lähtee reippaana kouluun! Joku raja vaikka "kotirouva" olenkin...

Vierailija
49/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti (töissäkäyvä) opetti minut itsenäisesti hoitamaan aamutoimet jo eskari-iässä. Minulle oli täysin normaalia ja myös ihanaa ja rauhallista että sain itse tehdä ja syödä aamupalan ja sitten kun olin valmis lähtöön äiti lähti saattamaan eskariin. Ekalla luokalla tuli jo rutiinilla aamutoimet ja sain lähteä kouluunkin itse. Tarjoutuivat kyllä saattamaan mutta halusin kulkea yksin tai kaverin kanssa. Äiti lepäsi aamut aina sängyssä siihen asti kunnes hänen piti itse alkaa valmistautua töihin. Eli minun takia hänen ei tarvinnut herätä. Jos olisi joku ongelma tullut niin lupa olisi ollut herättää äiti, mutta itse vaan nautin kun sai tehdä asiat rauhassa ja lähteä itsenäisesti kouluun. Toki Oli opetettu kello Ja että monen aikoihin Tulee olla lähtövalmiina kouluun.

Opettivat myös pieniä kotitöitä jotta en olisi ihan käsi isompana. Tämä siis oma kokemus ja itse olen ollut kasvatuksesta kiitollinen. Osaan arvostaa äitiäni että ymmärsi pitää huolta myös Itsestään ja omasta jaksamisestaan. Hyvinvoiva ja levännyt äiti oli perheelle paras palkinto kun hänellä oli sitten energiaa panostaa myös yhteiseen aikaan.

en olisi jaksanut väsynyttä marttyyriäitiä joka tekemällä olisi tehnyt itsestään liian tärkeän ja passannut kaiken valmiiksi, äitiä joka olisi aliarvioinut kykyno ja ajatellut että lapset ei muka pärjää. Itse tykkäsin siitä että minut opetettiin itsenäiseksi ja minuun luotettiin. Kuitenkin aina oli lupa herättää js pyytää apua jos sitä tarvitsi. Minulle äiti oli hyvä roolimalli. Antoi paljon toki lapsilleen mutta osasi myös pitää huolta omasta jaksamisestaan. Arvostan.

Vierailija
50/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M34 kirjoitti:

Koululaiset menevät kouluun usein vasta yhdeksään.

Kuinka moni on niin hiton laiska, ettei viitsi arkiaamuisin nousta ennen kahdeksaa? Mitä ihmettä?

Jos lapsi nousisi kouluun, nousisin itsekin, vaikka en sen kummemmin hössöttäisi hänen kouluunlähtöään.

Millaisen esimerkin annat lapselle tai nuorelle, jos vaikkapa 8:30 kuorsaat peiton alla (jos et ole vuorotöissä)?

Itse nousen joka arkiaamu 05:45. Viikonloppuisinkin viimeistään 7 maissa.

Elämäsi kuulostaa helvetiltä.

Vierailija
51/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, jos olen vapaalla. Opetin tokaluokkalaisen lähtemään itsenäisesti kouluun, nyt kahdeksannella. Omat voileipänsä oppi tekemään jo nelivuotiaana, kun makasin pää ämpärissä noroviruksen kanssa. 

Vierailija
52/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä hössötystä joidenkin äitien osalta, että pitäisi tehdä aamupalaa KOULULAISELLE ja huolehtia vaatteet ym.

Meidän perheessä tossa iässä on lapset osanneet itse nousta aamulla ylös, tehdä aamupalansa, etsiä vaatteet ja hoitaa itsensä kouluun ajoissa. Jo 6-vuotiaana kuljin omatoimisesti eskariin.

Vierailija
53/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään aamulla ainakin nopean halauksen antamaan 17-vuotiaalle lukiolaiselle.

Ihana! <3 Se nopea halaus on lapsellesi todella tärkeä ja merkki siitä että hänestä välitetään. Eikä vie paljon aikaa eikä ole kova vaiva ja ponnistus joten älkää siis viitsikö laiskiaiset keksiä tekosyitä miksi teidän lapsi ei saa edes halausta aamulla!!!

Se oli joke, mutta haitanneeko tuo, jos se sai sut hyvälle tuulelle. Kuka 17-v antaa halata itseään?

Eipä muuten ollut joke, vaan totista totta meidän perheestä! Kyseessä lukiolaistyttö ja äiti, joten eiköhän ole aika tavallista että nopeasti halataan.

Viestin kirjoittaja

Vierailija
54/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, niin itse täytyi hoitaa herätys ja aamupala melko usein, koska vanhemmat olivat jo menneet omiin töihinsä.

Sähköliedellä lämmittelin kaakaomaidon, koska ei silloin mikroja ollut. Hyvin pärjäsin.

Omat lapset kasvatettiin itsenäisiksi ja JOUTUIVAT kyllä joskus lähtemään omin päin kouluun, hui kamalaa:D

Vierailija
55/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana! <3 Se nopea halaus on lapsellesi todella tärkeä ja merkki siitä että hänestä välitetään. Eikä vie paljon aikaa eikä ole kova vaiva ja ponnistus joten älkää siis viitsikö laiskiaiset keksiä tekosyitä miksi teidän lapsi ei saa edes halausta aamulla!!!

Se oli joke, mutta haitanneeko tuo, jos se sai sut hyvälle tuulelle. Kuka 17-v antaa halata itseään?

Eipä muuten ollut joke, vaan totista totta meidän perheestä! Kyseessä lukiolaistyttö ja äiti, joten eiköhän ole aika tavallista että nopeasti halataan.

Viestin kirjoittaja

Teepä gallup aiheesta!

t: 21v, 15v, 13v ja 5v:n äiti

Vierailija
56/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestin kirjoittaja

Teepä gallup aiheesta!

t: 21v, 15v, 13v ja 5v:n äiti

Minulla on aina ollut läheiset välit lapseeni. On ollut kiltti ja oikea Äidin kulta. Tavallaan on sitä vieläkin. Minä halaan lasta nopeasti, ei hän minua.

Vierailija
57/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin ä-lomalla, niin lapset oli tokalla ja nelosella ja lähtivät aamuisin kouluun ihan itse.

Ihan kuin mun äitini silloik kun olin nelosluokkalainen! Äiti nukkui vastasyntyneen pikkuveljen kanssa ja me velipojan kanssa lähdettiin keskenämme kouluun. Isä oli jo lähtenyt aiemmin ja jättänyt pöydälle lapulla ohjeet. Ja punaisen mukin alle yllätyksen, joskus se oli voileivät, joskus vitamiinipilleri. Joskus lapussa kehotettiin veljeä muistamaan hanskat tai ylipäätään menemään kouluun. Se oli hauskaa aikaa.

Vierailija
58/60 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn takia on ok, että lapset joutuu olemaan itsenäisiä. Mutta turhaan makoileva vanhempi oottaa, että makaaminen on ok. Ei tarvitse olla päivärytmiä. Osoittaa myös, ettei lapsi ole tärkeä

Vierailija
59/60 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sun tapa ainoa oikea tapa, koska tunnut tuomitsevan kaikki ne jotka ei aamuisin syystä tai toisesta eivät herää tekemään lapsilleen aamupalaa?

Vierailija
60/60 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön. Herään kyllä joka aamu lasten kanssa, vaikka on jo yläkoulussa ja lukiossa. Esimerkki näet.