vapaapäivä pilalla, mies lähti vihaisena töihin, itkettää :(
ja kaikki vain jääkiekon vuoksi !
mies ei ymmärrä, miksei 10 v poika tahdo pelata " jääkkistä" ( hitto mikä sana!). on sitä mieltä, että me yhdessä saisimme pojan ylipuhuttua ! miksi haluaisin suostutella pojan harrastamaan jotain, joka ei kiinnosta?!
luulen, että syy tähän on miehen nostalgiannälkä: olen kuullut satoja kertoja kaihoisat jutut, miten käytiin Esan ja Pekan ja Samin kanssa pelaamassa jääkiekkoa ja sitten huoltsikalla kaakaolla.
oli varmaan mukavaa juu, mutta poika nyt ei vain ole kiinnostunut!
niin ja poika on iltatähti sekä ainoa poika, tytöt ovat jo 19 v ja 17 v. minä 45 v ja mies 52v.
vaikka mies rakastaa tyttöjä, oli pojan synnyttyä todella innoissaan. ja mitä sai ? pojan joka ei viihdy kalastamassa eikä tahdo pelata jääkiekkoa.
Kommentit (19)
Haaveita ei saisi toteuttaa lapsen kautta. Jutelkaa ilman riitaa.
Sano sille ukollesi että antaa pojan elää omaa elämäänsä ja että lopettaa elämisen pojan kautta.
mies on vain huolissaan, että pojasta tulee samanlainen lassukka mitä täällä pyörii. Jääkiekkoilijat kiinnostaa naisia.
Olisiko "jääkkis" uusi harrastus, vai onko poika jo mukana jonkun junnuporukan treeneissä? Lasten tulee itse saada valita harrastuksensa, sehän on ihan selvää. Jo aloitetun harrastuksen jatkamista pitää kuitenkin varmasti kaikkien lasten kohdalla joskus tsempata. Ei siis lopeteta kesken kauden, jos jossain vaiheessa vuotta ei niin kiinnostakaan.
Mikään iltatähti vielä ole, jos sä olet ollut 35v!
Tyttöäkö se äiti on pikkupojastaan kasvattamassa? Leluina varmaan vanhempien siskojen nuket yms.
Miten luulet että poikasi oppii kestämään kaikki ne miehen elämään kuuluvat vastoinkäymiset jotka aikuisen miehen oletetaan kestävän valittamatta? Esim. sadat peräkkäiset pakit ja silti jaksaa yrittää uutta. Esim. yhteisestä sopimuksesta huolimatta akalla "pettää ehkäisy" kolme kertaa peräkkäin opiskeluaikana ja miehen oletetaan tyytyvän kohtaloonsa vaikka ei ole edes ekaa kunnon työpaikkaa vielä opiskelujen jälkeen jolla elättäisi kotiäitinä "opiskelevan" vaimon ja lapset. jne.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöäkö se äiti on pikkupojastaan kasvattamassa? Leluina varmaan vanhempien siskojen nuket yms.
Miten luulet että poikasi oppii kestämään kaikki ne miehen elämään kuuluvat vastoinkäymiset jotka aikuisen miehen oletetaan kestävän valittamatta? Esim. sadat peräkkäiset pakit ja silti jaksaa yrittää uutta. Esim. yhteisestä sopimuksesta huolimatta akalla "pettää ehkäisy" kolme kertaa peräkkäin opiskeluaikana ja miehen oletetaan tyytyvän kohtaloonsa vaikka ei ole edes ekaa kunnon työpaikkaa vielä opiskelujen jälkeen jolla elättäisi kotiäitinä "opiskelevan" vaimon ja lapset. jne.
Jäkis auttaa tähän miten?
Ah mä luin eka et "ei viihdy kalasatamassa" ja ajattelin että miks hänen siellä pitäisi notkua :D
Aiheeseen, elikkä selvästi mies on päässään aina ajatellut poikansa olevan tietynlainen ja nyt hänen haaveensa ns. Tuhoutuu. Ei pojan pidä elää toisille vaan itselleen. Älä anna miehen ympäripuhua poikaa tekemään asioita mitä hän ei halua. Sillä poika saattaa alkaa ruveta vieroittumaan teistä sillä menetelmällä ja tuloksena ois se, ettei poika aikuisena enää pitäisi niin kiihkeästi yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. siten että poika pääsee opiskelemaan sosiaalisia suhteita ja menestystä ja pettymyksiä ikäistensä joukkoon sen sijaan että olisi ylisuojelevan äitinsä helmojen suojassa. Muutkin urheilulajit käy tietty kunhan niissä joko harjoitellaan tai kilpaillaan joukolla.
Mikä hemmetin arvo muuten on kasvattaa lasta sillä periaatteella että ei sinun tarvitse tehdä jos et halua. Koko kasvatuksen idea on siinä että pakotetaan lapsi tekemään asioita joita lapsi ei välttämättä halua. Esim. aamulla ajoissa ylös sängystä, vaatteet päälle ja kouluun. Illalla läksyt ennen huvituksia ja ajoissa kotiin ja nukkumaan jne. Huone pidetään siistinä vaikkei huvittaisikaan. Koira viedään ulos pari kertaa päivässä vaikka sataisikin.
Jotain harrastuksia lapsille kannattaisi yrittää ainakin ahkerasti suostutella koska niistä on myöhemmin enemmän hyötyä kuin siitä että kakara pönöttää vaan kotonaan pelaamassa tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NHL-sopimus!
En näkisi asiaa noin yksioikoisena. Olen itse lapsi, joka piti aina pakottaa mukaan metsäretkille ja vaelluksille. Kesälauantaisin olisin halunnut jäädä sisään kotiin katselemaan piirrettyjä, harmitti kun piti lähteä veneelle. Muistin aina kertoa, että kaikki kaveritkin saavat olla sisällä ja katsoa piirretyt.
Kun päästiin perille, minulla oli kumminkin aina kivaa. En olisi halunnut lähteä takaisin ollenkaan. Minulle kertyi lapsuudesta muistoja, kokemuksia ja taitoja, joista minulle on hyötyä vielä tänäkin päivänä. Vietimme aikaa yhdessä perheenä ja saimme ulkoilmaa ja liikuntaa. Jatkan samoja harrastuksia aikuisena.
Minunkin isäni kertoi että he aina lähtivät koulun jälkeen tekemään nuotion metsään kavereitten kanssa, jne. Mutta minun lapsuudessani ajat olivat jo muuttuneet. Muut lapset meidän luokalla tosiaankin viettivät aikaa kotinurkissa eivätkä metsissä, tutustuin vasta teini-ikäisenä muihin erähenkisiin nuoriin. Olen tosi iloinen siitä että minut "pakotettiin" mukaan siitä huolimatta. Minkä nuorena oppii, vanhana taitaa. Olisipa vaikeaa päästä ylös sohvalta yli kolmikymppisenä jos siinä on tottunut lapsesta asti olemaan. Huomaan sen lapsuuden luokkakavereista.
Vaihda mies! Jääkiekko on helvetistä ja niin on miehesikin jos hän siitä tykkää. Vaihda heti!
Vierailija kirjoitti:
Mikään iltatähti vielä ole, jos sä olet ollut 35v!
Heh heh ;)
Kai poika kuitenkin luistella osaa? Voivathan isä ja poika mennä yhdessä jäälle ja sit kaakaolle. Kokeillut kerran, molemmin puolin. Ei tarvi lätkäseuraan liittyä, luistimet jalkaan ja ulos.
Minun miehellä tulee välillä vastaavia ajatuskuvioita. Ovat aika raskaita käsitellä, ymmärrän sua ap.
Vierailija kirjoitti:
mies on vain huolissaan, että pojasta tulee samanlainen lassukka mitä täällä pyörii. Jääkiekkoilijat kiinnostaa naisia.
-> miehesi ainoa elämäntehtävä on siis kiinnostaa naisia. Ei tainnut lähteä töihin.
Onko mies käynyt pojan kanssa pelailemassa pienestä pitäen? Katsonut yhdessä lätkämatseja? Kesällä pelaillut sählyä, kun ei ole jäätä? Jos ei, taitaa olla myöhäistä yrittää herättää kiinnostusta.
Toki lapsella pitäisi olla joku liikuntaharrastus. Nykymaailma on niin paikallaan oleva, että terveeksi kasvaminen on vaikeaa ilman suunnitelmallista harrastusta. Aiemmin varmasti liikuttiin omatoimisesti, mutta nyt sellaiseen on vähemmän aikaa, paikkoja ja ennen kaikkea houkuttelevampaa tekemistä on liian paljon tarjolla.
Mutta miksi juuri jääkiekko? Se törkeän kallista, hirveän kilpailtua, harjoitusajat ja matsit ovat huonoihin aikoihin lapsilla ja vammojen riski on aika suuri.
Vierailija kirjoitti:
No taitaa se Fia olla lajin määritykseltään nainen kuitenkin. Mutta tuntuu että se Turun Fia on fiksumpi kuin kiekkoheilat yleensä, koska ei tyydy vain yhteen (joukkueelliseen).
Vierailija kirjoitti:
Kai poika kuitenkin luistella osaa? Voivathan isä ja poika mennä yhdessä jäälle ja sit kaakaolle. Kokeillut kerran, molemmin puolin. Ei tarvi lätkäseuraan liittyä, luistimet jalkaan ja ulos.
Minun miehellä tulee välillä vastaavia ajatuskuvioita. Ovat aika raskaita käsitellä, ymmärrän sua ap.
Aivan! Sitähän nää kiekkolegendatkin ovat sanoneet, et parhaat taidot on oppinu ulkojäällä kaveriporukassa pelatessa.
Mies liian vanha isäksi! Tai ainakin supervanhanaikainen. Saisi hävetä!